Mededeling

Collapse
No announcement yet.

show insecten- en vruchtenetende vogels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Chai

Hallo allemaal

Is er iemand van het forum nog geweest vandaag?.
    Ik lees graag wat jullie van chai vonden had er graag bij geweest. Lijkt me een geweldige ervaring.
    Misschien heeft iemand een filmpje kunnen maken of wederom mooie foto's.
    Blijven dromen Marc, dromen zijn er om na te streven he.
    mvg Gerard 6

Opmerking

show

Wij zijn er vandaag geweest

Het was weer ouderwets gezellig.

Ik heb de shamas (stuk of 8 a 9) wel zien hangen maar niet de tijd gehad om er na te luisteren;reden teveel mooie vogels en bekende liefhebbers.

Mooiste van de show vond ik de aparte soorten tapuiten en nachtegalen .

het verlanglijstje is weer wat groter geworden

Groeten rene

Opmerking

@ rene
        vooral die witstaartnachtegaal vond ik prachtig.
        Enkel jammer dat de pop niet aanwezig was.

Opmerking

Opmerking

Nog een paar mooie foto's

Helaas met gaas op de voorgrond omdat ik de vogels niet wilde opjagen.
            M.vr.gr.
            Wim van der Linden
            http://www.vvvogelvreugd.nl/

Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

Opmerking

Opmerking

Hoi Tropic, ik ben het helemaal met je eens. Ik zou nooit en vogel inzenden om die reden. Eerlijk? Wat mij betreft is er een lijn op de grond 50 cm van de kooien af zodat de vogels rustig blijven inclusief verbod op flitsen net als in dierentuinen soms in de aquaria. Ik was naar de nachtegalen aan het kijken en werd tot twee keer toe aan de kant gezet door een enorme lens met een flitser los op de camera. Lens tegen het gaas, vogels helemaal overstuur, vlogen tegen de wanden etc. Als ze dan eenmaal samen op een bepaalde tak zaten. FLITZZZZ! En dat 15 keer en binnen 2 minuten kwam de volgende. Zelfde verhaal.

Ik vond dat ook zielig en ik zag dat dat koppel vogels verkocht was. Ik zou ze nooit kopen puur vanwege de stress daar en ik zou ook echt niet blij zijn als dat mijn vogels waren

Toen ik er was werd de ook kolibri, de man, zelfs opgejaagd zodat hij ging vliegen voor de foto. Beestje leek het al wel moeilijk te hebben en elke keer als hij zat, hup vliegen en flits! Vond het zielig.

Opmerking

Goede opmerking Tropic, dankje.
                  We zullen hier voor volgend jaar zeker over spreken. Ik ben zelf ook voor een "flitsverbod".

Nog meer mensen met opbouwende kritiek?
                  Handig voor voor de evaluatie en de voorbereiding voor volgend jaar.
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

Opmerking

fijn dat je het positief bekijkt Ton, en er iets probeert mee te doen.

Mooi

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                      Goede opmerking Tropic, dankje.
                      We zullen hier voor volgend jaar zeker over spreken. Ik ben zelf ook voor een "flitsverbod".

Nog meer mensen met opbouwende kritiek?
                      Handig voor voor de evaluatie en de voorbereiding voor volgend jaar.
                      Ik zou de gangen net wat verbreden als dat mogelijk is en een soort touw spannen waar mensen achter blijven. Hoeft helemaal geen grote afstand te zijn maar dat ze net even wat ruimte aan de wat schuwere vogels geven. Ik heb de toekans in mijn vinger laten pikken. Leuk, ze waren duidelijk erg tam. Maar ergens moeten mensen dus de grens trekken en moet er enige afstand tot de vogels zijn. Zeker in die vitrines. Zag er overigens echt prachtig uit

Opmerking

heel mooi

ziet er heel mooi uit, complimenten voor de foto`s
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

vogelshow

mooie foto's zijn ook wezen kijken was echt mooi om te zien
                          vooral die hele kleintjes mooie kleuren groetjes blekebetje

Opmerking

infrarood

Als ik vogels fotografeer zet ik de lens op infrarood. Dan is er geen flits en in het donker zie je slecht een rood lichtje. Ikzelf kan ook niet tegen flitsen. Waarom zouden die kleine vogeltjes dat dan wel kunnen?!
                            Matsje <3

Opmerking

Flitsen

Hallo. Ik was op zoek naar beurzen en tentoonstellingen voor 2009 zodat ik (mischien) even over zou komen waaien voor een bezoekje. Kwam ook dit onderwerp tegen. Mijn vraag is deze, als er zoveel vogel liefhebbers tegen flitsen zijn, waarom hebben dan diezelfde liefhebbers wel 50 Hz verlichting in hun broedhokken, volieres etc.? 50 Hz betekent toch dat de verlichting 50 x per seconde flikkert. Iets dat U en ik niet kunnen zien, maar waarbij de vogels denken dat ze de ganze dag in een disco zitten!! Groet, Kees Nieuw Zeeland.

Opmerking

disco

das een goeie case
                                Groet'n uut Drenthe

Opmerking

Working...
                                X