Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hallo vogelliefhebbers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Hallo vogelliefhebbers

Hier dan een ware kanariefan. Mijn naam is Puck en ik heb een Gloster met de naam Charlie. Charlie is 8 jaar jong en is nog heel fit ondanks een pas ontdekte tumor op de punt van zijn vleugel. Charlie zag ik in de dierenwinkel zitten en het was eigenlijk liefde op het eerste gezicht. Zo'n grote kanarie had ik nog nooit gezien. En hij liet zich dus ook zo pakken. Later snapte ik dus waarom. Bij mij hoeven de vogeltjes namelijk niet de hele dag in de kooi. En Charlie ging er maar niet uit. En toen ik hem liet vliegen ging hij gelijk naar de grond. En bleef daar heel kalm zitten. En ik kon hem ook zo pakken. Wat bleek? Charlie zag gewoon bijna niets! Maar dat maakt mij niet uit en hij lijkt er ook weinig last van te hebben. Hij kan zingen als een brandweerwagen zo hard. En hij is altijd heel vrolijk en als je maar niets verplaatst in zijn kooi kan hij alles zo vinden.

Bij mijn mams thuis heb ik een hele grote vriend En dat is Loritie de stoute papagaai. We hebben hem al 29 jaar nu en ik kan werkelijk alles met hem doen. We zingen samen en maken ook veel herrie. Hoe oud Loritie is durf ik niet te zeggen, maar aan zijn muziekkeuze hihi lijkt hij ons heel oud. Maar ik ben elke week 2 keer bij mijn mams anders krijgt hij een dip. Hij had zelfs een giga nest voor me gemaakt onder de kast. Helaas met het Triviant spel dus tja...geen spelletje meer voor sinterklaasavond.

Verder heb ik altijd met dravers gewerkt, en later nog in een rusthuis voor bejaarde paarden, maar door een ongeluk is dat niet meer mogelijk. Wel heb ik nog een oude draverman. Zijn naam is Wilco Staaweide. Deze heer is 28 jaar en nog erg fit. Ik heb hem in zijn jonge jaren getraind en op zijn 10e heb ik hem gekregen. We maken nog kleine ritjes en dat vind hij nog heel leuk. We staan sinds kort op een westernstal en hebben het enorm naar ons zin. Nou dit was het wel denk ik en ik hoop hier nog veel bij te leren over vogels.
    Groetjes allemaal,
    Puck
    Ow ja ik heb nog wel wat foto's.

Charlie

Charlie als Freddy Kruger.

Loritie in zijn Triviale nest.

succes met je vogels en je paard
    misschien nu eens een ander spel spelen?

Opmerking

Working...
    X