Mededeling

Collapse
No announcement yet.

reductie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

bedank Josly voor de link.jammer dat er bij de vogels nog geen onderzoek naar is geweest,sommige mutatie,s bij sommige soorten lenen zich er wel voor denk ik .

m.v.g eric

Opmerking

hallo josly,

interesante stof, ik vroeg me af of een veer (veren) van kleur (donkerder) kunnen veranderen door voeding??

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Josly
        Hallo,

Waarom zou dit allemaal wel of niet kunnen.

]
        ik heb ooit op een forum eens geopperd dat een veer van kleur kan veranderen door voeding, door vele neophema deskundigen ben ik toen de grond in getrapt, want dit sloeg nergens op, zelfs niet toen ik vertelde dat een bekende dierenarts dit ook wel eens opperde,

vandaar dat ik eens wat duidelijkheid zocht hierover

bedankt voor u antwoord

Opmerking

ik heb ooit op een forum eens geopperd dat een veer van kleur kan veranderen door voeding,
          Dat kan perfect toegepast worden. Dat is ook de kunst, als je wenst deel te nemen aan de "top T.T.'s"

Opmerking

Hallo,

Dit komt omdat men ervan uitgaat van een " theoretische " stelling dat voeding geen invloed heeft wat betreft veren-kleuren bij kromsnavel soorten.
            Eenvoudig uitgelegd, betekent dit dat bij sommige vogelsoorten, zoals kromsnavels, het allemaal veel langzamer, trager, gebeurd, zich voordoet.
            Het heeft allemaal te maken met;
            " Carotenoide-eiwit "

In die informatie die ik bezit, wordt er onder andere verwezen naar, heeft men het over, de gele grasparkiet. Ik heb " lang" moeten zoeken wat daarmee bedoeld wordt. Tot op een bepaald moment mijne Frank-Euro viel.
            Daar wordt gewoon een vergelijking gemaakt met een gele kanarie die rode kleurstof wordt toegediend en dit verschillende generaties. Bij de kanarie(s) zal men een uiterlijke verandering ( kleur ) vaststellen. Wel bij gele grasparkiet(en) gebeurd juist hetzelfde. Maar de vaststelling, uiterlijke verandering, ( kleur ) gebeurd in een " latere " stadia dan dat bij de gele kanarie(s) het geval is.
            Over de eventuele gezondheid, ziekte, etc, van de vogel(s) zullen we het maar niet hebben. Wie weet is dit misschien een van de redenen wat de informatie betreft.

SP. Waarom bevinden er zich carotenoiden in he bloed?
            Bij kromsnavels verwijst men dan naar vitamine A.
            uit dierlijk eiwit of uit pro vit A van bv. de winterpeen!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kievit
              ik heb ooit op een forum eens geopperd dat een veer van kleur kan veranderen door voeding, door vele neophema deskundigen ben ik toen de grond in getrapt, want dit sloeg nergens op, zelfs niet toen ik vertelde dat een bekende dierenarts dit ook wel eens opperde,

vandaar dat ik eens wat duidelijkheid zocht hierover

bedankt voor u antwoord
              eerst uitgaan van wat je zelf ziet de onderbouwing komt van zelf edou .

Opmerking

Hallo,

Waarom zou dit allemaal wel of niet kunnen.

Waar draait het er allemaal om, waar gaat het er uiteindelijk allemaal over.
                Eiwitten-Proteinen. Die beinvloedbaar "kunnen" zijn door allerlei omstandigheden. Zoals voeding, licht, etc.
                Het is niet slecht of kwaad bedoeld.
                Maar heeft men zich weleens al afgevraagd welke eventuele risico's "bepaalde" mutaties inhoud.
                Een mutatie kan zich zowel innerlijk als uiterlijk voordoen. Of combinatie van beide. Wat onder andere bij Merle gen ( M-locus ) zich heeft voorgedaan, is gebeurd.
                Een innerlijke verandering-mutatie heeft meestal te maken met/via stoornis-syndroom, ziekte.
                Merle gen is eigenlijk niks anders dan een combinatie van een innerlijke mutatie met een of meerdere uiterlijke mutaties. Die op deze manier de innerlijke mutatie ook uiterlijk toont.
                De innerlijke mutatie noemt men " SILV."
                Dit is de voornaamste reden dat Merle gen eigenlijk verschillende termen, namen heeft. Zo heeft men het over Merle gen, Merle locus, M-locus, Pmel17, SILV, etc.
                Een levend wezen kan ook het Merle gen, de Merle mutie, bij zich hebben en dit verschillende generaties lang, zonder dat het uiterlijk zichtbaar is. Zonder dat men nakomelingen " Merle mutatie " bekomt. Dan spreekt men eigenlijk van drager van stoornis-syndroom, ziekte.
                Dat is juist het grote gevaar van Merle gen, Merle Mutatie. En zo zijn er, bestaan er, nog zulke " mutaties". Vooral bij de kromsnavelsoorten.
                Vorige maand heeft een bepaald Persoon via een Universiteit bepaalde informatie openbaar gebracht op het Internet wat betreft effecten Pmel17 bij vogels. Wel men heeft deze informatie "moeten" verwijderen. Dus snapt men meteen waarom er "weinig" onderzoek in die richting gebeuren. Dit vanwege bepaalde organisaties en de gevolgen wat de onkosten, het financiele betreft.

www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2788625/
                op het moment dat bepaalde belangen geschaad dreigt te worden van personen die er een gelderlijk gewin in heeft kunnen er in een democratie toch enige cencuur ten toon gespreid worden .ik ben nog niet zolang geleden op voorhand al gewip uit een groep{ben ik gewend} omdat er bepaalde personen al langer lid waren en geoppert hadden dat ik weleens problemen kon geven,dat is top class gebruik maken van Vitamine R...relaties.

Opmerking

Working...
                X