Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Japanse meeuwtjes en tropen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Japanse meeuwtjes en tropen.

    Hoi ik wil misschien blauwfazantjes of tijgervinkjes aanschaffen. Maar komt het vaak voor dat een van deze vogels deze onder meeuwtjes uitgebroed worden? Want ik ga ze waarschijnlijk bij een vogel speciaalzaak halen. Maar je kunt het natuurlijk van buitenaf niet zien.
    Van blauwfazantjes weet ik dat ze wel een meeuwtjes als pleegouders hebben maar tijgervinkjes?
    Ik heb graag wat info.

    mvg remco

  • #2
    beiden worden goed gekweekt, zodat meeuwen niet nodig zou zijn.

    maar uit een winkel weet je het niet natuurlijk.

    mooiste blijft toch bij een kweker kopen.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Oke bedankt, ja klopt maar ik kan ze echt nergens vinden in de buurt dus als ik een mooi koppel zie is het te overwegen.

      Opmerking


      • #4
        Even opletten of de vogeltjes een ring hebben. Anders kan het best om import of om oude vogels gaan.

        Vooral de blauwkop blauwfazantjes worden nu steeds meer gekweekt. En als je het goed doet hoeven hier geen meeuwtjes aan te pas te komen. Ze kunnen het prima zelf.
        Bekijk mijn vogels op:

        http://papegaaiamadine.webnode.nl/

        Opmerking


        • #5
          Ik koop liever ook geen vogels in de winkel, maar als je niet anders kan dan wordt het lastig. En wat ton zegt, meeuwen zijn niet nodig. Toch zijn er altijd mensen die bijna alles onder de meeuwen gooien voor "beter" resultaat. Het wil trouwens niet zeggen dat als je een koppel van onder de meeuwen hebt, deze niet meer goed zelf gaan broeden. Dan moeten de vogels het instinct om te broeden al kwijt zijn geraakt door de generaties heen. Ik kan me nog herinneren dat er op dit forum een keer een topic is geweest over het broedinstinct van vogels die onder de meeuwen vandaan komen. Er was toen iemand die heel mooi uitlegde waarom in sommige gevallen de vogels inderdaad niet meer goed broeden, en in sommige gevallen dit helemaal niet geldt. Bij gewoon natuurbroed zit je natuurlijk altijd goed, dus als je een kweker weet te vinden zou ik toch daar voor kiezen ; )

          Opmerking


          • #6
            Ja ik bedankt allemaal! Ik heb eens goed rondgekeken ze hadden alleen 2 tijgervinkmannen die heb ik overgeslagen. Ik heb een mail gestuurd naar een vogelspeciaalzaak over wat ze nog hebben zitten.
            Eens afwachten of daar wat moois uitkomt.

            Opmerking

            Working...
            X