Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groenling.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Groenling.

Hallo allemaal heb 4 groenlingen 1 man en 3 poppen ,heb 1 nest met 4 jongen en zijn 9 dagen oud en geringt.die doen het goed.
    Maar de andere pop had gisteren 3 jongen en zat er maar 1 meer in van morgen? .Ze broeden in het hok en kunnen ook de ren in buiten
    samen met wat kanaries.maar die andere 2 jongen lagen in de het buiten verblijf,doen die kanaries dat die jongen er uit halen.Of doet de groenling dat zelf.
    Is de eerste keer dat ik met groenlingen kweek.
    Wie iemand hoe dat komt.

Gr Nemesis33

Alvast bedankt.

Hadden de jongen die uit het nest waren voer in de krop?
    Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
    Vergeet niet te kijken op mijn site!
    http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door BirdBreeder Bekijk Bericht
      Hadden de jongen die uit het nest waren voer in de krop?
      Hallo BirdBreeder De 2 jongen die in de ren lagen hadden niets in de krop zitten,en die eenne jong in het nest ook niet.
      Maar was van morgen ook verdwenen.Ik snap er niks van ,Weet jij er meschien meer van voor mij is het de eerste keer met Groenlingen.
      De kanaries doen het goed in de kooien geen last mee,maar die zitten apart te broeden nog een nest en ben klaar met de kanaries.
      Maar vliegen wel kanaries bij de Groenlingen zouden die dat doen.

Alvast bedankt.

Nemesis33

Gr Frank.

Opmerking

Ik verwacht dat de jongen door de ouders uit het nest zijn verwijderd omdat ze zijn overleden aan de gevolgen 'hongersnood'. Is dit toevallig het eerste nest van deze pop? Want dan kan het zijn dat ze onervaren is. En wat voor voer geef je ze?

Opmerking

Hallo BirdBreeder De groenling is een jong van vorig jaar ik geef ze onkruidzaad kanarie zaad en orlux insectenvoer,
          en eivoer en groente om de 2 dagen.doe ik dan wat verkeerd .
          Oke ik hoor het wel.

Alvast bedankt.ga even naar je site kijken,

Gr Nemesis33

Frank.

Opmerking

En wat voor groente voer je zoal? Soms kunnen groente gaan schimmelen, en als de pop dit voert aan het jong is dat heel slecht voor het jong. Ik denk dat je het beste geen groente kunt voeren als de jongen nog niet geheel zelfstandig zijn. Je kunt dus te maken hebben met het feit dat je groente voert en te maken hebt met een onervaren pop, ik denk dat optie 2 het meest invloed heeft gehad op de presentatie's van je jongen, en de volgende ronde zal ze het vast beter gaan doen. Misschien kun je nog wat pinkies(diepvries) geven aan ze? Niet te veel want dan worden ze te hitsig en laten ze de jongen in de steek. Ongeveer 3 per groenling en als er jongen zijn wat meer. Ook kun je het eivoer nat maken de dag van te voren en dit dan in de koelkast zetten, 3 maal daags geef je dan wat eivoer uit de koelkast met die pinkies erop. Dat eivoer moet je net zo nat maken dat je net het eivoer kunt indrukken en het dus niet meer hard is, maar je moet geen laagje water onderin hebben, dan zet je het eivoer de dag van te voren in de koelkast en dan is het eivoer mooi zacht de volgende dag. Hopelijk heb je hier wat aan.

Opmerking

Hallo BirdBreeder Ik geef ze sla witloof boerenkool worteltjes en 1 keer per week vitaminen.De andere groenling zijn de jongen zaterdag 2 weken oud .
              Wanneer vliegen die uit het nest,is dat het zelfde als bij kanaries.Of vliegen die vroeger uit het nest.Zijn wel al mooie jongen 4 stuks.
              O ja wat zijn pinkies eigenlijk.Oke En broeden die groenlingen in het zelfde nest of laat je ze een ander nest bouwen.ik hoor het wel.
              Alvast bedankt.

Gr Nemesis33 Frank.

Opmerking

Hallo Frank, doe je ze ook ringen ?
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Hallo Ton ja ze zijn ook geringd van 2015 doe ik met de kanaries ook.Vliegen er ook al een paar uit maar niet ver heb ze terug gezet zijn nu 14 dagen oud.

Opmerking

Frank,
                    ik heb momenteel ook een nestje groenlingen welke nu 8 dagen uit het nest zijn. Man en pop voeren nog volop terwijl de pop ook al weer met een nieuw nest bezig is.
                    Mijn eivoer bestaan uit 2 delen eivoer van WM, 1 deel Goldpatee van Orlux en 1 plakje cake. Goed door elkaar mengen en aanvullen met een beetje gekiemd voer.
                    Wordt prima gevoerd! Misschien heb je er iets aan. Maar, als het huidige voer goed bevalt, natuurlijk niet wijzigen.
                    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Bedankt Hans de vries het eten laat ik zo wand ze eten het allemaal op,Maar de 4 jonge groenlingen vliegen nu alle 4 uit ze zitten nu op de grond . moet ik dan het oude nest weg
                      halen zo dat hij op nieuw kan beginnen net als de kanaries.Oke alvast bedankt.

Gr Nemesis33 Frank

Opmerking

Prima. Ik zou het oude nest mooi intact laten. Je zou misschien een vergelijkbaar nestkastje onder het oude kunnen plaatsen maar dan 50 cm van de grond. Even een tak er schuin tegen aan zetten. Dan heb je kans dat de jongen 's avonds het nest weer ingaan. Is altijd beter dan op de grond slapen. Na een paar dagen zoeken ze hun eigen slaapplaats.
                        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Working...
                        X