Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pinkys bufalowormen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Pinkys bufalowormen

    Hoeveel pinkys en/of bufalowormen per dag moet ik aan mijn barmsijzen geven?

    Mvg
    Het is nooit te laat om te zijn wat je had kunnen zijn.

  • #2
    Mijn vraag heb je het er over tijdens de kweek of na de kweek.
    Ik geef mijn vogels behalve de kruisbekken enkel levende meelwormen.
    Dit tijdens de kweek.
    Zodra de vogels afgezet worden krijgen ze enkel zaad, geen eivoer en geen levend voer. Liever 2dgn langer bij de oude vogels zodat ik zeker weet dat ze zelfstandig zijn.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Birdlover
      Hoeveel pinkys en/of bufalowormen per dag moet ik aan mijn barmsijzen geven?

      Mvg
      Dag,

      ik geef geen dierlijke eiwitten aan mijn goudvinken, i.p. daarvan geef ik plantaardige eiwitten zoals kiemzaad. Daarmee heb ik alle jongen mee op stok gekregen en volwassen mee gemaakt Kiemzaad schijnt bacterierijk en daarom schadelijk voor de vogels, maar ik heb daar niets van gemerkt.
      Mvg
      Jeugd: 14 jaar
      2 jaar ervaring met de goudvinken(kweek)

      Opmerking


      • #4
        He kenth ,

        Probeer ook wat diepvries erwten te geven aan u jonkies ,groeien als kool

        GRT Jean

        Opmerking


        • #5
          Ik zou het moeten weten voor in de kweek wat zou ik dan het best geven levende eiwitten (wormpjes) of eivoer, levende eiwitten (wormpjes) bootsen wel beter het natuurlijk gedrag van de vogels na.
          Hierdoor zal stereotyp hedrag minder rap voorkomen
          En dat van de erwten zal ik zeker onthouden toepassen!

          Mvg
          Het is nooit te laat om te zijn wat je had kunnen zijn.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Louka
            He kenth ,

            Probeer ook wat diepvries erwten te geven aan u jonkies ,groeien als kool

            GRT Jean
            Hey,
            dat was ik vergeten te zeggen, 'en erwten' voila gezegd . ik heb dit al eens onder het eivoer gemengd en het was na 5 minuten op! ze zijn er echt dol op, misschien ga ik geen kiemzaad meer geven als dit doeltreffend is.
            En Jean, die pop van jou, echt een mooie vogel, ze had in het begin een klein darmpje en een leverplekje op de huid. Ik denk dat dat kwam omdat ze bij onbekende vogels zat en d.m.v. de lange en stressvolle rit. Nu zit ze bij haar "man" en zij is de baas! Het is een zeer gezonde vogel en ook nog is mooi! Ik hoop er veel jonkies van te krijgen, maar zoals ze er nu bij zit is dat geen probleem!
            Mvg kenth
            Jeugd: 14 jaar
            2 jaar ervaring met de goudvinken(kweek)

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Birdlover
              Ik zou het moeten weten voor in de kweek wat zou ik dan het best geven levende eiwitten (wormpjes) of eivoer, levende eiwitten (wormpjes) bootsen wel beter het natuurlijk gedrag van de vogels na.
              Hierdoor zal stereotyp hedrag minder rap voorkomen
              En dat van de erwten zal ik zeker onthouden toepassen!

              Mvg
              He birdlover,
              ik denk niet dat Buffalo wormpjes het natuurlijk gedrag nabootsen, erger nog, als je er te veel aan geeft kan het zijn dat de vogels een eiwit vergiftiging oplopen(zie andere topics) en dat zou zeer spijtig zijn. Moest ik jou zijn zou ik eivoer geven tijdens de kweek en als je echt wil enkele wormpjes, maar niet te veel. Ik geef enkel eivoer, goudvinken zaden en water als er jongen zijn, deze vliegen uit op dag 13-15(wat mij vroeg lijkt). Dus dan denk ik dat enkel eivoer voldoende is? Ten minste als je voldoende producten in je eivoer doet...
              Mvg
              Jeugd: 14 jaar
              2 jaar ervaring met de goudvinken(kweek)

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Goudvink123
                He birdlover,
                ik denk niet dat Buffalo wormpjes het natuurlijk gedrag nabootsen, erger nog, als je er te veel aan geeft kan het zijn dat de vogels een eiwit vergiftiging oplopen(zie andere topics) en dat zou zeer spijtig zijn. Moest ik jou zijn zou ik eivoer geven tijdens de kweek en als je echt wil enkele wormpjes, maar niet te veel. Ik geef enkel eivoer, goudvinken zaden en water als er jongen zijn, deze vliegen uit op dag 13-15(wat mij vroeg lijkt). Dus dan denk ik dat enkel eivoer voldoende is? Ten minste als je voldoende producten in je eivoer doet...
                Mvg
                Dankje ik zal dit toepassen!! Eivoer geef ik eigenlijk altijd maar dit was dan aan mijn parkieten, ik had nog eerder geen barmsijzen of europeese cultuurvogels waardoor ik graag zou fokken met deze soort maar eerst wat info op doen!

                Mvg
                Het is nooit te laat om te zijn wat je had kunnen zijn.

                Opmerking


                • #9
                  Ik ben ook een beginneling met ec-vogels, maar dan van vorig jaar
                  Veel succes!
                  Jeugd: 14 jaar
                  2 jaar ervaring met de goudvinken(kweek)

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Birdlover
                    Dankje ik zal dit toepassen!! Eivoer geef ik eigenlijk altijd maar dit was dan aan mijn parkieten, ik had nog eerder geen barmsijzen of europeese cultuurvogels waardoor ik graag zou fokken met deze soort maar eerst wat info op doen!

                    Mvg
                    Leuk! Met welke ec-vogels kweekt u allemaal ? Ik ben maar nog 3maanden bezig met ec-vogels.
                    Ik kweek al vele jaren met parkieten maat dacht eens ik probeer iets nieuws!

                    Mvg
                    Het is nooit te laat om te zijn wat je had kunnen zijn.

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik richt mij helemaal op goudvinken. Ik zou wel met andere soorten willen kweken, maar ja... Van het een komt het ander en van het ander komt niets.
                      Mvg
                      Jeugd: 14 jaar
                      2 jaar ervaring met de goudvinken(kweek)

                      Opmerking


                      • #12
                        Pinkys bufalowormen

                        hallo ik kweek al 50 jaar goudvinken (vroeger hele dagen spinnen zoeken )
                        maar erwten heb ik nog nooit gegeven ; zouden veel mungoboontjes in het
                        kiemzaad niet even goed zijn

                        Opmerking


                        • #13

                          Opmerking


                          • #14
                            parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

                            Opmerking


                            • #15
                              Dag,
                              we hebben het hier over zaadeters en niet over insecteneters , ik weet dat zaadeters in de zomer gedeeltelijk overslaan naar insecten. Maar die insecten kunnen wij niet helemaal aanbieden aan onze vogels. Meelwormen bevatten veel goede eiwitten, maar maken de man te driftig bij grote hoeveelheid, wat zeker niet gaat lukken in kweekbakken. Ik heb ook al is gehoord dat men 3 volle handen meelwormen per dag aan de goudvinken gaf(tijdens kweek) en nog nooit een ei gezien heeft. In de vrije natuur , als er jongen zijn, hangen er nog geen bladeren aan de bomen, dus worden de jongen gevoerd met meestal knopen, ... (en weinig dierlijke eiwitten). Dan proberen wij het ook een beetje op die manier te doen, door erwten en kiemzaad( op de juiste manier) te geven. In mijn droog eivoer, dus wat ik koop, zitten er al allerlei insectjes in, maar daar eten ze nooit van. En zoals ik al zij al mijn jongen zijn spoedig opgegroeid( en in leven gebleven) met enkel kiemzaad! Al wat je nu gelezen hebt is mijn mening, als je niet akkoord bent, laat maar horen! Volgens mij zijn plantaardige producten in combinatie met een kleiner deel dierlijke producten het best om jongen op stok te krijgen in gevangenschap.
                              Mvg
                              Jeugd: 14 jaar
                              2 jaar ervaring met de goudvinken(kweek)

                              Opmerking

                              Working...
                              X