Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik wil me even voorstellen - kweken met Zwartkopsijzen - voor het eerst!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Ik wil me even voorstellen - kweken met Zwartkopsijzen - voor het eerst!

Dag allemaal, ik ben Merel Joanne en ik kweek voor het eerst met Zwartkopsijzen. Buiten in de tuin hebben we een tweetal ruimte volieres met Goudvinken. Dat is de hobby van mijn man (hoewel ik hier en daar ook wel wat ondersteun inzake voeding/badjes etc. tijdens de dagen dat mijn man werkt ). Nu dus binnen in huis een grote kamervoliere met daarin twee Zwartkopsijzen. Spannend! We hebben de kooi ingericht met veel hout en groen, en om het open traliekastje heen Hedera (kunst) gevouwen zodat het nestkastje helemaal in het groen hangt. Geen aanvliegstokje overigens (is dat een probleem?). Nestmateriaal in de kooi en nu maar afwachten. Het mannetje zingt en jaagt wel door de voliere heen achter de pop aan maar vooralsnog toont zij weinig interesse.

We volgend het nauwlettend en als een ervaren Sijzen-kweker/kweekster een tip heeft: altijd welkom .

:-)

Welkom op het forum

Opmerking

Welkom op het forum. Wij zijn dol op foto's. En er zijn genoeg sijzenkwekers aanwezig hier die je van alle informatie kunnen voorzien.
      Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

welkom hier, wel leuk om samen met je man, een hobby te delen.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Van harte welkom op het forum
          Veel plezier

Grt
          Krijn
          Bij vlagen ben ik geniaal; alleen is het nu even windstil.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door mereljoanne Bekijk Bericht
            ...Geen aanvliegstokje overigens (is dat een probleem?)....Het mannetje zingt en jaagt wel door de voliere heen achter de pop aan maar vooralsnog toont zij weinig interesse...
            Geen aanvliegstok is geen probleem zolang de man maar op de nestrand kan gaan zitten om de pop en of de jongen te voeren. Dat jagen is bekend, houd dat goed in de gaten want de Zwartkopsijs kan zeer agressief uit de hoek komen. Pas als de pop ook de vleugeluiteinden net tot even onder de staart laat hangen is ze broedrijp en zal ze mits het klikt tussen die twee de man ontvangen. De man kan nog zo zijn best doen met imponeren maar het is de pop die bepaald wat er gebeurd.

Opmerking

Welkom op het forum en succes met de zwartkopsijzen.

Opmerking

Leuk en proficiat met je aanwinst

Opmerking

Working...
                X