Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tentoonstelling JMC Leerdam

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Tentoonstelling JMC Leerdam

Doen er nog forumleden mee aan de nationale 1-dags TT in Leerdam a.s. zaterdag 28 sept?

Zie ook http://www.jmc-lonchura.nl/

Ik heb er 13 vogels ingeschreven. Ik verwacht niet al te hoge scores want ik doe voor het eerst mee en weet dat er erg goede vogels zitten. Ook heb ik al wat gebreken gezien bij de vogels die ik heb ingeschreven, een ontbrekende staartpen e.d.
    Ik heb ingezonden: 3 bruinborstrietvinken(1 stel en 1 enkeling), 3 Borneo-bronzemannen(1 stel en 1 enkeling), 1 java bronzeman, 1 molukken bronzeman, een stel ino creme meeuwtjes, 1 bleekkopnon, 1 driekleurnon en 1 witschedelnon.

Hai Sytze ik doe niet mee, maar kom misschien wel even kijken. Worden er ook Lonchura's verkocht?
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Ja, er is ook een verkoopafdeling. Alleen de eerste deals zijn denk ik 's ochtends vroeg al beklonken.

Opmerking

Succes vandaag we horen wel hoe het is gegaan, ga de laatste paar jaar niet meer heen afstand is mij toch wat te ver.

Gr Harm

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Sytze F
          Ja, er is ook een verkoopafdeling. Alleen de eerste deals zijn denk ik 's ochtends vroeg al beklonken.
          Verkoop klasse gaat om 11 uur open.

Opmerking

Ook ik ben benieuwd hoe het is gegaan! 13 vogels meenemen en dan vervolgens bijna 2 uur rijden enkele reis. Respect!

Ik heb besloten om niet te gaan, omdat ik ben geskimd en ik op dit moment niet bij mijn bankrekening kan. Dan gebruik ik het geld dat ik nog contant heb liever om wat boodschappen te doen. En dan maar hopen dat de nieuwe bankpas zsm in huis is.
            Bekijk mijn vogels op:

Opmerking

Ach als ik een beetje extra gas geef ben ik er in anderhalf uur. En ik rij normaal al zo'n 1000km per week, dus dan kan dit er ook nog wel bij.
              Geskimd worden is erg vervelend, hoop dat je snel weer bij je geld kan.

De show was erg mooi. Er waren 347 vogels ingezonden, een stuk minder als vorig jaar. Volgend jaar komen de zilver- en loodbekjes en de rijstvogels en parelhalsamadines erbij.

Mijn resultaten waren ruim boven verwachting.
              Ik was zelfs Kampioen stellen van hoofdgroep 6021(alle bronzemannen).
              Deze 2 Borneo's hadden 92 en 93 pnt en 188 als stel.
              Verder was ik bij 4 soorten soortkampioen.
              Bij de Borneo's dus met 93 punten, Bij de java's met 92pnt. Bij de bruinborstrietvinken met 92pnt. en bij de witschedelnonnen met 90pnt.
              Bij die laatste moet gezegd worden dat ik de enige inzender was.
              In het eindklassement over de beste 5 vogels was ik 8e op 25 inzenders.
              Hopelijk doen jullie volgend jaar ook mee!

Opmerking

Gefeliciteerd! Zeer mooie resultaten na een lange dag.

Neem aan dat je nu zeker doorgaat met de kweek van de Borneo bronzemannen.

Ik hoop dat ik volgend jaar een net zo mooi debuut maak als jij!
                Bekijk mijn vogels op:

Opmerking

Opmerking

Prima resultaten Sytze, nu ze nog even in conditie houden voor Apeldoorn kunnen we ze mooi vergelijken Ik ben al met een paar lonchura's naar de technische dag JMC Groningen geweest hier had ik bij een paar vogels ook al mooie resultaten Meeuw 91 Borneo 91 Java 92 Bruinborst roodbruin 92+ bruinborst 93

Gr Harm
                    Onze site Tropische vogels: http://hbgrimmius.webklik.nl/

Opmerking

Ja, klopt. Hierdoor ga ik wel door met de Borneo's. Ik heb echter alleen nog 4 poppen, maar ik moest toch al vers bloed hebben.
                      Ik heb hier nog wel een man uit 2011 voor je zitten, of het wat is weet ik niet heeft wel al twee jaar in Apeldoorn gezeten 1 x 93 punten en 1 x 92 kun je wel cadeau krijgen als je wilt, kom toch nog een keer bij je langs om een Java te ruilen

Opmerking

Lijkt me leuk om de vogels eens te vergelijken Harm! Het NK vind ik eigenlijk wat te langdraderig, maar ik wil het toch een keer proberen en dan zijn bronzemannen en de bruinborsten wel de meest geschikte soorten om zo lang in een kooitje te zitten. Dus misschien doe ik wel mee dit jaar.

Bewaar die man Borneo maar voor me, dan ruilen we die voor een Java van mij. Ik hoef er zelf geen Java's meer bij.

Opmerking

tt leerdam

hallo ik ben er heel de dag geweest en het was een leuke schow,jammer alleen dat de zilver loodbekken en rijstvogels er niet bij zaten.
                          vond ik toch een gemiste kans.
                          de creme ino molukkenbronzemannen waren toch wel fors en lang van vorm.
                          mvg

Opmerking

...........Mijn resultaten waren ruim boven verwachting.
                            Ik was zelfs Kampioen stellen van hoofdgroep 6021(alle bronzemannen).
                            Deze 2 Borneo's hadden 92 en 93 pnt en 188 als stel.
                            Verder was ik bij 4 soorten soortkampioen.
                            Bij de Borneo's dus met 93 punten, Bij de java's met 92pnt. Bij de bruinborstrietvinken met 92pnt. en bij de witschedelnonnen met 90pnt.
                            Bij die laatste moet gezegd worden dat ik de enige inzender was.
                            In het eindklassement over de beste 5 vogels was ik 8e op 25 inzenders.
                            Hopelijk doen jullie volgend jaar ook mee!........
                            .
                            Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Working...
                            X