Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft er Eucalytus struik/boom in zijn voliere ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Wie heeft er Eucalytus struik/boom in zijn voliere ?

Ik vraag me dit af omdat het een ongedierte werende plant is, groenblijvend.
    De vogels zullen 'm waarschijnlijk niet eten want hij word niet als lekker ervaren, maar hij is ook giftig !

Mijn Napoleon wevertjes snoeien in mega tempo de beplanting kaal.
    Ik vraag me dus af of dit een goed alternatief zou kunnen wezen of niet doen ivm de giftigheid van de plant.
    Hedera is ook giftig, en vlier ook, dat word gebruikt in volieres

Heeft iemand dus hier een Eucalyptus in zijn/haar voliere ?
    Groetjes, Marian

Ik heb er geen in de volier, maar ooit 1 in de tuin gehad, hij werdt zo groot dat ik er makkelijk een koala in kon houden, op een gegeven moment is ie met storm los gekomen. Mij lijkt het niks, dit groeit als onkruid, geen snoeien aan hoor.
    Groetjes Esther

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Bentley
      Ik heb er geen in de volier, maar ooit 1 in de tuin gehad, hij werdt zo groot dat ik er makkelijk een koala in kon houden, op een gegeven moment is ie met storm los gekomen. Mij lijkt het niks, dit groeit als onkruid, geen snoeien aan hoor.
      Je kunt een soort van bonsai snoei uitoefenen, dan is het wel te doen.
      Groetjes, Marian

Opmerking

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door maronka
          Ik vraag me dit af omdat het een ongedierte werende plant is, groenblijvend.
          De vogels zullen 'm waarschijnlijk niet eten want hij word niet als lekker ervaren, maar hij is ook giftig !

Mijn Napoleon wevertjes snoeien in mega tempo de beplanting kaal.
          Ik vraag me dus af of dit een goed alternatief zou kunnen wezen of niet doen ivm de giftigheid van de plant.
          Hedera is ook giftig, en vlier ook, dat word gebruikt in volieres

Heeft iemand dus hier een Eucalyptus in zijn/haar voliere ?

vlier giftig ?, van de bessen kan je jam maken.
          de vlier groeit snel en kan aldus veelvuldig gesnoeid worden.

hedera/klimop is giftig, echter sommige vogelliefhebbers hebben deze plant in hun voliere; waarschijnlijk knabbelen de vogels hieraan maar eten dit niet.

de geur van eurcalyptus weert muggen.
          de plant kan tot 10-15 graden vorst.

Opmerking

Hi,

Het valt ook niet mee, de lijst met goede planten en giftige planten die ik ook hier op dit forum ergens zag, ook hier, gebruikte ik ook.
            Wat opviel aan die lijst toen ik ermee aan de slag ging is dat er diverse planten zowel in de "gegarandeerd succes" lijst staan en ook in de giftige planten lijst.

Dree

Opmerking

Deze soort heb ik.

Eucalyptus Neglecta.

De Neglecta is een aparte soort die afwijkt van andere eucalyptus soorten,groot blad en is winterharder dan verwacht.Is een snelle groeier,vormt zich tot een mooie bossige boom die als weinige ook wat schaduw kan verdragen.Komt uit new south wales van ruim 800 meter hoogte.winterhard tot: -16+
              Doordat deze soort ook schaduw kan verdragen en in de voliere beschut staat kunnen de minimum temperaturen weleens fors lager worden zonder schade aan de plant.

deze website beschrijft heel veel soorten.
              Webs.com has been shut down on the 31st of August 2023. Find out what that means for your site and how to move it to another provider.
              Groetjes, Marian

Opmerking

Voorgaande foto is overigens niet mijn boom, deze is van het internet geplukt.
                Mijn plant is net c.a 80 cm hoog.

Dit even ter verduidelijking.
                Groetjes, Marian

Opmerking

zo was de mijne ook, tot de storm toen zelfs de stoeptegels eruit door de wortels.
                  Groetjes Esther

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Bentley
                    zo was de mijne ook, tot de storm toen zelfs de stoeptegels eruit door de wortels.
                    Daar staan ze om bekend dat ze niet zo windbestendig zijn.
                    De stam is redelijk zwak, en hoge bomen vangen veel wind.....
                    Maar in een voliere laat ik 'm niet zo hoog worden, en in mijn tuin was dat ook al niet de bedoeling, ik ben gek op snoeien
                    Groetjes, Marian

Opmerking

Ik heb nu een dag of 10 de eucalytus in pot in de voliere.
                      Ze hebben 'm een ietsie pietsie beschadigd maar er word nagenoeg niet aangezeten, wel opgezeten, dus dat geeft perspectief.
                      Groetjes, Marian

Opmerking

Working...
                      X