Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Prijzenregen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Prijzenregen

Hallo allemaal

Wat vinden jullie van de prijzenregen op de districtsshows.

Ik was vanavond bij de opening van de show van het district Gelderland en daar werden ruim 200 bondskruizen weggegeven. Is dat niet een beetje erg veel op ongeveer 250 inzenders.

Graag jullie reactie
    Groeten Stef

bondskruis

Hopelijk zijn ze er blij mee. De waarde van zo'n bondskruis zal snel afnemen denk ik als er zo mee gestrooid wordt.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Het NBvV-bestuur gaat zich de komende tijd beraden hoe we de bondskruizen weer meer waarde kunnen geven. Zo als het nu is is het eigenlijk te gek. Als je het vraagprogramma goed kent dan zend je in in kleine hoofdgroepen en een BK is al bijna verzekerd.
      Het kost de bond trouwens ook enorm veel geld op deze manier.
      mvrgr

Piet

Opmerking

De oplossing is niet zo heel moeilijk hoor, gewoon 2 vraagprogramma's maken.
        De huidige versie handhaven voor de Bondsshow in Apeldoorn en een nieuwe maken voor alle andere shows.
        En in dat vraagprogramma wat bij elkaar passende groepen bij elkaar vegen.
        (ik zei groepen en geen hoofdgroepen)
        kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
          Hopelijk zijn ze er blij mee. De waarde van zo'n bondskruis zal snel afnemen denk ik als er zo mee gestrooid wordt.
          Moet je over dat soort dingen niet nadenken voordat je een regeling aanpast?
          Groeten Stef

Opmerking

aanpassen?

Pasmat:
            Moet je over dat soort dingen niet nadenken voordat je een regeling aanpast?
            Ik heb bovenstaande regel 10 x gelezen maar ik snap de clou even niet. Is dit op mij gericht of op wat anders. Graag beetje meer uitleg wat je precies hiermee bedoeld.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

Mijn website:

Opmerking

hoi hoi,
              ik heb het ook geprobeerd,
              maar ik zie het ook niet,
              waar moeten ze over nadenken.
              mijn mening
              ik zie het bondskruis net zo iets als lintje van beatrix,
              dat krijg je alleen maar als je iets uitzonderlijk heb gedaan.
              voor de rest moet de bond iets anders verzinnen.
              bv geef het geld wat de medailles kosten aan de tt vereniging en laat ze er extra prijzen voor halen.
              weet niet wat een bondskruis kost maar zal zo,n medaille 40 cent kosten.
              als ik dan hoor dat er 200 uitgegeven zijn op een tt.
              kost het de bond al snel 80 euro.
              en dat x aantal tt,s is het best een grote kosten post.
              dus afschaffen en alleen net als het lintje toe kennen aan mensen (dus lees kwekers) die iets uitzonderlijks hebben gedaan.
              groetjes rene

Opmerking

Da's waar. Maar het is toch leuk om een prijs te winnen...Misschien moetje i.p.v bondskruis een andere prijs bedenken zodat het bondskruis weer wat uitzonderlijker maakt.
                Dat er in elke groep prijzen vallen is niet verkeerd denk ik, dat maakt de drempel om mee te doen voor de beginner wat lager. Mijn mening....
                Wat een leuke hobby hebben wij toch!

Opmerking

Misschien (weer?) groepen samenvoegen tot er een minimumaantal vogels bereikt is?
                  Bijvoorbeeld vanaf 30, 40 of 50 vogels een bondkruis, afhankelijk van het aantal ingezonden vogels.
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

Opmerking

Even een vraagje, wat is een bondskruis en hoe gaat de toekenning ervan in zijn werk? (Belg he )
                    Luiheid is het begin van wijsheid.

Opmerking

Pasmat:
                      Ik heb bovenstaande regel 10 x gelezen maar ik snap de clou even niet. Is dit op mij gericht of op wat anders. Graag beetje meer uitleg wat je precies hiermee bedoeld.
                      Hij is toch niet zo moeilijk.

Vorig jaar zijn de hoofdgroepen afgeschaft, daarmee kwam gelijk het strooien van prijzen. Op dat moment werd er namelijk voor iedere "groep" een bondskruis toegekend.

Dus zoals Ton en Hans al aangeven, gewoon teruggaan naar een systeem waarbij het bondskruis weer een waarde krijgt als je hem wint. Het opdelen in groepen is mooi voor de speciaalclubs, welke vaak per soort een prijs toekennen, maar voor "gewone" shows heeft het huidige vraagprogramma geen zin het is veels te uitgebreid.
                      Groeten Stef

Opmerking

Duidelijk

Oorspronkelijk geplaatst door pasmat
                        Hij is toch niet zo moeilijk.

Vorig jaar zijn de hoofdgroepen afgeschaft, daarmee kwam gelijk het strooien van prijzen. Op dat moment werd er namelijk voor iedere "groep" een bondskruis toegekend.

Dus zoals Ton en Hans al aangeven, gewoon teruggaan naar een systeem waarbij het bondskruis weer een waarde krijgt als je hem wint. Het opdelen in groepen is mooi voor de speciaalclubs, welke vaak per soort een prijs toekennen, maar voor "gewone" shows heeft het huidige vraagprogramma geen zin het is veels te uitgebreid.
                        Nee het hoeft niet zo moeilijk te zijn maar er zijn hier ook mensen {ik b.v.} die niet direct de juiste link leggen. Maar nu snap ik je perfect en is ook mijn gedachte.
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Prijzen regen

Oorspronkelijk geplaatst door pasmat
                          Hallo allemaal

Wat vinden jullie van de prijzenregen op de districtsshows.

Ik was vanavond bij de opening van de show van het district Gelderland en daar werden ruim 200 bondskruizen weggegeven. Is dat niet een beetje erg veel op ongeveer 250 inzenders.

Graag jullie reactie
                          Dat is zeker erg veel maar nog veel erger is dat wij pas geleden een Internationale TT hadden met bijna 1200 vogels en dat onze grote bond niet op tijd voor Bondsmedailles kon zorgen.
                          De voorraad was op , we kregen ze na de TT opgestuurd.
                          Maar misschien hebben ze op districtshow deze bondsmedailles in plaats van de bondskruizen uitgereikt.

Opmerking

Even een vraagje, wat is een bondskruis en hoe gaat de toekenning ervan in zijn werk? (Belg he )
                            Groet Ton,
                            www.allevogels.nl

Opmerking

Luiheid is het begin van wijsheid.

Opmerking

Working...
                              X