Mededeling

Collapse
No announcement yet.

District TT Schoorl (NH)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Ik denk dat een heel belangrijke vraag is wat het doel van de bondshow moet zijn de komende jaren.
    Als dat inderdaad is "het grote publiek bereiken" en zo proberen meer mensen te interesseren voor de vogelhobby, dan is aankleden volgens mij de enige optie. Als het alleen een wedstrijd moet blijven hoeft er niet zoveel te veranderen.
    Welke niet-kweker vindt het leuk om een paar honderd kanaries te bekijken in piepkleine hokjes? Daarna rijen met honderden zebravinken, dat boeit echt "de leek" niet.
    Combinaties van planten/boompjes/struiken en vogels in ruime kooien, dat is de toekomst naar mijn bescheiden mening.

Als de speciaalclubs willen groeien lijkt me zoiets een uitgelezen gelegenheid zich te presenteren. Ook 8 driekleurpapegaaiamadines in een fraaie vitrine zal de kijkers boeien, daar ben ik van overtuigd. 2 Blauwe halsbandparkieten in een vlucht van 6 meter lijkt me ook niet gek.
    De wedstrijd kan ook gewoon blijven bestaan; het keuren kan gewoon in de "normale kooien", het showelemant is alleen een aanvulling dan.

Voor- en tegenstanders, laat je eens horen, ik heb vaag het idee dat er wel eens iemand "van de bond" meeleest.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

Tja hier is dan zo'n leek op vogelgebied: Vorig jaar voor het eerst in Apeldoorn geweest en geloof het of niet maar wij vonden het schitterend!!! Zoveel verschillende vogels en qua opzet mooi en overzichtelijk. De vogels zaten er goed en gezond bij en waren goed te bekijken. We wisten gewoon niet waar we moesten beginnnen. en dan ook nog zoveel informatie en verkoopartikelen.Wij gaan dit jaar zeker weer en hier moeten we toch een aardig stukje voor rijden!
      Het belangrijkste is dat de vogels het er goed hebben, hoe vaak zie je niet op een beurs dat er tig vogeltjes in een laag kistje zitten voor de verkoop. Ze mogen hopen op eten en of drinken en schrikken bij iedere bezoeker. Ook zieke of zwakke vogels staan er gewoon tussen. Dan heb ik het er snel bekeken en kom er niet meer terug. Natuurlijk is het leuker en mooier als het groter en aangekleder is maar op Apeldoorn heb ik diverse vitrines en volieres gezien.
      Kortom: ik zal niet klagen over Apeldoorn (behalve de afstand...).en ik denk dat de mensen die zoiets groots moeten organiseren er een behoorlijke klus aan hebben.
      Groetjes Aussie.

Opmerking

Opmerking

Voor- en tegenstanders, laat je eens horen, ik heb vaag het idee dat er wel eens iemand "van de bond" meeleest.
          en als je het er dan niet mee eens bent

Ik hoop allen er minder kritiek gegeven wordt maar er meer mee gedacht wordt en met voorstellen gekomen wordt. Afkraken is veel makkelijker dan met goede plannen komen voor de toekomst.
          ja durf je dan nog wat te schrijven
          Henk Dijkkamp

Ik weet niet alles maar doe mijn best.

Opmerking

en als je het er dan niet mee eens bent
            Ik vind alle meningen, liefst onderbouwd met argumenten, juist heel nuttig. Het is heel simpel, als slechts een klein deel van de liefhebbers verandering wil en de grote meerderheid wil dat niet, dan hoeft er niets te veranderen.
            Ik denk alleen dat het nuttig is als veel leden (o.a. hier) hun mening laten horen.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

Opmerking

mijn mening

mijn mening

de bondshow in Apeldoorn is in principe een wedstrijd en na de keuring worden ze geshowd en niet anders.

de mensen die in Apeldoorn komen kijken zijn toch voor 90% geïnteresseerd in de wedstrijdklasse of verkoopklasse.

en deze show kun je wel opfleuren met kooien of vitrines met leuke vogels er in, maar niet uit de wedstrijdklasse.

als je een breder publiek wilt bereiken zul je dit op een bondshow niet zo gauw bereiken door er vluchten/kooien/vitrines met vogels te plaatsen.

beter is het dan om op lokaal niveau te beginnen mensen lopen dan wat makkelijker naar binnen omdat het meestal gratis entree is en zullen zo mischien gepakt worden door het vogelvirus. (maar dit zal er al wel sluimerend moeten zitten iemand die vogels niets aanvind zal echt geen vogels gaan houden door een betere aankleding)als mensen vogels willen bekijken willen ze vooral vogels zien die ze niet dagelijks zien en dan gaan ze meestal naar een groot vogelpark want daar is vaak ook wat voor de kinderen te doen en het is tenslotte een dagje uit dan, en pa en moe en de kinderen zullen echt niet uit maastricht of Groningen naar Apeldoorn komen.

als je van de bondshow wat leuks wilt maken doe je dit door er leuke dingen neer te zetten dus vluchten met aparte soorten, leuke zitjes voor de bezoekers, info stands door speciaalclubs, onafhankelijke voedingsadviezen, onafhankelijke huisvestingadviezen en dan ook een verkoopklasse die er uit ziet die klinkt als een klok en geen vogels met kale koppen of geen veer in de kont(dat doet afbreuk aan een show)

bij ons op de afdeling zetten ze ook wel eens vogels na de keuring in een grotere vlucht leuk (meestal grote parkieten)maar voor de pas beginnende liefhebber een crime de een heeft 89 punten en de ander 91 maar welke is nou de goede dit zal alleen door een ervaren kweker gezien worden.

en om de bondshow na Utrecht te verhuizen onder andere omdat dit centraler licht als Apeldoorn dat zal voor de meeste bezoekers geen belemmering zijn.

en zoals de rijdende rechter altijd zo mooi zegt dit is mijn uitspraak(lees mening) en daar moet u het mee doen
              Henk Dijkkamp

Ik weet niet alles maar doe mijn best.

Opmerking

Working...
              X