Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Andere bodembedekking

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Andere bodembedekking

Ik heb sinds een paar maanden een voliere.
    Maar krijg nu spijt van de bodembedekking.
    Er zit nu straatwerk in met houtsnippers op de grond.
    Maar ik moet nu regelmatig het hok in om het schoon te maken.
    En dan worden de vogels wild.
    Ik heb de kwartel nu op eieren zitten maar steeds als ik er in ga dan gaat ze er weer een paar dagen af.

Dus ik denk er over om het straatwerk er uit te halen en er gewoon zwarte aarde in te doen en dan de planten uit de potten te halen en gewoon in de grond te zetten.
    Dan hoef ik niet zo vaak de voliere in en hoop dan dat de vogels wat rustiger worden.

Of hebben jullie nog andere ideeen.
    De voliere is helemaal overdekt.

Wat je van plan bent is de mooiste en gemakkelijkste mannier van bodem bedekking ,,en voor de vogels volgens mij ook nog eens de beste ,en in ieder geval de natuurlijkste.

Opmerking

Ik zie het zo, met natuurlijke grondbedekking aarde dus.

Men geeft zaad, zaad valt op de grond en de kans is er dat er onkruiden zullen groeien. De mest blijft op de grond liggen. Meer kans op ondedierte doordat er eigenlijk geen beton bodem eronder is. Muizen, ratten hebben makkelijke kans om binne te komen.

Heb je het al eens op deze manier bekeken?
      http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

ik heb gewoon de onderkant betegeld met als ondergrond betonblokken er op gemetselt en daar komt dan de volliere op , heb wel als ondergrond gewoone aarde , er zijn ook voordelen bijv: je zaad kiemt gemakkelijk ,dit vinden vogels lekker, als ik het om spit zitten er ook wormen in dit vinden ze ook lekker, wormen vreten blad , vogels poepen , als ik het dan weer omspit gebruikten de planen dit als voeding stoffen.. en het staat natuurlijker, ik heb nu al mijn plantn er uit gehaalt omdat ik een heleboel kanarie'houd en dit net van die versnipperaars zijn en alles kaal vreten , daarbij vind ik die witte bolletjes poep op de blaadjes ook niet echt fris staan..dus ben ik hier gestrand , hopaa.. alles er uit! heb nu alleen nog meer vlierbes takken er in geschoeft srry ben even off topic gegaan ik stem toe: aarde

Opmerking

Ik heb er nu nog straatwerk in liggen als ik daar gewoon een laag zwarte grond op aanbreng +- 15 cm zou dat kunnen dan krijg ik geen last van ongedierte.En dat een paar keer per jaar omspit?
          Ik denk dat ik toch niet zo snel last van ongedierte krijg omdat rondom de voliere ook allemaal straatwerk lig zo kan er geen ongedierte onder de betonbandjes door.

Opmerking

Working...