Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voor het eerst naar een TT (goulds)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• voor het eerst naar een TT (goulds)

Ik heb het voornemen dit jaar met mijn goulds naar een TT te gaan.

Heb de neiging om kunsstof TT kooien aan te schaffen zag dat dit onderwerp al eens is behandeld.

Twee vragen

Het verwijderen van kleurringen is daar nog iets slims voor. Met de bijgeleverde lepeltjes is het makkelijk om deze om te doen. Maar het weer verwijderen lijkt me moeilijker.

Wat zijn de meest voorkomende fouten die je in het begin kan maken als je mee gaat doen aan een TT

Groeten
    Rob Koppen

Oorspronkelijk geplaatst door rkoppen

Het verwijderen van kleurringen is daar nog iets slims voor. Met de bijgeleverde lepeltjes is het makkelijk om deze om te doen. Maar het weer verwijderen lijkt me moeilijker.
    Denk dat je met het bekende ringenschaartje ook makkelijk de plastic ringen kan verwijderen.
    Bijgevoegde Bestanden
    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

lepel

Met het bijgeleverde lepeltje kan je de kunststofringen ook weer verwijderen. Het vergt enige oefening, voordeel is dat je niet ieder jaar nieuwe hoeft te kopen.

TT vogels;

Volledige bevedering, 2 verlengde staartpennen, geen gebroken vleugel- en/of staartpennen, schoon, rustig. Schone universeelkooi.

Groet,

Rob.

Opmerking

bedankt

Bedankt voor jullie reactie. Ga eerst voorzichtig oefenen met lepeltje. Maar ben wat bevreesd om pootjes te blesseren. Lukt het niet dan ga ik over op schaartje. Reuze handig dat er een foto bij zat.

De bais tips moet ik kunnen uitvoeren. Ben er wat vroeg bij met mijn vragen want e.e.a. speelt zich ( bij jullie vast bekend) pas af in Oktober.

Zal tegen die tijd wel een stukje doorgeven van mijn eerste ervaringen bij een T.T.

Groeten
        Rob koppen

Opmerking

tt

niet alleen wat ROBK schreef maakt de goulds tt klaar ook formaat model en kleur spelen een grote rol bij het beoordelen van een gould. Kijk eens op de site van de speciaalclub voor de standaard eisen kom je al een heel stuk verder.

wat ook van belang is is om geen al te hoge verrassibgen te hebben aangezien er op de meeste tt klasse vogels aanwezig zijn.

Ben je de enigste inschrijvin op de tt neem dan het aantal punten wat de vogel behaalt voor lief en kijk voornamelijk naar de beoordeling welke de keurmeester geschreven heeft.
          het komt namelijk vaker voor dat de keurmeester de punten voor de toeschouwers verhoogt.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door vogelaar
            niet alleen wat ROBK schreef maakt de goulds tt klaar ook formaat model en kleur spelen een grote rol bij het beoordelen van een gould. Kijk eens op de site van de speciaalclub voor de standaard eisen kom je al een heel stuk verder.

wat ook van belang is is om geen al te hoge verrassibgen te hebben aangezien er op de meeste tt klasse vogels aanwezig zijn.

Ben je de enigste inschrijvin op de tt neem dan het aantal punten wat de vogel behaalt voor lief en kijk voornamelijk naar de beoordeling welke de keurmeester geschreven heeft.
            het komt namelijk vaker voor dat de keurmeester de punten voor de toeschouwers verhoogt.
            Ik heb de standaard eisen bestudeert maar kan deze nog niet goed overzien. Ik ga voorlopig niet meedoen voor de prijzen het gaat mij er meer om wat ervaring op te doen. Wil echter de eerste keer ook geen grote blunders maken. Ik zal zeker niet de enige gould zijn die wordt ingeschreven. Verbaasd me wel dat de keurmeester de punten aanpast aan het publiek. Zal zeker opletten naar het keurbriefje om daar wat van op te steken

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door RobK
              TT vogels;

Volledige bevedering, 2 verlengde staartpennen, geen gebroken vleugel- en/of staartpennen, schoon, rustig. Schone universeelkooi.

Groet,

Rob.
              vergeet ook zeker niet de nagels te knippen. mochten deze te lang zijn. verder had je naar de site van Henk Lomulder willen doorsturen maar zijn site is sinds kort gehackt door een groep Turken (dat is serieus een groep Turken)

van hem kan je wel veel leren, van de speciaalclub kan je ook veel leren, m'n broertje is daar lid van.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door rkoppen
                Lukt het niet dan ga ik over op schaartje. Reuze handig dat er een foto bij zat.

Groeten
                Rob koppen
                Let er wel op dat je echt een ringeschaartje aanschaft en geen nagelschaartje. Met een nagel schaartje breek je gegarandeerd zijn pootje.

RINGENSCHAARTJE: Deze staat rechts op de foto, de linkse is absoluut niet geschikt.

http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl
                  vergeet ook zeker niet de nagels te knippen. mochten deze te lang zijn. verder had je naar de site van Henk Lomulder willen doorsturen maar zijn site is sinds kort gehackt door een groep Turken (dat is serieus een groep Turken)

van hem kan je wel veel leren, van de speciaalclub kan je ook veel leren, m'n broertje is daar lid van.
                  Bedankt is wel erg toevallig was juist bezig mij op te geven bij Henk Lomulder maar dat ging wat moeilijk. Wel weer een verhaal zeg.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Wiggel
                    Let er wel op dat je echt een ringeschaartje aanschaft en geen nagelschaartje. Met een nagel schaartje breek je gegarandeerd zijn pootje.

RINGENSCHAARTJE: Deze staat rechts op de foto, de linkse is absoluut niet geschikt.

Helemaal duidelijk dankzij foto bedankt

Opmerking

Bedankt Eelke, een aantal had ik al bekeken. De eisen die gesteld worden vind ik nog moeilijk mijn blik op de kwaliteit van de vogels is nog niet scherp genoeg. Had met mijn vraag meer bedoeld welke praktische zaken zijn er waar je op moet letten als je voor het eerst naar een TT gaat.

Ik noem een voorbeeld ( waar ik het antwoordt toevallig al van weet)

Denk erom dat je de kleurringen niet vergeet te verwijderen.

Mogelijk zijn er meer van dit soort zaken waar je in het begin niet aan denkt

Groeten
                      Rob Koppen

Opmerking

Nog meer praktische tips;

doe nog geen water in het flesje als een tt-kooi vervoert, dat wordt vaak een kliederbende. Bij het inbrengen op de tentoonstelling krijgen ze direct water.

Een hoes (of doek) over de kooi tijdens tranport houdt de vogel veel rustiger en de kans op beschadigingen kleiner.
                        Groet Ton,
                        www.allevogels.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                          Nog meer praktische tips;

doe nog geen water in het flesje als een tt-kooi vervoert, dat wordt vaak een kliederbende. Bij het inbrengen op de tentoonstelling krijgen ze direct water.

Een hoes (of doek) over de kooi tijdens tranport houdt de vogel veel rustiger en de kans op beschadigingen kleiner.
                          Bedankt Ton ga ik doen

Rob koppen

Opmerking

Working...
                          X