Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kwartels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kwartels

    mijn kwartels zitten nu in een binnenvoliere die buiten staat. maar nu is mijn voliere klaar en de kwartels zijn aan het broeden kan ik ze overzetten als de jonge uit het ei zijn.

  • #2
    natuurlijk

    als de jongen uitgekomen zijn kan je ze inderdaad overzetten
    *de jongen kunnen vanaf hun eerste dag al zelf eten en drinken
    *zorg wel dat ze dit gemakkelijk vinden en zorg er ook zeker voor dat als je drinken geeft in een open schaal dat deze niet te hoog is zodat ze niet kunnen verdrinken
    *het hennetje kan je er in de meeste gevallen moeiteloos bij laten
    *maar hou de haan wel in het oog want deze durft soms aggreief uit de hoek komen zet hem dan desnoods apart als je geen dode kwarteltjes wilt (

    nog veel succes met de jonge kwartels

    mvg thomasD

    Opmerking


    • #3
      het is natuurbroed ze zijn al 11 dagen bezig. dus ik ga ze zelf niet voeren dat laat ik het hennetje doen.

      groetjes perry

      Opmerking


      • #4
        het is natuurbroed ze zijn al 11 dagen bezig. dus ik ga ze zelf niet voeren dat laat ik het hennetje doen.

        Het onder leiding van hun eigen ouders rondscharrelen van de kuikens is toch ook vele malen leuker om te zien!
        Bovendien krijgen ze tijdens de inprentingsperiode ook veel betere 'gegevens' van hun ouders mee!



        N.B. Voor wat betreft agressie van haantjes jegens eigen kuikens:

        Dit is beslist geen normaal gedrag, want een goed haantje hoort zeker even zorgzaam voor de kuikens te zijn als het hennetje.

        Omdat dergelijke agressie genetisch wordt overgedragen is het overigens alles behalve wenselijk om enige nakweek van zulke haantjes te verkrijgen!
        Amigo de los Psittacidos

        Look deep into nature and you will understand everything better

        Opmerking

        Working...
        X