Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Luchtbevochtiger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Luchtbevochtiger

    Ik ben op zoek naar een nieuwe luchtbevochtiger omdat mijn vorige lek is.
    Ik heb een hok van ongeveer 20 m3 (met een ventilatierooster in de ene kant en een (douche)ventilator (die lucht aanzuigt) aan de andere kant.

    Als ik er niks aan doe is de luchtvochtigheid ongeveer 45%, te laag dus.

    Nu zoek ik een luchtbevochtiger met een groot reservoir (minimaal 10 liter) omdat er dus best veel vocht bij gepompt moet worden.
    En dan het liefst zo constant mogelijk natuurlijk, daarvoor wil ik denk ik een luchtvochtigheidsregelaar bestellen zoals die hieronder.

    Ik zie op marktplaats vaak het merk venta voorbij komen, deze komen op mij over als vrij sterke apparaten die hun werk goed doen.
    Heeft iemand hier ervaring mee? (met de venta, en met de regelaar)

    Alvast bedankt.
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Heb geloof ik 2 kleine bevochtigers van Elta, ben er erg tevreden over.

    Ik heb ze ook werken via de getoonde luchtvochtigheids regelaar.

    Deze is vrij secuur, beter dan de hygrostaten in sommige bevochtigers zelf.
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #3
      Bedankt voor je reactie.
      Ik heb inderdaad gelezen dat deze regelaar vrij secuur is dus dat is wel een groot voordeel, die schaf ik in ieder geval aan.

      En dan nog een andere bevochtiger

      Opmerking


      • #4
        Waar ga je de schakelaar halen, zie net dat de prijzen nog al verschillen voor het zelfde model.
        Groeten Michael

        https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            bevochtiger

            weet natuurlijk niet hoe je de ruimte verwarmd maar mijn ruimte word verwarmd met c.v
            en mijn oplossing van de luchtvochtigheid is een emmer met water boven de cv bevestigen daarin een doek welke over de rand hangt en welke verwarmd word door de cv het hierdoor verdampte water houdt in ieder gevan mijn vochtigheid op pijl

            Opmerking


            • #7
              Ik verwarm met een electrische kachel, ik heb er op dit moment ook een emmer water bovenop staan zodat er in ieder geval nog iets vocht de ruimte in komt.

              Ik ga morgen kijken bij een man die heeft een Venta LW44 te koop, dit lijkt me een goed systeem.

              Opmerking


              • #8
                Prima, ik heb hem ook van Conrad, zag dezelfde net op een andere site voor 69,-
                Groeten Michael

                https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                Opmerking


                • #9
                  Zo, dat zijn nog eens prijzen Nee ik had hem al het goedkoopst opgezocht.

                  Heb je toevallig ook nog een antwoord op mijn vraag over de verdamping van het vocht?

                  Opmerking


                  • #10
                    digitale thermostaat

                    correct me if i`m wrong, maar het plaatje waarmee deze tread begint is toch van een digitale thermostaat ?

                    en die zijn voor 27 euro bij conrad te verkrijgen ?

                    ik vat het even niet ?
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                    Opmerking


                    • #11
                      Klopt Ton, deze topic gaat over de getoonde digitale Hygrostaat.

                      En ik denk dat Patrick suggesties wil bij het aanschaffen van een grote luchtbevochtiger.
                      Groeten Michael

                      https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                        correct me if i`m wrong, maar het plaatje waarmee deze tread begint is toch van een digitale thermostaat ?

                        en die zijn voor 27 euro bij conrad te verkrijgen ?

                        ik vat het even niet ?

                        Opmerking


                        • #13
                          ik heb mijn vogelkamer, vol staan met planten, welke ik 2x per week besproei.
                          Hierdoor ligt mijn luchtvochtigheid altijd rond de 75%...

                          Een natuurlijke oplossing, wat nog mooi is om te zien ook

                          Mvgr. Martijn
                          Met vriendelijke groet,

                          Martijn Schaufeli

                          Opmerking


                          • #14
                            venta luchtbevochtiger

                            Oorspronkelijk geplaatst door Patriick
                            Ik ben op zoek naar een nieuwe luchtbevochtiger omdat mijn vorige lek is.
                            Ik heb een hok van ongeveer 20 m3 (met een ventilatierooster in de ene kant en een (douche)ventilator (die lucht aanzuigt) aan de andere kant.

                            Als ik er niks aan doe is de luchtvochtigheid ongeveer 45%, te laag dus.

                            Nu zoek ik een luchtbevochtiger met een groot reservoir (minimaal 10 liter) omdat er dus best veel vocht bij gepompt moet worden.
                            En dan het liefst zo constant mogelijk natuurlijk, daarvoor wil ik denk ik een luchtvochtigheidsregelaar bestellen zoals die hieronder.

                            Ik zie op marktplaats vaak het merk venta voorbij komen, deze komen op mij over als vrij sterke apparaten die hun werk goed doen.
                            Heeft iemand hier ervaring mee? (met de venta, en met de regelaar)

                            Alvast bedankt.
                            ik heb een venta luchtbevochtiger gehad met de grootste literinhoud.
                            dit apparaat werkte heel goed, in een mum van tijd zit je niet meer in de droge lucht.
                            je moet het apparaat wel 1 keer per dag of per twee dagen met water bijvullen.
                            een ander voordeel is dat het water als filter werkt, je hoeft dus geen filters te kopen.
                            nadeel is dat je het rad hoort draaien.

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door MartijnSchaufeli
                              ik heb mijn vogelkamer, vol staan met planten, welke ik 2x per week besproei.
                              Hierdoor ligt mijn luchtvochtigheid altijd rond de 75%...

                              Een natuurlijke oplossing, wat nog mooi is om te zien ook

                              Mvgr. Martijn
                              Dat heb ik bij jou gezien ja, maar mijn broedhok zit in een schuur, zonder ramen enz. Dus daar komt totaal geen vochtigheid bij. Vandaar dat ik een bevochtiger nodig heb.

                              @John10
                              Bedankt voor je reactie, ik moet de bevochtiger die ik nu heb/had 1 keer in de 15 uur bijvullen dus dat is voor mij al een hele verbetering

                              De bionaire gaat toch niet door omdat die man heb ineens niet op kon sturen ofzo, beetje vaag
                              Nu toch een venta gekocht en deze is onderweg. Voor 50 euro, dat lijkt me een mooie prijs voor een goedwerkende venta.


                              Bedankt voor jullie reactie's!

                              Opmerking

                              Working...
                              X