Mededeling
Collapse
No announcement yet.
M'n 2e nieuwe voliere in aanbouw! (updates en foto's)
Collapse
X
-
Nee nee, in het 'huis' gedeelte komt nachthok. Daarnaast ook nog 2 vluchten, een kweekkooitje voor de Timor rijstvogels.
Het geheel staat op en meter of 20 van het huis af. Op deze manier kwam het mooi uit met de rest van de tuin/bos.
Binnenkort weer een update want ik moet eerst even ons eigen nestje verder meehelpen afmaken......
Opmerking
-
Avond,
allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar en verschrikkelijk veel vogelplezier! Inmiddels ligt de verhuizing een paar dagen achter ons en kan ik naast diverse nog af te ronden klussen in het huis weer wat verder met de voliere.
Deze week heb ik de wanden binnen afgemaakt, dwz alle vier de geisoleerde wanden zijn 'afgeslagen' met witte mdf lakplaten. Heerlijk schoon te houden, maar k*t te monteren (en willen maar al te graag krom trekken).
Vandaag de twee vluchten geplaatst voor het jonge grut. Volgende stap(pen) is (zijn) nachthok en de voliere zelf afmaken....
Twee nieuwe foto's in het album hier
Groet,
Joep
Opmerking
-
Middag allemaal,
het buitengedeelte is klaar! De 'bouw' toch. Rest nu de invulling met planten, stokken, badje, broedkastjes e.d.
Binnen is alles klaar voor het nachthok en de twee kweekkooien. Ramen en deuren zijn afgelakt (was het koud!).
Op de foto hangt rechts naast de vluchten een plank. Hierop komt de dubbele kweekkooi voor de Timor rijstvogels. Deze moet ik deze week in Dessel (B) op gaan halen.
Zoals eerder vermeld zijn de foto's hier te vinden.
Vragen/opmerkingen graag. Nu kan ik nog eea aanpassen of bijbouwen
Groet,
Joep
Opmerking
-
Ik vind de buitenvoliere erg donker, ga ja daar nog planten in zetten?
Maar voor de rest erg mooi allemaal hoor!
Opmerking
-
Heel erg mooi geworden, een aanwinst voor de tuin.
Veel plezier met de laatste loodjes.Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
Goedemorgen,
Michael, het is inderdaad donker, maar in de voliere hangt een TL buisje van ongeveer 80cm die daglicht bij suppleerd. Deze gaat 's morgens automatich aan met het buiten(dag)licht (zie omgekeerde schemerschakelaar op de eerste of tweede pagina van deze 'post') Er komen uiteraard planten in. Momenteel staan er twee palmen in en de bamboe staat in de garage uit te harden in beton.
Naast een koffieboom komen deze er in te staan omdat ik een soort van Indonesische voliere wil. Dit vanwege de Rijstvogels die hun oorsprong daar hebben.
De planten zijn nep. Waarom? Uit eerdere ondervinding slopen m'n rijstvogels alles. Hazelaar, bamoe, palmen alles! Daarnaast ben ik gewoon waardeloos in het water geven aan planten
Ton, dank je wel. De laadste loodjes, het fine tunen vergt veel denkwerk en vind ik moeilijker dan de eerdere ruwbouw. Welke plant waar, waar het voeder en drinkgedeelte etc etc. Denk dat je voor de perfecte opstelling gevonden is menig voliere geplaatst moet hebben
Groet,
Joep
Opmerking
-
Ook met kunstplanten kun je prachtige resultaten boeken, ik heb ze binnen ook vaak gebruikt.
Inderdaad is het een heel gepuzzel, maar dat is ook een van de leuke kanten aan de hobby, toch?
Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
Het einde is nabij! Het nachthok (met tochtschot) zit er in, de koffieboom is verhuist, m'n Timor Rijstvogels zitten in hun nieuwe dubbele kweekkooi te wennen aan elkaar, beplanting begint op hun plek te vallen etc etc.
Nog een klein weekje (met daarin 5 nachtdiensten....) en dan zullen de vogels kunnen verhuizen.
De (voor)laatste foto's zijn HIER te vinden.
Groet,
Joep
Opmerking
-
Wordt zeker leuk.
Heb je dat Buddha beeldje gekregen of zelf gekocht?
Alleen gekregen beeldjes brengen geluk
Opmerking
-
Prachtig om te zien, complimenten.
Een kleine kantekening over de broedkooien. Vogeltjes vliegen graag in de breedte. Jouw kooien zijn gelukkig breder dan hoger, maar de stokken dan weer niet.
Opmerking
-
En je mag er niet naar gevraagd hebben.Oorspronkelijk geplaatst door populierWordt zeker leuk.
Heb je dat Buddha beeldje gekregen of zelf gekocht?
Alleen gekregen beeldjes brengen geluk
Ziet er super uit die nieuwe woning voor je vogels!
succes!
Opmerking
-
Morgen is het verhuisdag! Dan mogen de Rijstvogels een uurtje in de auto op weg naar de nieuwe voliere.
Na hun ontbijt vang ik ze uit om zo vroeg mogelijk in het nachthok geplaatst te worden. Hebben de de rest van de dag om de ingang naar de voliere te vinden (en uiteraard ook weer terug het nachthok in)
Wat betreft het Boeddha beeldje: 1'tje gekregen en 1'tje gekocht voor hun
Joep
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking