Weet van begin af aan wat jij bedoeld te zeggen.Loop zelf ook regelmatig op tentoonstellingen en zie ook wel dingen die in mijn ogen anders kunnen.Ik denk dan het kan anders. en andere mensen denken en roepen dat het zo niet kan.Deze mensen moeten we van het tegendeel overtuigen door zien te laten dat met een kleine aanpassing alles wel te showen is..en waarbij het welzijn van de vogel voorop staat.Vogelbonden moeten iets minder strak de regels handhaven en zich iets soepeler opstellen. Als er een kolibri komt met een nectarflesje waar een bloem op zit vinden ze het prachtig en als ik een kruisbek instuur waar een paar denneappels en een dennetakje in de kooi liggen zeggen ze we keuren geen kerstbakjes.Als ik dit niet doe vreten ze mijn kooi op en krijg je daar weer kommentaar op.Vogels na de keuring in een grote vlucht prima maar de meeste vogels die ik heb verdragen elkaar niet in de winter.Hoeveel grote vluchten moet je dan hebben?En wie haalt mijn vogels die ik net zo voorzichtig uit mijn hok haal als jij uit de grote vlucht.Laat de bonden zorgen voor een stuk of tien grote ong een kubieke meter kooien alleen open aan de voorzijde want er zullen vast geen honderden bijeneters/ijsvogeltjes komen maak in die kooien een voerplaats met een klepje om ze er eventueel uit te vangen en laat de mensen ze zelf inrichten.Stel deze kooien niet beschikbaar voor bij wijze van spreken een heggemus maar voor de iets grotere soorten of de soorten die eigenlijk niet in een ttkooi horen denk aan hoppen bijeneters of desnoods leeuwerikken/azuurmezen/ ijsvogels.Ook de grotere vi vogels zullen er beter in uitkomen'
groeten eddie
groeten eddie
.Zijn volgens mij ook geen stellingen voor.Een vogel die je een beetje wilt africhten moet al voor die tijd in de kooi zitten waarin hij geshowd wordt als je dan tien vogels hebt en een paar op reserve moet je een garagebox huren om ze kwijt te kunnen.Denk dat een beetje aangepaste vitrine rustgevender voor de vogel is en dat je hem ook niet af hoeft te richten.Een vogel die zich niet bedreigd voelt zal zich ook wel tonen.De kooi 10 bevat maar twee zitstokken en is witgeschilderd dus alleen maar iets groter/breder dan de kistkooi opdat de grotere vogels hun staart en vleugels heel houden.Vogels die zich bedreigd voelen willen wegvliegen en als dat niet kan willen ze zich verstoppen een beetje beklede vitrine geeft ze de kans om weg te kruipen.Binnen een paar uur beginnen ze met de omgeving verkennen en worden hierbij steeds vrijer omdat ze het als hun teritorium beschouwen.Heb regelmatig vogels in vitrine,s gehad en eigenlijk nooit problemen
Opmerking