Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoi!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Hoi!

Hoi mijn naam is Bernice.

Pasgeleden ben ik getrouwd en kregen we op onze bruiloft 'als grapje' 2 kanaries omdat we veel van vogels houden. Vrienden van mijn man hebben ze op marktplaats gekocht.
    Het is een mooi koppeltje (mannetje en vrouwtje), ze zien er goed uit en tijdens onze huwelijksreis hebben ze een nestje gemaakt en eitjes gelegd waaruit 1 jong is gekomen (helaas overleden).
    Ik ben me hard aan het inlezen over kanaries en ze komen volgens mij niks tekort haha. Al lijkt het me lastig om ze tam te maken omdat we ze tweedehands hebben gekregen en ik niet weet hoe oud ze zijn. Ik kan dus wel wat hulp gebruiken
    Verder probeert het vrouwtje opnieuw een nestje te maken op een onmogelijke plaats waardoor ze steeds valt. Is het een idee om er een nestje in te hangen? Ik weet niet of het mogelijk is dat ze direct weer een nestje bouwen. Het zijn trouwens binnenkanaries. Een geel mannetje en een grijs/bruin vrouwtje.

Bedankt allemaal en tot sprekens!

welkom op het forum. ik zou er een nestkastje in hangen
    groeten gijs

Opmerking

Dankjewel! Ik heb er een nestje ingehangen en ze zijn direct begonnen met de boel inrichten
      Last edited by BerniceHuttinga; 09-06-2015, 17:20.

Opmerking

hallo Bernice, welkom hier.

wat zijn binnen kanaries ?

kanaries kunnen heel goed buiten zijn, gehouden worden.

klopt het dat de man een ring om heeft ?

daar staat een jaartal op, zodat je weet hoe oud hij is.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
          hallo Bernice, welkom hier.

wat zijn binnen kanaries ?

kanaries kunnen heel goed buiten zijn, gehouden worden.

klopt het dat de man een ring om heeft ?

daar staat een jaartal op, zodat je weet hoe oud hij is.
          Hoi Ton,

Ik bedoel dat ze bij mij binnen staan Als het lekker weer is neem ik ze wel mee naar buiten, vinden ze wel heel leuk!
          Ze zijn allebei geringd. Van het vrouwtje kan ik zien wat erop staat, zowel een 12 als een 14. Bij het mannetje kan ik het niet lezen en durf ze ook nog niet vast te pakken. Het vrouwtje vliegt nog erg op als ik de kooi open doe.
          Ik had verder nog een vraagje. Ik zag dat de nageltjes wel eens lang kunnen worden, maar ik kan nergens een goede zitstok vinden voor kanaries. Iemand tips? Thanks!

Opmerking

bij de meeste goede dierenwinkels heb je zitstokken met een soort van schuurpapiertje er om heen. maar dit kan je ook gemakkelijk zelf maken .
            groeten gijs

Opmerking

Hoi Bernice,

Welke kleuren hebben de ringen? daaraan kan je ook het jaartal zien.

2013 Zwart
              2014 Groen
              2015 Violet

1 cijfer is dus het jaartal het andere het volgnummer.

Die zitstokken zijn veelste dik, die zijn voor dwergpapengaaitjes.

Bij de gamma hebben ze mooie stokken, geribbeld, 1meter lang, 1 euro.

Schuurpapier niet gebruiken zit glas in, is niet goed voor de pootjes.
              Last edited by populier; 10-06-2015, 14:39.
              Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

michael ik bedoelde met zelf maken van die kokertjes kopen bij de dierenwinkel die je om de stok kunt schuiven, sorry voor de onduidelijkheid
                groeten gijs

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier Bekijk Bericht
                  Hoi Bernice,

Welke kleuren hebben de ringen? daaraan kan je ook het jaartal zien.

2013 Zwart
                  2014 Groen
                  2015 Violet

1 cijfer is dus het jaartal het andere het volgnummer.

Die zitstokken zijn veelste dik, die zijn voor dwergpapengaaitjes.

Bij de gamma hebben ze mooie stokken, geribbeld, 1meter lang, 1 euro.

Schuurpapier niet gebruiken zit glas in, is niet goed voor de pootjes.
                  Dankjewel! De gele is dan van 2014. Ik ga morgen maar is op zoek naar goeie stokken

Opmerking

Geeft niet forpus, ik heb ze zelf ook gebruikt die zandhoesen voor over de zitstokken, maar daar gaat bloedluis onder zitten.

Het blijft gewoon moeilijk nagels te laten slijten in dit soort kamerkooien, het is gewoon een kwestie van tijd tot tijd even de nagels te knippen, kijk alleen uit, niet te kort anders zit je in het leven!

Die roze puimsteen stokken gebruik ik ook, maar vind de diameter te groot, ik heb ze afgeschuurd op de juiste diameter.
                    Last edited by populier; 10-06-2015, 17:18.
                    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

inderdaad bij het knippen van de nagels even opletten dat je niet in het leven knipt, maar je kunt over het algemeen goed zien waar dit zit (het rode/roze gedeelte).
                      Ook kun je dit zien door er een lampje onder te houden, dan zie je dit het best.
                      groeten gijs

Opmerking

Opmerking

Working...
                        X