Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kastanjeruglijster.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kastanjeruglijster.

wie o wie kan mij helpen met het houden van kastanjerug lijsters.
    wat ik tot nu toe gevonden heb op internet dat ze niet agressief zijn.
    Natuurlijk heb ik dan weer de uitzondering op dat verhaal.Pop afkomstig van dierentuin keulen,1ste man afkomstig uit belgie binnen 3 dagen dood(vermoord) tweedw man heeft het twee weken uitgehouden maar ook een beetje afgemaakt.
    Heb nu de derde man appart zitten maar wanneer zet ik ze bij elkaar want op dezee maniet wordt het een beetje kost baar.
    wie geeft mij goede raad?
    gareoeten theo.

ik zou de man, lekker apart laten zitten nu.

en pas gaan koppelen, als het weer buiten het toelaat.

en dat is dan denk ik rond mei. eerder niet.

wel kan je ze aan elkaar laten wennen, door ze naast elkaar te houden.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

vogels zijn beide van 2015.
      Bij beide vogels een rapport dna onderzoek.zitten nu apart kunnen elkaar wel zien en horen.
      Bedankt voor de reacties tot nu toe.Zal inderdaad als ik er hier niet uitkom eens contact opnemen met de dierentuin koln.
      Maar mijn duits in geschrift is niet zo goed praten des te beter.
      Verder gaan we het samenbrengen inderdaad uitstellen tot later dit jaar,en is het dan geen idee om de pop de slagpennen van een vleugel iets in te korten zodat de man sneller is.
      garoeten theo

Opmerking

Even nog een kleine aanvulling.Huisvesting is een voliere van 10 bij 2 bij 2 met een vorstvrij nachthok va l 2 h 2 b1.buiten voliere is goed beplant met struiken en bodembedekkers met hier en daad open plaatsen.
        Verder zit hier een koppel jappen in en een kneuter.Dus aan overbevolking kan het niet liggen denk ik.
        garoeten theo.

Opmerking

Hier staat een mooi kweekverslag https://www.yumpu.com/nl/document/vi...mbawalijster/5

Opmerking

Een ieder bedankt voor zijn bijdrage ik ga hier mee aan de slag.
            garoeten theo.

Opmerking

vandaag de gok gewaagd en de pop terug in de voliere gezet om 06.00 uur vanmorgen.Kan niet zeggen dat het liefde op het eerste gezicht is maar ze reageren anders op elkaar dan de eerste keer.
              De pop zit niet met een strakke blik naar de man te kijken zoals de vorige keer toen ze de man gesloopt heeft.
              Ze zijn wel bij elkaar in de buurt en ze jagen elkaar wel op maar ik zie minder agressie als de vorige keer.
              Morgen weer werken dus helaas niet zoals vandaag de hele dag kunnen observeren. Dus maar hopen dat morgen in de middag nog alles goed is.

Garoeten theo

Opmerking

vandaag terug gekomen van mijn werk denk ik dat alles nog redelijk in orde is.
                De pop gevonden na een half uur voliere is redelijk begroeid. En geloof het of niet ik hoorde de man geluid maken,net als gister avond geen alarmroep zoals bij een merel of zanglijster en ook niet het zachte keelgeluid wat je wel bij jonge lijstermannen hoort eind december begin januarie.En ja die hoorde ik vanmiddag dus ook. Op dit moment gaat ik er dus van uit dat het redelijk gaat al ben ik er nog niet. De eerste man werd ook pas na 3 dagen gesloopt,maar de reactie van die twee op elkaar was anders dan nu.
                Ik vind dit best wel leuk maar foutjes worden wel heel hard afgestraft.

garoeten theo

Opmerking

het is wel een risico, als je er zelf niet bij bent.

hoop voor jou en je man dat het goed blijft gaan.......
                  groeten Ton

Opmerking

soms heel vervelend als je een baas hebt die wil dat je komt werken.
                    Maar ook vandaag zijn ze er nog beiden.
                    garoeten theo.

Opmerking

ja, mijn baas wil dat ook ja......
                      groeten Ton

Opmerking

ben wel bang als het weer nog lang zo aanhoudt dat ze zwemvliezen gaan krijgen.
                        garoeten the

Opmerking

En nu na 7 dagen gaat het nog steeds redelijk goed

Opmerking

Leuk, ik vermoed dat je nu mag denken dat ze een koppel vormen.

Opmerking

heel langzaam komt die gedachte ook bij mij op.

Opmerking

Working...
                              X