Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zelftappers alu.voliere

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Zelftappers alu.voliere

aluminium

Marten....meet je aluminium nog eens een keer op want ik denk dat je geen profielen hebt van 10*10 mm maar 15*15 mm.

Peer

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door peerpm
      Marten....meet je aluminium nog eens een keer op want ik denk dat je geen profielen hebt van 10*10 mm maar 15*15 mm.
      Peer, het is nog erger, ze zijn 20*20 mm

Opmerking

Zou je het halen met zelftappers van 38 mm?

Wil je graag simpel en snel een eigen website maken? Dat kan bij startpaginakeuze, in een paar stappen een complete website!
        Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

meten is weten!

Ben je even blij dat je geen doosje schroeven hebt gekocht op internet....

Ik zou als je 2 panelen hebt het eerste paneel (dus waar de kop van de schroef in komt) voorboren met 4,2 mm (dit is een standaard maat normaal voor popnagels) of eventueel met 4,5 of 5. Dan idd met een zelftapper in het tweede paneel. Zoals populier aangeeft kan dit idd met 38 mm maar ook met 32. Omdat je hebt voorgeboord met 4,2 heb je geen speling in het paneel. De schroef die je hebt is namelijk 4,2 dik. (dus 4,2*32 mm of 4,2 * 38 mm)

Tip; klem de panelen bij het schroeven met een kleine lijmtang aan elkaar zodat je een perfecte gelijke verbinding krijgt.
          Tip2; zorg dat je het goede bitje hebt....meestal is dit geen PZ2 bitje maar een 'Philips-kop' afgekort met PH2.

Suc6,

Peer

Opmerking

Peer en Populier,

Bedankt voor de tips en adviezen. Dit moet lukken!
            Ik laat het t.z.t. wel horen (of zien natuurlijk). Ik hoef het gelukkig niet alleen te doen. Krijg hulp van een goeie bekende.

Marten

Opmerking

Okay succes er mee!
              Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Kweker van Border, Crest, Fife fancy en Glosters!

Opmerking

moete er dan tussen de patentboutjes en de aluminium kokers revetten

mvg

Opmerking

Nee, dat is niet zo mooi.
                    De gaten boren met 4,5 mm, daarna het ene gat waar de huls van de patentbout ingaat opboren met 5 mm. Boutje 'verzinkt' vanzelf iets in de gaten omdat deze een verzonken kop hebben.
                    Succes.
                    Kweker van Border, Crest, Fife fancy en Glosters!

Opmerking

Working...
                    X