Mededeling

Collapse
No announcement yet.

info gezocht prachtrosella kleur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • info gezocht prachtrosella kleur

    wie o wie kan mij vertellen welke oficiele benaming deze pracht rosella heeft bij de nbvv

    mvg goudmantel
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2

    Opmerking


    • #3
      Nee ik weet het dat ze zo heten maar ik heb de oficiele benaming nodig zo dat ik de vogel in ocktober kan inschrijven op de tentoonstelling

      Opmerking


      • #4
        Zoals gezegd officieel: lutino opaline

        Maar om eerlijk te zijn, denk ik dat de kwaliteit van de vogel niet voldoende is om te scoren op tentoonstellingen.
        Last edited by Heusnoorn; 19-08-2017, 17:45.

        Opmerking


        • #5
          Ik volg Heusnoorn! Ik denk zelfs dat het een pop is, mist wat rood in de schouders en vleugels. Kleine smalle kop en geen grote strak afgelijnde diepwitte keelvlek. Poppen scoren niet hoog op TT.
          parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

          Opmerking


          • #6
            En de kop is ook niet mooi rond qua vorm. Er zit een raar vlak stuk in. En idd te klein en te smal van formaat, zelfs voor een pop.

            De keelvlek kan idd ook beter, Maar ik vind net dat ze te veel rood heeft, de hoeveelheid geel op de vleugels moet groter en beide vleugels als het ware met een mooi afgelijnde band verbinden, niet zo enkele warrige stippen, en die gele stippen in de kop en andere rode delen mogen dan weer niet niet.




            Deze foto's van het internet (man en pop) sluiten redelijk aan bij de standaard: let op de kleurverdeling, aflijning van de kleurvlakken en de kopvorm. Alleen nog iets te veel gele stippen in de nek, maar wel een mooie aflijning.
            Last edited by Heusnoorn; 19-08-2017, 23:04.

            Opmerking


            • #7
              Sorry als de kwalitijd van de vogel slecht over komt de vogel is net 3 maande oud

              Opmerking


              • #8
                Dat is nog jong voor een tentoonstelling. Hij zal nog uitgroeien en ruien, maar misschien niet meer voor oktober.

                Opmerking


                • #9
                  Dat klopt maar ik ga uit dat het 2018 lukt voor de tt

                  Opmerking

                  Working...
                  X