Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vogel 2012

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• vogel 2012

een klein vraagje over de keuring vogel 2012

heb mee gedaan met een kleine grasparkiet
    de vogel kreeg 92 punt GEEN opmerkingen op
    het keurbriefje de vogel.
    de vogel die kampioen was geworden die kreeg
    93 met WEL opmerkingen op het keurbriefje
    wie kan mij dat uitleggen hoe dat kan?

vr groet arjan

Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

keuring 2012 apeldoorn

Elke keumeester tropischevogels/parkieten heeft voor aanvang vd keurring te horen gekreken dat ze 80 vogels te keuren kregen, dus niets meer als op een gewone keuring en dat er dus genoeg tijd was om gewoon de opmerkingen te maken.
      Is dus totaal niet nodig om geen opmerkingen te plaatsen.

Ook kleine grasparkietjes verdienen deze omschrijving.

Helaas blijkt maar weer dat bepaalde mensen nog steeds min op deze vogeltjes neerkijkt.

Opmerking

Het valt mij ook op dat de keurmeesters op 'grote' wedstrijden veel minder op de keurbriefjes zetten dat op onderlinge en regionale wedstrijden. Het maximaal te keuren vogels is toch altijd 80 ( postuur 70). Ik vraag me ook wel eens af waarom er bij wedstrijden waar het er echt om gaat zo weinig wordt genoteerd.
        Kweker van Border, Crest, Fife fancy en Glosters!

Opmerking

vogel 2012

Elke tropen/parkietenkeurmeester heeft te horen gekregen dat ze rond de 80 vogels zaten per man en dus het zelfde erbij konden schrijven als op gewone shows.
          Dat elke keurmeester dit niet doet heeft vaak als achterliggende gedachte dat de meeste vogels die op de bondshow meedoen al vaker op andere shows gespeeld hebben.
          Waarom zou je er dan nog veel bijschrijven. Ergens hebben die collega's best wel een beetje gelijk.
          De meeste mensen die aan dergelijke grote shows meedoen, doen niet voor de eerste keer van het seizoen mee aan een show, en weet men best wel wat de vogel waard is.
          Alleen, natuurlijk is het zo als een vogel op heel veel shows goed gespeeld heeft, dan verwacht men na vele shows dat de vogel ook op de bondshow nog in die topconditie is, en helaas is dit natuurlijk dikwijls het geval niet meer.
          Men heeft dan ook weer een punt om de keurmeester af te kraken, want daar en daar heeft die vogel 92 en 93 punten gespeeld en nu krijgt hij maar 89.
          Men vergeet echter dat op de bondshow de totale top van Ned. bij elkaar komt en dat jouw vogel in de regio, telkens de beste was. Maar doordat de kwaliteit op de bondshow zo vreselijk hoog ligt kan het inderdaad zo zijn dat je "top vogel"op eens een paar punten gaat zakken.

Ik ben zelfs bang als de keurmeesters tekorten blijven en er niet meer fanetieke vogelliefhebbers zich willen opgeven voor een keurmeestersopleiding, dit wel eens het toekomst plaatje kan gaan worden, dat er niets meer op het keurbriefje wordt neergezet.
          Willen wij echter de situatie zo houden dat de keurmeesters veel op het briefje zetten, dan zullen er toch mensen zich moeten gaan opgeven voor een opleiding.
          Afgelopen bondshow waren werkelijk alle keurmeesters tropen/parkieten die deze dag konden keuren ook aanwezig om hun werk te doen.
          Wij zaten dus gewoon aan ons maximum, nu elk jaar de inzendingen steeds toenemen zal er toch echt wat in de toekomst moeten gebeuren, dus wie deze situatie zo wilt houden met veel schrijven op het keurbriefje, zal dan toch ons keurmeesterskorps moeten komen versterken.
          Wij hebben nog plaats!!!!!!!!

Opmerking

keuring Australie

Ik heb afgelopen September een vogel keuring in Perth WA bijgewoond. Zebravinken en tropen.
            Daar werden geen keurbriefjes uitgeschreven.
            De vogels/kooien werden door de keurmeester voordurend verwisseld totdat hij uiteindelijk de drie beste vogels voor zich had staan. Uiteindelijk werden op deze kooien de ribbons gespeld en klaar was Kees.
            S'lands wijs, s'lands eer, maar ik zie toch liever keurbriefjes.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch
              Ik heb afgelopen September een vogel keuring in Perth WA bijgewoond. Zebravinken en tropen.
              Daar werden geen keurbriefjes uitgeschreven.
              De vogels/kooien werden door de keurmeester voordurend verwisseld totdat hij uiteindelijk de drie beste vogels voor zich had staan. Uiteindelijk werden op deze kooien de ribbons gespeld en klaar was Kees.
              S'lands wijs, s'lands eer, maar ik zie toch liever keurbriefjes.

mvrgr

Piet

Opmerking

Bedankt voor de uitleg Piet. Ik kan me alleen keurbriefjes herinneren.

Opmerking

vogel 2012

louis polane

nog even terug komen mijn
                  vraag over vogel 2012
                  had 3 kleine grasparkieten in geschreven
                  en 2 hadden wel opmerkingen op het keurbriefje

gr vandijka1983

Opmerking

jenever ken tel

Geen opmerkingen op het derde keurbriefje? Misschien is het de keurmeester gewoon ontschoten? Soms zijn het net mensen, die keurders........

Groet,

Rob.

Opmerking

dat kan Robk

vind wel raar dat de 2 andere vogels
                      wel wat hadden heb geprobeerd de
                      betreffende keurmeester te bellen
                      maar nam niet op
                      gr vandijk

Opmerking

Ik denk dat de keurmeester het briefje moest overschrijven(foutje gemaakt) en dat hij hierbij de opmerkingen heeft vergeten over te nemen.

Gr.alex

Opmerking

Bellen?

Goed dat ie niet opnam.

Waarom die man/vrouw bellen? Stel je voor dat we met z'n 64.000 mensen in het Olympisch stadion in Mokum het niet eens zijn over een beslissing van de scheidsrechter - of uitleg vragen over een beslissing - en allemaal besluiten die arme man/vrouw te gaan bellen

Opmerking

64.000

Stel je voor dat we met z'n 64.000 mensen in het Olympisch stadion in Mokum
                            Die 64.000 was eens, Kees. Een poosje geleden heeft men de 2e ring verwijderd, staanplaatsen zijn verdwenen enzovoort.

Lees het allemaal maar eens na;

http://nl.wikipedia.org/wiki/Olympis...ion_(Amsterdam)

Voor een leuk hussie folluk moet je tegenwoordig naar de ArenA;

Groet,

Rob.

Opmerking

groot stadium

Ja Rob, ik had natuurlijk ook het Rungnado May Day Stadium (150,000 capacity) in Noord Korea als voorbeeld kunnen gebruiken, maar daar kom ik met mijn fototoestelletje niet bij.

Ik weet dat alles veranderd, Ik kom nog wel eens een keer kijken en zal gaan plannen zodra ik weet wanneer en waar de (vogel) wereld tentoonstelling in NL wordt gehouden.
                              Ik ging vroeguh toch liever naar De Meer.

Ik had het meer over de keurmeester belluh ipv een bepaald stadion

Opmerking

Working...
                              X