Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TT

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• TT

wie weet waar en wanneer de ICC show gehouden word?
    graag datum /openingstijden,
    en adres om in de tom tom in te tikken.

en die italiaan wil nu "mijn"vogels naar kevelaar brengen,wie heeft hierover info voor mij.
    wederom een grote beurs,en wie heeft er daarover nog tips voor mij
    zoals adres,openingstijden en hoe laat ik daar dan aanwezig dient te zijn om iig niet in een "lege"accomodatie terecht te komen.
    hoop dat iemand mij wilt/kan helpen.
    mvg

Nou Winterkoning, hier komt ie.

18-11-2007.
    -------------

Beursreglement

Voor de vogelbeurs van de vogelvereniging in Kevelaer
    Gehouden in de UGA-markthallen
    47623 Kevelaer, Südstraße

Dit beursreglement is samengesteld door de veterinaire dienst uit de kring Kleve.
    Als basis zijn de algemene beursvoorwaarden van de BNA en het ministerie
    Landbouw genomen. Bij het betreden van de beursruimte gaat de
    bezoeker akkoord met de bepalingen in dit reglement. De aanwijzingen
    van het beurs-personeel, de veterinair en aangewezen autoriteiten, dienen
    strikt opgevolgd te worden. Bij herhaling of herhaaldelijk overtreden
    zal tot verwijdering worden overgegaan.

• De beurs opent om 07:30 uur voor het publiek. Handelaren kunnen vanaf 06:30 uur beginnen met het inrichten van de verkoopruimte. De beurs sluit op z’n laatst om 14:00 uur. De openingstijden van de beurs zijn terug gebracht naar 1 dag.

• Alle anbieders zijn verplicht, bij binnengaan van de beursruimte, de vogels direct in een verkoopkooi onder te brengen en hierna ter goedkeuring aanbieden aan de dienstdoende veterinair.

• Kippen, duiven en andere siervogels evenals zoogdieren mogen niet aangeboden worden. Hieronder vallen ook de kleine duivensoorten (diamantduiven etc.) en kwartels.

• Er mogen, voor zover mogelijk, alleen nakweekvogels aangeboden worden. Dit geld ook voor beroepsmatige handelaren. De organisatie zal in de toekomst steekproeven nemen naar de naleving van deze bepaling en indien noodzakelijk een verkoopverbod instellen naar vogels die aan de vrije natuur onttrokken zijn.

• Bij de aan te bieden dieren zijn alle bepalingen zoals dierziektewet en gezondheidsver-klaringen verplicht op te volgen. Handelaren uit andere EU landen dienen bij binnenkomst de gezondheidsverklaringen te kunnen tonen, voor zover deze van toepassing zijn.

• Voor beschermde soorten geld dat Vogels geringt ziyn en de benodigde documenten op aanvraag getoond moeten worden. Alle betreffende vogels moeten hieraan voldoen.

• Bedrijven moeten een vergunning hebben volgens artikel 11 lid 1 nr 3b van de dierenbeschermingswet hebben, en deze op verzoek kunnen tonen.

• Er mogen alleen gezonde en vogels zonder gebreken aangeboden worden, en vogels die meer als gemiddeld onrustig zijn kunnen niet toegelaten worden. Vogels die dieronvriendelijk en/of getransporteerd worden, worden in de beursruimte niet toegelaten.
    • Iedere handelaar dient de aangeboden waar duidelijk leesbaar te prijzen. Hierbij moeten de volgende vermeldingen gemaakt worden:
    Naam en adres van de aanbieder, Naam van de aangeboden vogelsoort, geslacht, leeftijd, ringnummer, en beschermingsstatus (zoals eventuele citesbijlage)

• De vogels mogen alleen op de bovenste twee planken de ter beschikking gestelde verkoopsstand aangeboden worden. Het aanbieden en tentoonstellen van daaronder geplaatste dieren, zoals op de grond, is verboden. Evenals de verkoop uit transportkisten of buiten de beursruimte. De handelaar moet ten allen tijde bij zijn vogels zijn en bij afwezigheid voor een vervanger zorgen.

• Kooien waarin vogels worden aangeboden moeten voldoende bewegingsvrijheid bieden, schoon zijn en optisch een verzorgde indruk geven, een goede bodembedekking hebben en voldoende ventilatie openingen hebben. Voer en water dient in doeltreffende bakjes te worden verstrekt en beschermd zijn tegen verontreiniging. Het bodemoppervlak van de kooi mag niet kleiner zijn als 15 x 30 cm. Het moet minstens zo breed of diep zijn als 1½ x de lengte van de vogel die erin geplaatst word en daarbij moet nog minstens 50% van het bodemoppervlak vrij zijn. De kooien dienen aan drie kanten dicht te zijn (geen doorzichtige folie e.d.), in de lengterichting dienen minstens twee
    zitstokken gemonteerd te zijn. Er mogen alleen vogels van vergelijkbare grootte en onderlinge verdraagzame soorten in een en dezelfde kooi ondergebracht worden. Er mogen geen vogels in z.g. lopers worden aangeboden.

• De volgende richtlijnen kunnen gehanteerd worden:

a) Kleine exoten (zebravinken etc.) max. 2 in een kooioppervlak van 36 cm x 31 cm x 15 cm
    b) Grasparkieten, kanarie’s en grotere vinken max 3 vogels in een kooioppervlak van 46 cm x 42 cm x 25 cm
    c) Parkieten en kleine papegaaien (valkparkieten, bonte boertjes etc.) max. 2 dieren in een kooioppervlak van 46 cm x 42 cm x 25 cm
    d) Middelgrote papegaaien (kaketoe’s , amazone’s etc.) max. 1 dier in een kooioppervlakte van 60 cm x 40 cm x 25 cm

• De verkoop van vogels aan personen onder de 16 jaar zonder begeleiding is verboden.

• Uit diervriendelijk oogpunt wordt een aparte ruimte ter beschikking gesteld waar vogels na aankoop kunnen worden ondergebracht tot vertrek van de bezoeker. Mensen die hierin geïnteresseerd zijn kunnen zich wenden tot de organisatie. Voor de in bewaring genomen vogels wordt geen vergoeding gevraagd.

Er geld een absoluut rookverbod in de beursruimte, honden en andere huisdieren worden niet toegelaten.

De organisatie

-----------------------
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Misschien kun je die hier vinden.

Vriendelijke groeten,
      Henk3.

Mijn website:

Opmerking

icc

Hallo Winterkoning,
        ik neem aan dat je de schau van de internationale cardueliden club bedoeld?

Bürgerhalle
        Kolpingstraße
        Wettringen
        Münsterland
        Duitsland
        Op 13 en 14 oktober(beurs alleen op zondag de 14e)
        openingstijden:zat 10-17 en zo 9-16
        Zou je wel eens tegen willen komen om een beetje te bomen.
        Ik ga zelf alleen de 14e om vogels op te halen.

mvg,
        Kingfisher
        Mvg,
        Kingfisher.

Opmerking

The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

Mvg,
            Kingfisher.

Opmerking

Op zaterdagmiddag is er een lezing over majoorputters in wettringen en zondag op de beurs geen handelaren toegestaan wel mag iedereen zijn vogels verkopen ook als je geen icclid bent inschrijven voor de beurs kon tot 8 oct.Ik ga zondag. groeten eddie

Opmerking

tt

Quote Winterkoning:
                als allereerste ben ik geen U, ben een gewone "jan met de korte achternaam".

Hallo Winterkoning,ik ben nog van die tijd dat men nog een beetje opvoeding genoot. .
                mvg,
                Kingfisher
                Mvg,
                Kingfisher.

Opmerking

vliegen vangen en etikette.

Witerkoning,
                  meerdere vliegen in 1 klap
                  En je hebt gelijk weer wat om je vogels mee te voeren, ha, ha. Tja ik kan het niet laten af en toe hé.

waar ik wel blij van word is van de regelementen zoals je ziet kan het dus allemaal wel,zou menigeen vogelbeurs een voorbeeld aan kunnen nemen.
                  Ik had hier nog niet op gereageerd. Maar ja, je kan hier aan zien dat het zeker wel mogelijk is. Gewoon de rug recht houden.

Het elkaar aanspreken met u is een goede etikette, pas als je, u een beetje kent kan je u vervangen door je. Mijn mening deze keer. Men heeft ook mij geprobeerd netjes op te voeden. Is ook wel aardig gelukt vindt ik zelf!
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Is er al iemand <winterkoning> op de icc show in wettringen.de geweest en was het de moeite waard.groeten eddie die morgen gaat

Opmerking

wettringen tt

Ben vandaag even op en neer geweest naar wettringen(kleine 500 km,7.15 weg en 13.30 weer terug).
                      Kleine maar mooie show,eindelijk een paar cini's in het echie gezien die ik nog nooit gezien behalve op foto,roodvoorhoofdcini,syrische cini en citroencini.
                      Beurs was verder niet veel maar wel gezellig.
                      Heb eindelijk na een 1.5 jaar zoeken een stel wilde kanaries kunnen aanschaffen met dank aan icc lid.
                      Zie foto's.
                      mannetje

pop

mvg,
                      Kingfisher
                      Mvg,
                      Kingfisher.

Opmerking

wilde kanarie

Die zien er potent uit!
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

Mijn website:

Opmerking

tt

Hoi Henk3,
                          weer attent zo als altijd,mag ik wel.
                          mvg,
                          Kingfisher
                          Mvg,
                          Kingfisher.

Opmerking

Canarios

Mooie vogeltjes, net echte kanaries! Hartstikke leuk om eens de voorouders van onze gedomesticeerde kanarie te zien. Hopelijk zul je er veel plezier van beleven (en ons laten meegenieten).

Groet,

Rob.

Opmerking

Spaanse Timbrado's

Mooie foto's. Zouden wel gemaakt kunnen zijn van mijn Spaanse
                              Timbrado's.
                              Vr.groeten van
                              Antoni

homepage:
                              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Working...
                              X