Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Welke vogels passen bij elkaar?
Collapse
X
-
Hey Kees
wil je ook er mee kweken? indien je dat wilt, zou ik de kanaries wegdoen, en enkele koppeltjes exoten bijhalen. vb zebravinken, spitsstaartamadines, driekleurpapegaaiamadines, ceresamadines,zilverbekjes,...
Kweken in 1ruimte met zowel exoten als met kanaries, loopt heel vaak niet goed af, of doen de exoten dan niks, of de kanaries, of komt er van beide niks.
mvg
kris
-
er zijn er genoeg die er bij kunnen. hou wel in de gaten, voor overbevolking. zo te lezen heb je al 4 koppels, als er jongen bij komen word het erg druk.
soorten die er bij kunnen, zijn bijvoorbeeld de mexicaanse roodmus. of de forbes amedines, of de driekleur amedines, helena fazantjes, allemaal vogels met mooie kleuren.groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
-
hallo kees,
haha dat probleem hebben wij ook onze "favoriete" kleuren zijn ook grijs, bruin, zwart en wit.
papegaaiamedines zijn mooi vogels voor de voliere alleen wel erg schuw
spitstaartamedines zijn ook leuke vogels alleen hebben ze ook veel donkere kleuren
diamantvinken zijn misschien wel een leuke optie alleen wel aan de prijzige kant
misschien zijn maskeramedines wel leuk om te doen ze hebben een gele snavel maar ook weer veel bruin
succes met je zoektocht
Opmerking
-
Bedankt voor al de reacties. Ben al druk aan het googelen. Overigens zijn bij mij wel de kanaries ouders geworden (twee koppels) ondanks de aanwezigheid van Gouldamandines. De Japanse Meeuwtjes wilden af en toe zelfs pleegouder spelen.Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijlhallo kees,
haha dat probleem hebben wij ook onze "favoriete" kleuren zijn ook grijs, bruin, zwart en wit.
papegaaiamedines zijn mooi vogels voor de voliere alleen wel erg schuw
spitstaartamedines zijn ook leuke vogels alleen hebben ze ook veel donkere kleuren
diamantvinken zijn misschien wel een leuke optie alleen wel aan de prijzige kant
misschien zijn maskeramedines wel leuk om te doen ze hebben een gele snavel maar ook weer veel bruin
succes met je zoektocht
Opmerking
-
dat de japanse meeuwen voor pleegouder willen spelen zal altijd wel blijven. daarom moet je goed opletten dat ze niet een nestje kapen, japanse meeuwtjes worden gebruikt als pleegouders voor Goulds. het nadeel hiervan is dat de door japanse meeuwen opgevoede goulds zelf geen jongen kunnen grootbrengenOorspronkelijk geplaatst door keesBedankt voor al de reacties. Ben al druk aan het googelen. Overigens zijn bij mij wel de kanaries ouders geworden (twee koppels) ondanks de aanwezigheid van Gouldamandines. De Japanse Meeuwtjes wilden af en toe zelfs pleegouder spelen.
Opmerking
-
De voliere staat waarschijnlijk buiten tenminste de topic staat onder buitenshuis.
Niet iedereen heeft deze vogels buiten in de winter dus bijverwarmd.
Is wel een ding waar je rekening mee moet houden.
Ik weet niet of je de japanse meeuwen moet aanhouden. Als ze zelf
de gang te pakken krijgen heb je gauw iets te weinig ruimte voor de aantal vogels
zoals jij aangeeft. Ik zou zelf de kanarie's en jap. meeuwtjes weg doen
en met 2 andere spannen tropen erbij heb je eerst 3 span is al best veel.
gr. BenGroeten, Ben
Opmerking
-
Bedankt voor je reactie.Oorspronkelijk geplaatst door Ben86De voliere staat waarschijnlijk buiten tenminste de topic staat onder buitenshuis.
Niet iedereen heeft deze vogels buiten in de winter dus bijverwarmd.
Is wel een ding waar je rekening mee moet houden.
Ik weet niet of je de japanse meeuwen moet aanhouden. Als ze zelf
de gang te pakken krijgen heb je gauw iets te weinig ruimte voor de aantal vogels
zoals jij aangeeft. Ik zou zelf de kanarie's en jap. meeuwtjes weg doen
en met 2 andere spannen tropen erbij heb je eerst 3 span is al best veel.
gr. Ben
Ik heb een warmtelamp. Als ik die kanaries en meeuwtjes weg zou doen kan ik beter ook direct een slaapplaats voor mezelf regelen. Vrouw en dochter zijn aan ze gehecht dus dat doen we maar niet
Opmerking
-
Hallo Kees,
Oke dat zal niet de bedoeling zijn haha.
Maar je zit natuurlijk wel snel vol ik denk dan niet dat je er veel bij in kan doen.
met 5 kanarie's beginnen is ook al een mooi aantal zijn het 2 mannen en 3 poppen?
Je kan ook kwartels erbij doen?
Zijn ook hele leuke vogels.
gr. BenGroeten, Ben
Opmerking
-
Hallo Kees,
Ik heb op dit moment alleen kanaries en zebravinkjes in mijn buitenvoilere. De voilere is onverwarmd en daar ondervinden ze geen hinder van. Het gaat super goed met ze. Ze kunnen het ook goed met elkaar vinden. Een week geleden zijn er 5 jonge vinkjes uitgevlogen. Had ik echt niet verwacht. Het kan dus wel samen en blijkbaar maakt het ook niet uit dat het winter is eeeuuh herfst bedoel ik
. Groet,
Monique
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking