Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dhr.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• dhr.

Hallo, ik heb een vraag. Ik heb 2 duiven, een doffer hoogvlieger en een duivin
    tuimelaar (of bastaard). Ze hebben al 3x jongen gehad en het ene jong is steeds donker van huid en de andere heel blank.
    Nu blijft het donkere jong steeds leven en de blanke gaat steeds dood is volgens mij niet levensvatbaar.
    Heeft iemand hier een verklaring voor?
    Groeten cospa.

Tja ,Cospa ,ik ben natuurlijk geen cardioloog ,maar denk toch dat een paar belangrijke genen ontbreken.

Voorbeeld: ik had zelf diamantduifjes ,een wildkleur bont en bruinbont.
    Nu hadden deze verschillende nesten ,telkens een roze (bruinbont) en een grijs (wildkleur) jong,na enkele dagen ging bij mij het grijze jong dood.
    Het gekke is ,zij kwamen wel het ei uit.

Misschien kan iemand anders hier op het forum jou wel een passend antwoord geven ,weet ik het ook gelijk.

Gr ,Hubert

Opmerking

Het zou kunnen dat hier de lethaal factor van toepassing is.
      Beide ouders dragen een lethaal gen bij zich en als deze samen komen is dat een dodelijke combinatie. Als dit gen op het geslachtschromosoom zit waar veel kleurgenen ook op zitten dan zal dit zich dus steeds voordoen bij een bepaalde kleurmutant.
      Ik heb dit zelf met mijn bleeksnavel bruine spitsstaarten. Eieren zijn allemaal bevrucht en komen allemaal uit, daarna begint de ellende. Sommige al dood in het nest, sommige na het uitvliegen en sommige na het zelfstandig worden.

Opmerking

kans

Het zou ook kunnen zijn dat de ouders die bleke vogel maar een rare snuiter vinden en dan niet voeren.

Groet,

Rob.

Opmerking

Robk ,dan geloof je ook niet in pleegouders?.

Ga volledig mee in het verhaal van Sytze F ,het is volgens mij ook gewoon een gen kwestie.Ik heb in ieder geval dit koppel uit elkaar gehaald en nu gaat het wel goed.Wel steeds een roze en een grijze ,maar met andere ouders.

Gr ,Hubert

Opmerking

Working...
          X