Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Maar hij zoekt dan alleen niet, want moet je maar eens Kanaries als zoekopdracht intypen dan krijg je 0 zoekresultaten, maar het woord kanaries staat er weet ik niet hoeveel keer in.
Ik zoek namelijk de rijstvogels, weet iemand waar ze precies staan?
Een ieder denkt er het zijne van en dit was mijn mening!
Jacco
Vandaag naar Hasselt geweest.
alles was er ruim op gezet dus geen gedrang .
in de verkoop klasse zaten veel vogels maar wel heel erg duur.
leuke dag gehad alleen de verlichting vond ik erg slecht.
Ben vandaag in hasselt geweest en vondt het persoonlijk niet zo bijzonder als gedacht.
De catalogus is verschrikkelijk, 12 euro weggegooid geld. Zoeken op kooinummer is niet te doen, je moet zoeken op secties in catalogus en dan kan je er achter komen. OOk de kooinummers springen van de hak op de tak.
Grote vogels in kleine kooien en kleine vogels in grote kooien, een groep in meerdere soorten tt kooien afhankelijk van land.
Parkeren 2 euro, toilet 30 cent, verkoopklasse 2euro(geen lijst vermeld wat er te koop is en de leuke dingen die er zeker waren zullen al weg zijn vermoedt ik)
het meest kwalijk vindt ik datin de verkoopklasse 1 wand geheel ingericht was door Filip meul uit wachtebeke, winkel leeg en verkoop in hasselt.
dsu deze mogelijke ziektekiemen staan bij jou met zorg gekweekte vogeltjes.
Schande van de organisatie dat dit mogelijk is.
Hallen zijn goed bereikbaar, het was rustig, geen drang bij binnenkomst of verkoop.
Ruimte tussen de paden was goed breed bij gewone tt kooien, echter waar het breed moet zijn is het smal.
Ppaegaaien grote vrucht/insecteneters in volieres hebben een gangpad van ong 1 meter, het lijkt wel een gevangenis in die hoek.
Duiven enkwartels op elkaar gestapeld en erg donker gehuisvest(hierop is al commentaar uitgebracht door Aviornis)
Zaal uberhaupt slecht verlicht/ erg donker.
Fotggraferen verboden, echter als je een foto maakt zonder flits en de bewaking staat achter je mee te kijken en zegt niets, dan stellen de borden niet veel voor.
Leuke en mooie rozetten en zeker bij de stands en dan vooral de volieres bij de stands met europese cultuurvogels waren een plaatje, die groep was goed vertegenwoordigt daar. Klasse.
Verder hulde aan alle medewerkers die na 2 jaar afgelastingen hebben meegewerkt aan deze show, ikzelf had er meer van verwacht, maar vondt het tegenvallen. de catalogus vindt ik zeer slecht en voor 12 euro(men moest zich schamen om deze prijs te vragen)want de entree was ook al 10 euro.
Nee ik sla de volgende keer over om een wereldshow te bezoeken. Sorry mijn mening.
Veel plezier aan die genen die komende week de show bezoeken, want er zitten wel een paar leuek bijzondere vogels die je niet gauw ergensanders tegenkomt. O ja zit als deelnemer maar niet over je privacy in en als je bijzondere vogels heb, verzeker ze maar niet want in de catalogus staat iedere deelnemer met volledig adres en telefoonnummer vermeldt wel zo makkelijk voor iedereen.
Winterkoninkje:
Bijzondere vogels die ik bijzonder vond zijn witte goudvinken, zilveren spitsstaartamadine, vermiljoenkardinalen, braz. blauwe bisschop en een pop NA bisschop en gelukkig voor mij een bruine diksnavelmees, waardoor ik danzij de catalogus gelijk de eigenaar heb kunnen bellen voor contactlegging omdat ik deze soort ook heb.
Een hop in een kuubkooi, lekker op de kop van een stelling(hoe bedoel je stress), hadden we hier in apeldoorn niet tegen geprotesteerd en is er daar juist wel naar geluisterd.
emblema picta's, bol. bergkardinaal pop, maar ja het is niet terug te vinden in de catalogus omdat daar alleen secties in staan en geen afzonderlijke namen van de vogels
O ja ook nog pestvogels en mooie NL patrijzen en kwartels en het mag gezegd worden vele vogels met 94 punten.
Beste forumleden, ben ook vandaag in Hasselt geweest. En inderdaad zijn er div. min. punten aan te wijzen. Maar laten we niet vergeten en dat haalde Serinus al aan het is in Belgie. En de TT's zijn daar aan andere regels en creteria gebonden dan hier. Ik ga veel naar TT's en beurzen bij onze zuiderburen en dan ben je wel wat gewend. Al met al een leuke dag in Hasselt gehad.
Plus punt: de kartonnen TT Kooien.
Groot min punt: Je mag wel een betere verlichting verwachten want deze was zelfs voor belgiëse begrippen ronduit zeer zeerslecht.
Ik heb het geluk gehad om reeds voor de opening van de COM-show de vogels te mogen bekijken. Enkele tips voor diegenen die nog op zoek willen naar iets bijzonders(althans volgens mij):
Enkele vogels die ik voorheen nog nooit in levende lijve had gezien:
Pseudonigrita cabanisi,(kooi 9025)
Vermiljoenkardinalen
Prachtige witkeelalariovinken
Een EK lazulivink en indigovink had ik ook nog nooit gezien.
Een Petronia Xanthosterna ofwel een geelkeel rotsmus?
Verder wat interessante cini's, alhoewel de sortering in Apeldoorn minstens zo interessant was. Hier o.a een schitterende gestreepte cini(serinus striolatus. Verder een mooie collectie amerikaanse sijzen, met o.a. mexicaanse sijs en een prachtige dennensijs.
Uit Duitsland fraaie woestijnvinken en langstaartroodmussen
Kijk bij de kromsnavels eens naar een paar bleekwangvalkparkieten, enkele fraaie mutanten bij de muisparkieten: pallid en pallid aqua.
Bij de kakariki's(let op NL succes) zit tussen de gele zwartogen ook een fallow.
Overigens kun je bij veel soorten de latijnse naam op het kooikaartje vinden, helaas niet in de catalogus maar volgens mij heeft dat te maken met het COM-vraagprogramma. Het NBvV vraagprogramma is veel uitgebreider waardoor het gemakkelijker is bepaalde soorten terug te vinden. Bij de COM werkt dat met sectie en klassenummer. Voorbeeld: Sectie G, europese vogels, G1 is wildkleur en G2 is gedomesticeerd, mutaties dus. sectie G1, Klasse 16 zijn wildkleur kruisbekken, appelvinken etc. In NL gebruikt de ANBvV dit vraagprogramma ook. Ik moet er ook aan wennen.
Bij de opmerkingen over toegangsprijzen en de catalogus moet je ook maar bedenken wat het allemaal kost om zo'n giga-show te organiseren. De hal is drie voetbalvelden groot, wat denk je dat het alleen al kost om die te verlichten en verwarmen.
Ik heb me daar enorm vermaakt, de medewerkers doen hun stinkende best. Morgen ga ik er nog een dag naar toe met de vereniging in de bus.
Hallo serinus, zeker zullen deze verbeterd moeten worden maar het is een vooruitgang ten opzichte van oude kooien zoals bv in Zwitzerland.
Inderdaad zal het een kooi moeten worden die tegen elke vogelsnavel bestand is. (Kruisbek, haakbek, parkiet.) Zodat er een eenheid ontstaat.
Er is misschien een dun wegwerp kunsstoffen kooi te gebruiken. Deze werd zelfs al door een italiaanse standhouder aangeboden.
Bij de opmerkingen over toegangsprijzen en de catalogus moet je ook maar bedenken wat het allemaal kost om zo'n giga-show te organiseren. De hal is drie voetbalvelden groot, wat denk je dat het alleen al kost om die te verlichten en verwarmen.
Opmerking