Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik stel me voor

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Ik stel me voor

goedenavond, Een paar jaren terug had ik Zebravinkjes en heb ze zelfs gekweekt. Vond het erg leuk. Maar om bepaalde omstandigheden heb ik een paar jaren geen enkele vogel meer gehouden. Nu besloot ik opnieuw een paar te houden. Maar in de winkel vond ik er geen, maar er zaten wel twee Bichenows.
    Ze keken me aan en ik was verkocht.
    Nu zijn ze bij mij thuis. Ze maken het heel goed. Normaal gezien heb ik een koppel. Maar ik kan ze toch nog niet goed uit elkaar houden.
    Het vermoedelijke vrouwtje heeft een bleke snavel en het mannetje een blauwere.
    Het mannetje is nogal stil en het vrouwtje piept. Af en toe hoor ik wel zwakjes een ander geluid, maar weet nog niet goed wie van de twee ze produceert.
    Ik hoop hier wat meer informatie te kunnen bekomen.

Dag Loeky,

Leuk dat je weer met vogeltjes begonnen bent, veel plezier ermee.

Hier nog een linkje over geslachtsbepaling misschien dat je er wat aan hebt:
    http://natuurbroed-vogels.blogspot.n...-astrilde.html
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Welkom Loeky !!
      Groetjes Daan

Opmerking

Van harte welkom hier

Grt
        Krijn
        Bij vlagen ben ik geniaal; alleen is het nu even windstil.

Opmerking

Dank u Henk, ik had deze reeds gelezen, maar de verschillen zijn momenteel miniem. Het blauwbekte is wel donkerder van kleur. Maar de wangen waren donkerder. Hij is ook slanker, maar nu heeft hij wat gewicht opgedaan.
          het witbekje was dikker en zat ook meer. Maar qua dikte lijken ze nu meer op elkaar.
          Alleen de tekening rond het hoofd is zwarter bij blauwbekte. En zijn buikje is witter.
          bleekbekje heeft meer een bleke bruingele kleur. Enfin ik zou het zo bestempelen. Ik wou gewoonweg dat blauwbekje zich wat meer laat horen. Maar ik denk dat ze nog wat in de rui zitten, maar ook dit is nog niet echt evident om erover te spreken. Ze nemen nu heel graag een bad. Dat komt hun pluimen ook ten goede. Ze slapen samen in nestkastje. Als ze het nog wat meer gewoon zijn zal ik ook proberen foto's van hen te nemen. Af en toe vooral witbekjes vliegt heel snel in het kooitje, soms blijft ze ter plaatse, vliegen. Ze is ook de meest nieuwschierige. De durfal.

Opmerking

Dank u Krijn.

Opmerking

Welkom op het forum Loeky
              Europese Cultuurvogels

Opmerking

Dank u Bermke

Opmerking

WelkomLoeky en veel succes met de beestjes
                  parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Opmerking

Welkom,fijn dat je deze hobby weer op pakt.

Opmerking

welkom Loeky.....
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Dank u Parakeetplaza enAntoine1 en Ton

Opmerking

Working...
                        X