Mededeling

Collapse
No announcement yet.

een nieuwe weg ingeslagen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• een nieuwe weg ingeslagen.

Goedemiddag.
    Ik ben corne uit breda,en ben nieuw in de wereld van de volieres.
    Na een paar jaar een koivijver te hebben wil ik op deze plek straks een voliere gaan maken,
    Vogels hebben altijd al een aantrekkingskracht op mij gehad tijdens het vissen.
    Ben in mijn jeugd wel in aanraking geweest met een kennis die zebravinken etc kweekte en onbewust heeft dit toch indruk gemaakt.
    De grootte van de buitenvoliere zal ongeveer 4 mtr lang worden en 2,50 breed,hoogte zal 2 mtr worden,voliere zal gaan grenzen aan mijn onverwarmde schuur waar ik een nachthok in wil maken.
    Heb al het een en ander opgezocht op het net maar dacht hier meer info te kunnen vinden.
    Hoop dat jullie mij met de tijd een beetje op weg kunnen helpen omtrend de bouw,soort vogels etc.
    Ik wil zelf geen kanaries,parkieten of andere van dat soort,maar meer europese of tropische zangvogels gaan houden.
    Voliere wil ik in gaan richten zo natuurlijk mogelijk.

Grtn corne.

Opmerking

Het is de bedoeling om in eerste instantie de voliere gewoon te bevolken met verschillende vogels die bij elkaar kunnen,mocht ik nestjes krijgen is dat meegenomen,wil er niet speciaal mee gaan fokken.
      Mocht een bepaalde soort me met der tijd aanspreken kan ik altijd nog kijken of ik er echt mee wil gaan kweken.

Opmerking

groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Het wordt een houten voliere,dat is inmiddels hier al besloten door de dames,ik kan vrij gemakkelijk aan goed hout komen.
          Hij zal in zijn geheel overkapt worden,dit ivm de vogels die hier regelmatig overvliegen,de achterkant wordt dicht ivm tocht,een kant is sowieso dicht door de schuur waar hij tegenaankomt.
          Ik ben van plan om een 1mtr en dan over heel de lengte van de voliere,beplanting aan te brengen vol in de zwarte grond,de rest komen beukensnipper of iets in die geest te liggen.
          Ook de zitstokken wil ik zo natuurlijk mogelijk houden,ben alleen nog aan het kijken hoe ik dat straks ga oplossen.
          Eerst moet ik de vijver kwijt zien te raken,zal pas begin voorjaar zijn,dan begint het koiseizoen ook weer,dan kan ik het gat dichtgooien en beginnen met de bouw van de voliere.
          Kan nu alvast wat materiaal ed gaan uitzoeken,zodat ik straks gelijk kan beginnen.

Opmerking

Opmerking

Als zitstokken kun je gewoon allerlei takken gebruiken, dikke, dunne, gladde en ruwe. Dat is erg mooi en ook nog eens goed voor de pootjes van de vogels.
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

Opmerking

zitstokken in natuurhout, geen plastic of metaal uit vrees voor bevroren tenen.
                parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Opmerking

Bedankt iedereen alvast voor jullie reakties.
                  Ga van het weekend weer even het forum doorspitten,heb nog wel het een en ander op te zoeken.

Opmerking

Working...
                  X