Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Uitleg Positieflijst

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #91
    Amigo de los Psittacidos

    Look deep into nature and you will understand everything better

    Opmerking


    • #92
      Met vriendelijke groet, Jeroen

      www.jeroenhubert.nl

      Opmerking


      • #93
        Last edited by rupicola; 09-01-2015, 15:05.
        Amigo de los Psittacidos

        Look deep into nature and you will understand everything better

        Opmerking


        • #94
          . . . . en in Onze Vogel januari 2015 pagina 21 het standpunt van NBvV.


          #
          Amigo de los Psittacidos

          Look deep into nature and you will understand everything better

          Opmerking


          • #95
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #96
              De soortenlijsten voor zoogdieren zijn vandaag afgegeven en treden 01 februari 2015 in werking.

              Details volgen nog maar het zijn er in ieder geval aanzienlijk meer dan de aanvankelijke 6 soorten.
              Amigo de los Psittacidos

              Look deep into nature and you will understand everything better

              Opmerking


              • #97
                Tabel 1
                Positieflijst huisdierenlijst
                Diersoorten die zijn aangewezen als bedoeld in artikel 2.2, eerste lid, van de Wet dieren die gehouden kunnen worden zonder toepassing van soortspecifieke houderijvoorschriften.

                bevat naast genoemde (bericht #91 productiedieren, hond en kat) soorten in totaal 51 soorten.


                Tabel 2
                Diersoorten die zijn aangewezen als bedoeld in artikel 2.2, eerste lid, van de Wet dieren, die
                gehouden kunnen worden met toepassing van soortspecifieke houderijvoorschriften.

                48 soorten. de bijbehorende houderijvoorschriften zijn nog niet bekend . . .
                tot die tijd nog geen daadwerkelijke voorwaarden maar alvast wel een registratieplicht!


                Tabel 3
                Diersoorten die niet worden aangewezen als bedoeld in artikel 2.2, eerste lid, van de Wet dieren


                19 soorten vanaf 1 april 2015 verboden. registratieplicht - fokverbod - uitsterfbeleid.


                nog > 300 soorten te beoordelen en in bovengenoemde lijsten te plaatsen.


                #
                Last edited by rupicola; 28-01-2015, 22:34.
                Amigo de los Psittacidos

                Look deep into nature and you will understand everything better

                Opmerking


                • #98
                  Last edited by rupicola; 28-01-2015, 22:49.
                  Amigo de los Psittacidos

                  Look deep into nature and you will understand everything better

                  Opmerking


                  • #99
                    Voor de belangstellenden bij deze de voorlopige positieflijst zoogdieren.

                    Opmerking


                    • Thanks guys for the heads up! much appreciated

                      Opmerking


                      • Last edited by rupicola; 29-01-2015, 11:35.
                        Amigo de los Psittacidos

                        Look deep into nature and you will understand everything better

                        Opmerking


                        • goede beredenatie als je het mij vraagt Hans. Ik ben ook erg benieuwd naar die criteria. Ik wil in de toekomst nog steeds vruchtenduiven (Geen CITES vogels) gaan houden maar aangezien deze niet gek makkelijk broeden (maar wel kweekresultaten behaald worden van bijna iedere soort in avicultuur!) vrees ik dat ze ergens gaan hangen tussen: "houden onder voorwaarde" of "mag niet worden gehouden".
                          ik vraag me ook af of ze ooit aan vruchtenduiven toekomen ik denk dat 9/10 mensen hier op het forum half het idee hebben hoe ze eruit zien (no offence!) dus die pennenlikkers in den haag zullen er helemaal geen benul van hebben.

                          Opmerking


                          • Amigo de los Psittacidos

                            Look deep into nature and you will understand everything better

                            Opmerking


                            • Ik wee nie hoe ze er uit zien Coen. Plaatje?


                              ennuh...... quote: "Hier een voorbeeld van gister Kees, zal waarschijnlijk gebeurd zijn zonder na te denken."

                              en een voorbeeld van vandaag Coen.

                              "ik vraag me ook af of ze ooit aan vruchtenduiven toekomen ik denk dat 9/10 mensen hier op het forum half het idee hebben hoe ze eruit zien (no offence!)"

                              Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.
                              Last edited by casehulsebosch; 30-01-2015, 10:37.

                              Opmerking


                              • Wat betreft de vruchtenduifjes, in de oude lijs en oude methodiek was het in mijn ogen juist een probleem dat er zo weinig dieren waren beoordeeld en dat de niet-beoordeelde dieren ook niet meer gehouden mochten worden.

                                Nu staat er: "Heeft u een huisdier dat nog niet is beoordeeld op het moment dat de huisdierenlijst in werking is getreden (1 februari 2015)? Dan mag u het dier houden zolang er nog geen besluit genomen is. U mag er ook mee fokken." (bron)

                                Dat lijkt me een hele verbetering.

                                Daarnaast wordt de argumentatie per soort ook online gezet, dat lijkt me ook verhelderend en maakt het bezwaar indienen waarschijnlijk ook wat makkelijker. Al is het natuurlijk afwachten hoe specifiek en 'feitelijk' de argumenten zijn.

                                Maar ik hoop me snel nog iets verder in de nieuwste updates te kunnen verdiepen.
                                Met vriendelijke groet, Jeroen

                                www.jeroenhubert.nl

                                Opmerking

                                Working...
                                X