Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuwe gezelschapsvoliere

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• nieuwe gezelschapsvoliere

Hallo forummers,

zoals ik al had aangekondigd zou ik graag wat hulp willen bij de bouw van mijn nieuw te bouwen (houten) voliere. Daarin zullen in eerste instantie kanaries, zebravinken en kwarteltjes komen.

Dit zal mijn eerste voliere worden, dus tips van kenners zijn altijd welkom.
    Het plan is als volgt.

De maten zijn 2m (of 2,20m) hoog bij 3,5m lang bij 1,5m diep, inclusief binnenhok. Dit hok heeft dan de afmeting van 1m lang bij 1,5m diep, inclusief voorportaaltje (sluis). Het daadwerkelijke nachthok wil ik op 1 meter hoogte aanbrengen, met daaronder opbergruimte en onderin een nachthokje voor de kwartels. Het geheel komt op betonbandjes te staan.

Het dak (van lichtdoorlatende polycarbonaat platen) moet iets schuin aflopen, naar voren toe aangezien de achterkant tegen een garage (van de buren) aangebouwd wordt. Zal er een dakgootje geplaatst moeten worden of kan het water gewoon van de platen af lopen? Er komt gras voor te liggen. Ik voeg een fotootje bij van de plek in onze tuin waar de voliere gaat komen, om een beeld te krijgen. Het binnenhok overdek ik ook met lichtdoorlatende platen (voor de lichtinval), dus het nachthok zal (altijd) niet donker zijn. Is dit erg?

Het binnenhok komt overigens tegen de schutting aan. De voliere komt met de lange open zijde op het zuiden. En de achterwand komt tegen de garage van de buren aan (dit is besproken en akkoord..). Is het raadzaam om die wand af te dekken met bijv. rabat delen? Kan het open laten maar weet niet of de vogels aan de voegen gaan pikken o.i.d.

Zo, het is een heel verhaal geworden... Ik ben benieuwd of jullie nog tips hebben, en natuurlijk ben ik ook heel benieuwd naar de tekening van Peer. Wellicht dat ik daarmee mijn vrouw kan overtuigen dat het echt een mooie voliere wordt..

Groeten,
    Arb7
    Bijgevoegde Bestanden

Briefing!

Als ik van al mijn opdrachtgevers zo'n briefing zou krijgen was ik een gelukkig man!

Komt helemaal in orde Arb, goede ideeen en dus goede basis voor tekening.

Peer

Opmerking

peer is er altijd als de kippen bij als het over zulk soort onderwerpen gaat haha!!

ik denk dat we wel trost mogen wezen dat we zoon iemand hier op dit forum hebben.

Opmerking

Zeg dat wel, echt chapeau voor peer dit allemaal wil doen voor onbekenden
        zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens
          Zeg dat wel, echt chapeau voor peer dit allemaal wil doen voor onbekenden

jazeker, ik ben zeer benieuwd! Nog 1,5 week en dan begint de bouw.

Opmerking

oh......?

Dan mag ik wel eens opschieten dus?

Hmmmm, beetje druk met 'niet vogel dingen', doe mijn best.....

Peer

Opmerking

Dat valt me tegen Peer, je moet wel prioriteiten stellen

Opmerking

Mea Culpa

In de basis denk ik dat het zo iets zou kunnen worden.

In het linkse 'blok' zijn opgenomen; een schuiflade (geheel links) een kwartelnachthok, een nachthok en een sluis.

Opmerking

moeilijk...moeilijk....

Met de briefing in gedachten en het grondplan als bovenstaand geplaatst heb ik een oplossing bedacht voor alle uitgangspunten als gesteld.

Resultaat is er maar ....oplossing is wel voor de iets ervarener klusser!

Kijk welke oplossingen voor jou van toepassing zijn.

STAP 1;

GRONDPLAN

Opmerking

Stap 2 | Framewerk

Opmerking

Stap 3 | Opbergkist

Opmerking

Stap 4 | Kwartelhok

Opmerking

Stap 5 |isoleren | Beplaten

Opmerking

Stap 6 | Binnenhok