Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opnieuw beginnen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Opnieuw beginnen

Hallo beste vogelliefhebbers,
    Na reeds 10 jaar ben ik opnieuw vogels binnenshuis beginnen houden.
    Na reeds successen met het kweken van kanaries heb ik me nu meer op tropische vogels gericht. Ik hoop dat de kweek goed zal verlopen. Ik heb inmiddels 1 koppeltje kleine cubavinken en een koppeltje goudbuikjes.
    Groetjes , Sacha

Welkom terug dan! En veel succes met de kweek!

Opmerking

welkom op het forum!
      groeten gijs

Opmerking

welkom sacha
        groet Ries

www.vogelmarkt.nl

Opmerking

Fotokes? En kweek je in kweekbakken of voliere en zitten ze samen?

Opmerking

Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
            uit het restant de rest van het land.

Opmerking

Opmerking

Hallo Sacha,
                leuk voor je zo'n nieuw begin maar zou er persoonlijk niet dit soort vogels bij zetten hooguit een stel meeuwtjes maar verder niet.
                Het is een kooi en geen voliere,de maten zijn ook niet echt geschikt als kooi.
                Beter had ze 180 breed geweest ip van hoog,en st.helena's zullen zich hier nooit echt op hun gemak in voelen,zijn zeer bewegelijke vogeltjes.
                Vogels hebben lengte nodig om te vliegen en dat gaat hier niet echt.
                Mvg,
                Kingfisher.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Sacha89 Bekijk Bericht
                  Hoi terug allemaal!
                  Ik heb sinds zaterdag een nieuwe binnenvoliere. Ik heb hem op de kop kunnen tikken voor 30€.
                  Hoogte is 1.80m , breedte 70cm , diepte 70cm.
                  Ik heb er nu mijn koppel zebra's in en ik ben nu opzoek naar andere soorten vogels die ik kan houden / kweken. Ik kan een koppel St. Helenafazantjes kopen voor 30€-koppel & een koppel Cubavinken voor 30€.
                  Wat denken jullie?

Grts
                  Hoi, mijn mening, ik vind dit meer kooien voor kromsnaveltjes en zou het zelf niet eens 'voliere' noemen. Een tropenvogel wil vliegen en dat kan in die kooien niet echt. Een kromsnaveltje klimt ook dus kan wat meer zijn gang gaan in zo'n kooi.
                  Ook zou ik het gewoon houden bij 1 koppel. Zeker als ze in broedstemming zijn is zo'n kooi, imo, echt te klein voor meer.

Groetjes, Chantal
                  http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Sacha89 Bekijk Bericht
                    Hallo beste vogelliefhebbers,
                    Na reeds 10 jaar ben ik opnieuw vogels binnenshuis beginnen houden.
                    Na reeds successen met het kweken van kanaries heb ik me nu meer op tropische vogels gericht. Ik hoop dat de kweek goed zal verlopen. Ik heb inmiddels 1 koppeltje kleine cubavinken en een koppeltje goudbuikjes.
                    Groetjes , Sacha
                    hallo Sacha, waar zijn deze vogels gebleven dan ?
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Voor de duidelijkheid Ton, dit staat in de topic aanschaf 2e kooi van 14 november j.l.
                      Anders raak je het spoor bijster.

''Ondertussen zijn de Cubavinken weg en heb ik een koppel gouldamadine's ( broedrijp ) aangeschaft & een koppel zebravinken.''

Opmerking

ok, kan niet alles volgen, dat blijkt wel.....
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Hallo beste liefhebbers,
                          Voor alle duidelijkheid heb ik mijn goudbuikjes & Cubavinken niet meer. Dit omdat ik jullie raad heb gevolgd.
                          Ik ben reeds opzoek geweest wat ik eigenlijk echt wou hebben voor de zang en de kweek. Intussen heb ik al een paar weken een koppel timbrado's en al reeds een maand een gewoon koppeltje zebravinken , dit gewoon om even te kijken hoe snel ze te werk gaan met kweken , ze hebben intussen in een gesloten nestkastje een nest gebouwd, maar tot op heden heb ik nog geen eitjes gehad, maar ik heb geduld, dit omdat ik vermoed dat het vrouwtje in de rui zit, want ze verliest nogal veel donzige veertjes. Ik heb in de kooi/voliere 2 gesloten nestkastjes staan & 3 nestkorfjes. Ik moet wel zeggen dat het een genot is om het mannetje timbrado te horen fluiten elke dag! Alleen was ik nog opzoek naar 1 koppeltje tropen, maar ik weet nog niet god welke. Zoals ik zij heb ik nu alleen nog een kooi/voliere van 1.80 hoog en 70 op 70 breed en diep, daarnaast heb ik voor in geval van nog een broedkooi liggen , maar deze is nu niet in gebruik.
                          Moesten jullie me aanraden welk koppeltje tropen ik er nog kan bij zetten dan hoor ik het graag.
                          Groetjes,
                          Sacha
                          Last edited by Sacha89; 12-12-2014, 03:54.

Opmerking

Zoals al gezegd,geen,dus niets meer bijzetten omdat dit eigenlijk geen goede kooi is qua afmetingen.
                            Mvg,
                            Kingfisher.

Opmerking

---
                              Ik zou mij als ik jou was niet zo druk maken om die kooi..

Gewoon alleen drie [ altijd oneven] koppeltjes zebra's

erin zetten.

Dat de kooi eigenlijk meer te hoog is dan te breed...ik denk dat de

zebraatjes daar niet zo moeilijk over doen.

Vogeltjes passen zich altijd wel goed aan hoor

De "Ideale-Kooi" bestaat toch niet, net zoals het "Ideale-Huis" voor ons mensen

----
                              GROETEN HANS

Opmerking

Working...
                              X