Mededeling

Collapse
No announcement yet.

polycarbonaat kitten?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• polycarbonaat kitten?

Dag allemaal,

ik heb een mooie grote plaat polycarbonaat gekocht, en moet deze bevestigen op het alu raamwerk als dak(gepoedercoate koker). Nu wil het dak rondom zo'n 10cm laten oversteken, de totale plaatafmeting komt op ca. 320 x 180 cm.
    Probleempunt: hoe te bevestigen: dakbouten kunnen gaan lekken (in de holle structuur van de plaat...). Bestaat er een montagekit om dit geheel goed vast te zetten??

bvd
    Frank de Groot

2 oplossingen

Beste Frank,

1. monteren met 'golfplaatschroef'
    2. kitten|lijmen met polymax
    Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Als je bang bent voor lekkage ,kun je ook een beedje kit (sylicone kit) onder de ring van de schroef aanbrengen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door knarfenstein
        Dag allemaal,

ik heb een mooie grote plaat polycarbonaat gekocht, en moet deze bevestigen op het alu raamwerk als dak(gepoedercoate koker). Nu wil het dak rondom zo'n 10cm laten oversteken, de totale plaatafmeting komt op ca. 320 x 180 cm.
        Probleempunt: hoe te bevestigen: dakbouten kunnen gaan lekken (in de holle structuur van de plaat...). Bestaat er een montagekit om dit geheel goed vast te zetten??

bvd
        Frank de Groot
        Frank,
        Je kan die plaat gewoon vastzetten met golfplaatschroeven.Die
        waarvan Peer een afbeelding laat zien.
        Ik heb op deze schroeven nog nooit lekkage gehad.
        Vr.groeten van
        Antoni

homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Bij een houten constructie zijn ook die draaispijkers met afdekplaatje voor
          golfplaten erg handig.
          Ook daarop heb ik nooit enige lekkage ondervonden.
          Vr.groeten van
          Antoni

homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

bol of hol

Oorspronkelijk geplaatst door Josly
            hallo,

waar plaats je die golfplaatschroeven, toch niet op/in het holle gedeelte maar wel op het bolle gedeelte,
            Josly,

idd op het hoogste (bolle) gedeelte zodat het water het minste 'vat' heeft op de plaat.

Peer

Opmerking

bevestiging pc-plaat:

ik heb mijn pc-plaat in alu-frame hierdoor kun je zonder in de plaat zelf te boren het dak bevestigen, dus alleen in het frame schroeven.

grt hans.

Opmerking

tec 7 plakt alles kit alles de besten lijm die er bestaat uit eigen ervaring gebleken

This website is for sale! harjonpolyester.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, harjonpolyester.nl has it all. We hope you find what you are searching for!

ik heb er met gekit kunstof kooien heb er mee gelijm trespa ijzer hout het is gewoon weg super
                kitten hij is super snel droog en snel over te schilderen

Opmerking

Tec 7

Tec 7 is idd super.....voor deze deze toepassing heiligt het doel mijnsinziens niet helemaal de middelen...daar je met Tec 7 een auto op de straat vastplakt bij wijze van spreken......

maar geweldig spul.....ook voor een practical joke bijvoorbeeld!

Peer

Opmerking

Opmerking

Zelftappers zijn er in alle mogelijke lengte's dus die hoeven helemaal niet door de koker heen te komen.
                      Ook snap ik niet wat montage kit met de hellingshoek van je dak te maken heeft.
                      Als je dan toch door de koker heen moet kun je gewoon bouten met moeren gebruiken .(dit had je zelf al verzonnen)
                      Maar wel met dezelfde plastic kapjes zoals al eerder afgebeeld.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door peerpm
                        Beste Frank,

1. monteren met 'golfplaatschroef'
                        2. kitten|lijmen met polymax

optie 2 van peer is een hele goede aangezien,
                        de polymax ook een vullend vermogen heeft.
                        je kunt er namelijk ook goed mee afkitten dus je spleet die je
                        zou kunnen krijgen met je 2 graden afschot geen probleem.

de kit kost wel wat maar je kunt er zon 10 mtr uithalen als je een randje van 1 cm legt.
                        en dat is echt wel genoeg om je platen op je alu vast te houden.

heb zelf een buiten keuken gebouwd en de tegels met polymax
                        op het hout gekit zit als een huis en komt nooit meer los.

grt
                        .

Grt Hansko

Lezen = Leren
                        Leren = Proberen
                        Proberen = Ervaring opbouwen

http://kanaries.doodlekit.com

Opmerking

Working...
                        X