Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plantenbak in voliere

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Plantenbak in voliere

Hallo,

Ik heb een buitenvoliere van 2 x 3,5 met nachthok, de gehele voliere is overdekt.
    In het begin had ik er alleen een dorre tak en zitstokken in, maar het leek me leuk om het iets natuurlijker aan te kleden.
    Nu heb een bak gemaakt ongeveer 1 x 1 x 0,3m met daarin worteldoek en potgrond. Hierin heb ik een vlier, een skimmia, een kleine beukenstruik en een hosta staan. In het begin ging dit goed, de kwartels gingen vaak in de bossage zitten. De vogels zaten ook in de struiken.
    Alleen begint nu de potgrond te verschimmelen en heb ik 1 dode vogel.
    Heeft dit verband met elkaar?
    Heeft iemand ook ervaring met een soort plantenbak in de voliere?

Met vriendelijke groet,
    Erik Deppenbroek

Oorspronkelijk geplaatst door Deperik
    Hallo,

Ik heb een buitenvoliere van 2 x 3,5 met nachthok, de gehele voliere is overdekt.
    In het begin had ik er alleen een dorre tak en zitstokken in, maar het leek me leuk om het iets natuurlijker aan te kleden.
    Nu heb een bak gemaakt ongeveer 1 x 1 x 0,3m met daarin worteldoek en potgrond. Hierin heb ik een vlier, een skimmia, een kleine beukenstruik en een hosta staan. In het begin ging dit goed, de kwartels gingen vaak in de bossage zitten. De vogels zaten ook in de struiken.
    Alleen begint nu de potgrond te verschimmelen en heb ik 1 dode vogel.
    Heeft dit verband met elkaar?
    Heeft iemand ook ervaring met een soort plantenbak in de voliere?

Met vriendelijke groet,
    Erik Deppenbroek
    Lijkt me niet erg gezond ,Erik. Om het geheel wat op te leuken kan je die bak beter buiten de voliere zetten.
    Vr.groeten van
    Antoni

homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Ik heb de beplanting gewoon rechtstreeks in de grond gepland.

Of net zoals antoni zegt buiten de kooi.

Opmerking

Er zit een betonnen vloer in ivm ongedierte, zo in de volle grond poten is er dus niet bij.
        Ik heb de planten erin staan voor de vogels, niet voor mezelf. Het leek me wel mooi dat de vogels zich een beetje terug kunnen trekken in de beschutting en zo ook de kwartels.

Groeten Erik

Opmerking

Groet Ton,
          www.allevogels.nl

Opmerking

Plantenbakken opgehangen in de voliere,dus niet op de betonbodem,kan wel
            maar dan zal je de planten ook moeten verzorgen.
            Regelmatig wat bijsnoeien,water geven en in het voorjaar mulchen is toch
            wel het minste om ook de beplanting gezond te houden.
            Wat aan laten rotten duidt meer op verwaarlozing.
            Vr.groeten van
            Antoni

homepage:

Opmerking

De planten staan er net 3 weken in,
              netjes water etc, dus van verwaarlozing geen sprake.
              Ik vraag alleen wat ik er aan kan doen; doorheen harken en luchtig houden dus. Misschien helpt het om er kiezels overheen te strooien?

Groeten Erik

Opmerking

Regelmatig harken is voldoende ,,en zorgen dat je niet teveel water geeft.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Deperik
                  De planten staan er net 3 weken in,
                  netjes water etc, dus van verwaarlozing geen sprake.
                  Ik vraag alleen wat ik er aan kan doen; doorheen harken en luchtig houden dus. Misschien helpt het om er kiezels overheen te strooien?

Groeten Erik
                  Nee, dat heeft niets met jouw plantenbak te maken.
                  Met een klein harkje of zo het oppervlak regelmatig wat omwoelen. Zeg maar beluchten.
                  Gewoon regelmatig wat verzorgen. Met een gietertje met sproeikop bij droogte
                  een beetje water gieten.
                  In het voorjaar de bovenlaag vervangen door verse potaarde, dat heet
                  mulchen. Moet eigenlijk bij alle potplanten gebeuren om alles gezond te houden.
                  Door ziekte heb ik het dit jaar niet kunnen doen met alle gevolgen vandien.
                  Vr.groeten van
                  Antoni

homepage:

Opmerking

Ok, erg bedankt voor de tips!

Groeten erik

Opmerking

Working...
                    X