Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voliere keuring op de bondsshow.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Voliere keuring op de bondsshow.

Wat ik zelf al jaren mis op de bondshow is dat er geen ruimte is ingericht met een stuk of 20 volieres, welke elk jaar beschikbaar worden gesteld aan verenigingen om hier een wedstrijd van te maken welke vereniging de mooiste voliere heeft ingericht. En dan het publiek laten kiezen.
    Is weer eens wat anders dan alleen die lange rijen met kooien en geeft een nieuwe dimensie aan de show. en volgens mij een hele mooie aanvulling. Zou voor een deel heel gemakkelijk te realiseren zijn in de voorhallen.
    Ben benieuwd wat meer mensen hier van vinden.

Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

Dit is inmiddels mijn derde poging op dit onderwerk te reageren omdat Vogelcafe twe maal eerder bij het verzenden van mijn bericht is gecrashed.

In mijn jonge jaren was ik lid van VV Haarlem - de vogelvereniging wel te verstaan en niet de voetbal club.
      Onze jaarlijkse tentoonstelling werd gehouden in de Vleeshal op de Grote Markt.
      Onze vereninging stelde een aantal volieres binnen het gebouw beschikbaar voor de jeugd leden om aan te kleden met planten, coniferen en dergelijke en daarna te voorzien van hun eigen vogels.
      Ook stelde de vereniging prijzen beschikbaar voor de jeugd om hun een beetje aan te moedigen. Helaas geen bondskruizen

Niet alleen geeft dit inderdaad een nieuwe dimentie aan de tentoonstelling, ik denk ook dat het veel leuker en aantrekkelijker is voor "Jan met de pet" die dit toch liever ziet dan een pietje in een kooitje.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland

Opmerking

Natuurlijk zijn mooi aangeklede volieres een lust voor het oog. Maar een echt goed aangeklede voliere laat de vogels niet zien. Ze zullen zich heerlijk in de dekking gaan verschuilen en zich maar af en toe laten zien.
        Daar hebben wij als kromsnavel mensen geen last van, haha.
        Ik zou het wel mooi vinden wanneer je bij het binnenkomen van de zaal, het nu ook al mooi aangeklede gedeelte zou voorzien van een mooie grote voliere, waarin je laar zien wat er mogelijk is met aankleding. Dus welke planten en een leuk stromend beekje. Echt een showvoliere dus.
        Verder is het geen dierentuin. Het is een vogelkeuring. Dus ook voor de keurmeesters zal het veel lastige worden.
        Persoonlijk vind ik de opstelling netjes en kun je gelukkig nog overal goed bij. Ga er maar aanstaan om zoveel vogels goed te huisvesten.
        http://www.deforpusliefhebber.webs.com

Opmerking

Working...
        X