Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diefstal!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

de frustratie van regels en betutteling die is er wel Serinus dat klopt.

Maar dit zijn eindeloze discussies waar ook ik niets aan kan veranderen. De optie van Peer 2 euro met zijn allen als bijdrage vind ik niet zo'n gekke moet ik zeggen.

Wat ik bedoel te zeggen is dat er dus vaak door de regeltjes die we verzinnen het niet zo simpel is dat soort gasten aan te pakken. De wet op de privacy is zo'n prachtig voorbeeld......iedereen heeft het wel meegekregen dat de politie de toets van wapen bezit van die knaap in Alphen niet goed kon doen en het rapport miste dat er psychisch al het nodige niet in orde was.
    Dan kon men niet linken met elkaar door deze wet......en dan zat er nog zo'n druif die de politie de schuld gaf dat hun hun werk niet goed gedaan hadden..........

goed, we dwalen af, volgens moeten eerst regels en wetten van hogerhand worden verandert wil er uberhaupt wat veranderen aan de mentaliteit van de mensen hier.
    Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

Opmerking

The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

nou nou
        je ben wel bezig op het collectieve en sociale vlak de laatste tijd serinus.
        het word tijd dat je plaats gaat nemen in het nbvv bestuur ( bv.) ,misschien dat er dan wel "dingen" van de grond komen?

en voor de rest............................

mvg

Opmerking

Hallo,

WK;
          nou nou, je ben wel bezig op het collectieve en sociale vlak de laatste tijd serinus.
          het word tijd dat je plaats gaat nemen in het nbvv bestuur ( bv.) ,misschien dat er dan wel "dingen" van de grond komen?

Opmerking

beetje inhoudelijk genoeg

Opmerking

Zolang er mensen zijn die bereid zijn gestolen vogels of wat dan ook ,te kopen is er helemaal niks aan diefstal te doen !
              Daar helpt geen enkele vereniging aan.
              Hier wordt nu gedaan of vogel diefstal bijzonder erg is ,,maar iedere diefstal is voor het slachtoffer erg.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                Hier wordt nu gedaan of vogel diefstal bijzonder erg is ,.
                en dat is het ook.

,maar iedere diefstal is voor het slachtoffer erg.
                en dat is het ook maar........................."we"zitten nu eenmaal op een vogelforum en praten we dus over dingen die in dat "straatje" passen ( want een ander zal het geen ene reet kunnen schelen hoeveel vogels er gestolen worden) , lijkt me niet meer dan logisch en logisch gevolg van de samenleving heden ten dage.

Zolang er mensen zijn die bereid zijn gestolen vogels of wat dan ook ,te kopen is er helemaal niks aan diefstal te doen !
                .

wel eens over nagedacht dat er ook mensen zijn die onbewust hieraan mee werken ? vogel word gestolen en als die dan al een ring omheeft en is een soort waar geen ring om hoef dan word deze eraf geknipt ( weg evt. bewijs).

.

daar helpt geen vereniging aan? tuurlijk wel....................het simpelste begin is verplicht ringen van alle vogels, dan heb je i.i.g "stokken om mee te slaan", als het gaat om diefstal, illegale import. wildvang vogels etc etc.
                maar ik blijf het niet zeggen hoor.......

en ja ook verplicht ringen is niet 100 % dicht, want zolang men in het buitenland niet dezelfde mening is toe bedaan ( verplicht ringen alle vogels) is het vechten tegen de bierkaai want dan worden ze gewoon nog meer dan nu al het geval vaak is naar het buitenland gesluist. ( en daarom is de transporteer regeling wel belangrijk ,alleen...................heeft weer niet de hoogste prioriteit bij de douane en geef ze eens ongelijk).

etc etc etc etc

maarre moet jij niet op jeffrey reageren?

zo en met deze woorden is er helaas weer een einde gekomen voor mij met deze topic , een topic die in potentie erg leuk was om te volgen maar ook nu weer werd er al snel over en weer gekibbelt.

mvg

Opmerking

De beste preventie lijkt mij thans heel simpel.
                  Stop eens met je adres op het internet te gooien. Als je het dan nog eens bij een site over vogels plaatst, zet je de kat bij de melk.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jotto
                    De beste preventie lijkt mij thans heel simpel.
                    Stop eens met je adres op het internet te gooien. Als je het dan nog eens bij een site over vogels plaatst, zet je de kat bij de melk.
                    Helemaal mee eens .
                    Hier posten onder je eigen naam ,met vaak ook nog woonplaats er bij is ook al niet erg slim.
                    Voor leden van een vereniging is het ook niet moeilijk om aan adressen te komen.
                    De meeste diefstallen worden waarschijnlijk ook gewoon door bekende gepleegd ,die weten wat voor kostbare vogels je hebt zitten.

Opmerking

""maarre moet jij niet op jeffrey reageren?""

Ik zie dat berichtje niet meer .

Maar ik heb geen beveiliging ,,mijn vogels zitten binnen . Er zitten alleen konijnen ,krielkippen en een cavia buiten ,en die zijn voor een dief niks waard.
                      En al zaten mijn vogels buiten ,dan was er nog geen risico ,want voor een normale zebravink of japanse meeuw of huis tuin en keuken kanarie zal geen enkele dief de moeite nemen.

Opmerking

toch nog poging WK

Wil toch nog poging doen om terug naar topic te gaan.

Mijn bedoeling met het fonds is (was) niet zozeer als verzekering, dit is iets wat ieder voor zich moet regelen vind ik (eventueel in collectief verband)..
                        Meer was mijn idee erop berust om een 'vuist' te kunnen vormen tegen het geen actie ondernemen jegens de mensen die zich schuldig maken aan dit soort activiteiten, dus de plegers-daders en de helers.
                        Door op juridische grondslag het deze mensen heel moeilijk te maken gaat er mijnsinziens een preventieve werking uit.
                        Nu is het zo dat je er met een aantekening of zo vanaf komt maar stel dat er een goede advocaat altijd bij dit soort zaken ingeschakeld wordt (betaald dus uit het fonds) die terzake er voor zorgt dat er vervolgt wordt en dat de schade (feitelijk en emotioneel) vergoed wordt. ie er voor zorgt dat dit soort mensen uit verenigingen gezet worden en dergelijke.
                        Daarnaast kan er uit het fonds natuurlijk nog meer gedaan worden, wellicht in particulier opzicht opsporing naar daders bij grote diefstallen etc.

Peer

Opmerking

Hallo,

WK;
                          maar ook nu weer werd er al snel over en weer gekibbelt
                          maarja dat kost geld en daar gaat de bond(en) denk ik niet aan beginnen
                          Klopt als een bus, maar dat wil niet zeggen dat er dan maar niks gedaan hoeft te worden.
                          Hier wordt nu gedaan of vogel diefstal bijzonder erg is ,,maar iedere diefstal is voor het slachtoffer erg.
                          Klopt ook, en dat heb ik ook al aangestipt, in een eerdere reactie hier.

Groeten, Serinus.

Opmerking

nog aanvulling idee

Als extra 'uit het fond' kan er bijvoorbeeld ook een landelijk 'particulier inspecteur' aangesteld worden die op beurzen en dergelijke inspecties doet (dus op bondsgrondslag.

Daarnaast kan er gedacht worden aan het opzetten van een mailinglist naar alle leden in geval van diefstal. Dus diefstal gepleegd- zelfde dag mail uit naar alle leden.

Als laatste; werkt altijd goed. Uit het fonds beloning betalen. Vaak weten mensen meer als ze willen vertellen, geld kan hiervoor een goede motivator zijn. (zitten ook haken en ogen aan, maar....zeker iets om over te denken).

Peer

Opmerking

laatste dan

Oorspronkelijk geplaatst door peerpm
                              Wil toch nog poging doen om terug naar topic te gaan.

Mijn bedoeling met het fonds is (was) niet zozeer als verzekering, dit is iets wat ieder voor zich moet regelen vind ik (eventueel in collectief verband)..
                              Meer was mijn idee erop berust om een 'vuist' te kunnen vormen tegen het geen actie ondernemen jegens de mensen die zich schuldig maken aan dit soort activiteiten, dus de plegers-daders en de helers.
                              Door op juridische grondslag het deze mensen heel moeilijk te maken gaat er mijnsinziens een preventieve werking uit.
                              Nu is het zo dat je er met een aantekening of zo vanaf komt maar stel dat er een goede advocaat altijd bij dit soort zaken ingeschakeld wordt (betaald dus uit het fonds) die terzake er voor zorgt dat er vervolgt wordt en dat de schade (feitelijk en emotioneel) vergoed wordt. ie er voor zorgt dat dit soort mensen uit verenigingen gezet worden en dergelijke.
                              Daarnaast kan er uit het fonds natuurlijk nog meer gedaan worden, wellicht in particulier opzicht opsporing naar daders bij grote diefstallen etc.

Peer
                              beste Peer ....................Utopie

men zal eerst dan wetten en regels moeten gaan veranderen, zodat de rechters ook daadwerkelijk "iets" kunnen .
                              en daarvoor zal je toch in de eerste en tweede kamer moeten zijn, die maken de regels en de rechter dient ze "uit te voeren.

al heb je bram moswkovitsch het zal niks uit halen, de strafmaat is te laag en financiele terugwinning van iemand die al vogeltjes moet gaan stelen om aan geld te komen ...tja hoe was het ook alweer : plukken van een kale kip enz.

want jij mag gaan bewijzen dat het jouw vogels zijn etc.( krijg je weer o.a. ringen verhaal etc.)
                              jij mag gaan bewijzen dat je alles eraan heb gedaan om het te voorkomen etc.

zelfs al zou je lokvoliere's maken met lokvogels erin en heb je tig camera's erop gericht en een peleton aan dienders paraat hebben staan dan nog...........zal je zien dat het in de rechtbank niet veel uitmaakt, want i.d.d. men krijgt een aantekening of voorwaardelijk/schikkingsvoorstel o.i.d want het "vergrijp"is niet zwaar genoeg.
                              en daar zit het um dus ook een beetje in, het schrikt niet af/ voorkomt niet ( de straf etc.) dus gaat men op "vrolijke voet"verder want het levert heel veel centjes op ( tegenwoordig in sommige gevallen nog meer dan in bepaalde drugs).

en dan ben ik persoonlijk van mening dat ik als burger niet extra moet gaan betalen voor dingen die vanuit overheids halve gewoonte zouden moeten zijn, heeft men geen dienders genoeg dan werf je er meer, heb je man tekort bij de aivd dan haal je die erbij, maarja men moet bezuinigen men heeft andere prioriteiten,simpel als wat.
                              moeten wij vogeliefhebbers dan op burgerinitiatief mensen gaan inhuren om gehoord en geholpen te gaan worden?
                              nou dacht het niet, dan regel ik dat liever zelf wel.

maar goed dit was echt het laatste in deze topic.

ik zou zeggen succes met dit burgerinitiatief en ik hoop dat er zo'n collectief fonds komt.( meen ik).
                              dus doe je best.

mvg

ops: sluit wel lekker aan op de artikelen reeks in de Onze Vogels.

Opmerking

gaat toch snel ineens

Opmerking

Working...
                                X