Mededeling

Collapse
No announcement yet.

advies gevraagd ringen bichenow

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • advies gevraagd ringen bichenow

    Kan iemand mij een advies geven over het ringen van jonge bichenow astrilden. Ik kom zoveel tegenstrijdige informatie tegen als ik met google zoek dat ik he spoor bijster ben. Met alle kennis die hier op het forum aanwezig is hoop ik een goed advies te krijgen.

    Van handen eerst door de aarde halen, ventiel slangetje over ringetje, ringen na uitvliegen. Ik weet het niet meer. Ik wil natuurlijk niets anders dan dat het goed gaat met de jongen en dat er geen problemen ontstaan na het ringen.

    Met dank

  • #2
    Je hoeft je handen niet door de aarde te halen. Ik heb een tiental jaren geleden ook bichenows gekweekt in de voliere.
    Ik heb ze na 5 soms na 6 dagen geringd en er geen ventielslangetje over de ring gedaan. Dat ging allemaal goed. Bichenows ringen nadat ze uitgevlogen zijn zal niet lukken omdat de pootjes dan te groot zijn.

    Opmerking


    • #3
      Deze vogeltjes kan je gewoon ringen zonder allerlei poespas. Als je het liever niet doet, dan laat je ze ongeringd. Ze staan niet op de lijst om verplicht te ringen.
      Bekijk mijn vogels op:

      http://papegaaiamadine.webnode.nl/

      Opmerking

      Working...
      X