Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tentoonstelling

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• tentoonstelling

Hallo

Ik wil in oktober met mijn parkieten op show gaan?
    Hebben jullie nog tips voor mijn vogels dat er dan goed erop staan.

naar de tt.

Hallo Robert,
    geef de vogel iedere dag badwater met badzout ,strijk de poten en de snavel nu in met bogena zalf zodat er geen schilvers meer aan de poten zitten geef ze toppen van brandnetels te eten daar zitten veel vit. b in goed voor de verenstructuur.let wel op dat je zekerweet dat die niet bespoten zijn.
    m.vr.gr. Harry
    m.vr.gr. Harry

Opmerking

Parkieten weigeren soms te badderen, een plantenspuit met lauwwarm water biedt dan uitkomst. Na een paar keer wennen ze er aan en vaak vinden ze het dan zelfs erg prettig.
      Na elke badbeurt gaan ze zitten poetsen, erg goed voor het verenpak.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

Opmerking

Hier nog een tip van de zeer vele,want als ik alles nu er op moet zetten dan wijger dit forum het gezien het meer dan 10000 letters zijn !!
        Je kunt hiervoor Onze Vogels op na slaan over de artikels van A tot Zebravink en dan waar de het africhten en gereed maken van TT vogels wordt beschreven, ik dacht in 2004/2005 Iets waar ik later weer ben achter gekomen is:
        Gebruik ipv lauw gewoon heet water in de plantenspuit, door de neveleffect komt dit toch minder warm op de vogel ! Doe in de planten spuit 1/3 rozenwater en 2/3 heet water.
        rozenwater kan je overal bij drogisten ,kruitvat enz kopen ,kost weinig en reinigd heel goed de bevedering, het vuil spuit je er zo af ook het stof de vogel gaat gladder zitten en meer glanzen, werkt zeer goed,is verder niet schadelijk ,rozenwater wordt veelal door vrouwen gebruikt om dagelijks hun gezicht mee te reinigen voor het slapen.
        Succes ook alle andere

Gr Jan

Opmerking

Iets dat nog weleens vergeten wordt:
          zorg dat behalve de vogels ook de TT-kooien er tiptop uitzien.

Het zou niet mee moeten wegen, maar een eerste indruk is snel verpest door een smerige kooi.

Sommige vogels vinden een TT-kooitje de eerste dagen doodeng. Ze kunnen dan hun veren beschadigen door het gefaldder.
          Twee kooien met de tralies tegen elkaar zetten, blijkt het veel minder eng te maken. Vorig jaar heb ik dat met de kanaries en de zilverbekjes geprobeerd en inderdaad waren de vogels opvallend snel rustig.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

Opmerking

Hallo allemaal

Hartelijkdank voor de tips.

Maar hoe veel weken van te voren moet ik er mee beginnen, met rozewater en met die brandnetels enzo.

Opmerking

met brandnetels kan je in feite het hele jaar door met regelmaat geven en rozewater beginnen wanneer je ze gaat opkooien tot wanneer je stopt met TT's, diteen paar keer per week en een dag voor het inbrengen van de vogels voor de TT

Opmerking

Working...
              X