Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hey

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Hey

Naam: Martin
    Leeftijd: 27
    Woonachtig: Twente

Voor 1 jaar terug begonnen met 1 kooi(binnen) met 2 zebravinken. Toen leek het ons leuk om er 2 Timorzebravinken bij in te doen, maar die verdroegen elkaar niet. De Timors ingeruild voor een koppel(bleken later 2 mannen te zijn) goulds.

Deze gingen ook niet samen met de zebra's. Grotere kooi gekocht. Dat ging nog steeds niet goed. Tijdelijk de zebravinken en gouldamadines binnen in 2 kooien gehad(niet ideaal, maar inmiddels aan beide koppels "gehecht". Toen besloten de zebravinken om drie jongen groot te gaan brengen en aangezien we onze eerste "kleintjes" niet weg wilden doen besloten om een voliere buiten neer te zetten.

Nu zitten de kleine zebravinken buiten en hebben we er drie bij gekocht om er koppels van te maken. Ook de goulds zitten buiten en na lang zoeken er 2 popjes bijgekocht. Op de grond nog 2 chinese dwergkwartels.

Het bestand is dus inmiddels:
    4 koppel zebravinken 3 buiten 1 binnen(die alweer eieren hebben)
    2 koppel Gouldamadines
    1 koppel Chinese dwergkwartels

De uitbreidingsplannen voor de voliere liggen er inmiddels ook alweer.

Al met al klein begonnen, maar de hobby neemt inmiddels al grote vormen aan

Groeten Martin

Oorspronkelijk geplaatst door spenkie
    ....de uitbreidingsplannen voor de voliere liggen er inmiddels ook alweer.

Al met al klein begonnen, maar de hobby neemt inmiddels al grote vormen aan

Groeten Martin
    Daar hebben we allemaal 'last' van spenkie, zie het als een meestal onschadelijk virus wat meestal heel lang bij je blijft

gr.
    Hans.
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Leuk! Welkom Martin

Opmerking

hoi
        we zijn allemaal klein begonnen
        maar voor je het weet is de ruimte te klein
        gr chris

Opmerking

Bij deze een grote update van mijn huidige vogelbestand.

De voliere is inmiddels al 3x zo groot geworden en heb afscheid genomen van
          al mijn tropen. Inmiddels ben ik al een half jaar van de parkieten. Dit bevalt mij super.

Mijn huidige bestand is:
          1 koppel chinese dwergkwartels
          3 koppels grasparkieten
          2 koppels valkparkieten
          1 koppel turqoisineparkieten
          1 koppel bourkeparkieten

Binnen zit onze grote trots Puk de Edelpapegaai. Deze hebben wij vanaf augustus.

Opmerking

Opmerking

Heb mijn vogelbestand weer een klein beetje aangepast.
              Ik heb 1 koppel grasparkieten weggedaan. Deze verstoorden vooral het broeden van de bourks. en de turquoisines heb ik weggedaan omdat ik het gedrag van deze vogel te "saai" vind.
              Ik heb 1 koppeltje Catharina's teruggekocht.

Dus nu:
              2 koppel valkparkieten
              2 koppel grasparkieten
              1 koppel bourks
              1 koppel catharina's
              1 koppel cd kwartels

Opmerking

Na meer dan 1 jaar weer een update van mijn vogelbestand.

Ik heb mijn voliere wederom uitgebouwt. Nu zijn het 3 vluchten van 100x310x200cm. Dit heb ik gedaan om dat de vogels elkaar onderling toch verstoren.

In de 1e vlucht heb ik 2 valkparkiet poppen zitten en een koppel lutino Bourkeparkieten (deze zijn helaas nog niet aan het broeden)

In de 2e vlucht zit een koppel Bourkeparkieten (wildkleur x roze) op de eieren en een koppel valkparkieten (bonte witmasker x clear pied) ook op eieren

In de 3e vlucht heb ik 2 koppel Bourkeparkieten zitten (1x roze x roze 1x wildkleur x roze) deze hebben met elkaar 5 jongen en beginnen nu aan de 2e ronde.

In elke vlucht loopt onderin ook een koppel Chinese dwergkwartels.

Na het broedseizoen wil ik graag 1 vlucht vrijmaken en hier een koppel strogele rosella's in gaan houden

Opmerking

Working...
                X