Mededeling

Collapse
No announcement yet.

drinkfontein broedkooi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • drinkfontein broedkooi

    Ik heb een aantal weken geleden een broedkooi gemaakt met aan de voorkant een zelfgemaakt front van parkieten gaas met een maaswijdte van 19mm x 19mm.
    nu wilde ik mijn drinkfonteintjes van 200 ml met een hoge voet gaan gebruiken, maar ik kwam er achter dat drinkfonteinen van 200 ml met een hoge voet niet door de gaas kunnen. Nu zou ik het erg zonde vinden om deze gaas door te moeten knippen zodat er een drinkflesje in kan, dus ik zocht naar een andere oplossing.
    ik heb ooit een drietal fonteinen van 200 ml met een lage voet gekregen en deze pasten wel, dus ik zou graag een aantal van deze bij willen kopen.

    nu is echter het probleem, dat ik deze nergens kan vinden. ik heb al veel gezocht naar fonteinen van 200 ml met een lage voet maar ik kan er geen vinden. nu het ik ze wel gevonden op een site, maar deze site heeft mij eerder erg slechte service gegeven dus hier wil ik niet nog een keer iets bestellen. Weet iemand waar ik ze kan vinden?
    groeten gijs

  • #2
    Soms lukt het om vogels te wennen aan tuitflesjes, zoals dit. Deze zijn ook groot te verkrijgen, kijk bij de knaagdierenafdeling.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      beste ton bedankt voor je reactie, ik zal er eens een aantal bestellen, kijken of het werkt.
      groeten gijs

      Opmerking


      • #4
        ik heb deze ook gehad, maar ben er mee gestopt.

        bij mij bleven ze lekken, ik denk door dat je een aanslag krijgt, en dan het kogeltje niet meer lekker afsluit.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          animal world in eindhoven heeft ze zeker wel, mocht je ze daar niet vinden heb je ook nog kans bij de birdshop, ook in eindhoven (zelfde straat)

          Opmerking


          • #6
            Kijk hier eens. Een betrouwbare site waar ik zelf ook veel spullen bestel: http://www.ecshoponline.nl/nl/benodi.../drinkflessen/
            Bekijk mijn vogels op:

            http://papegaaiamadine.webnode.nl/

            Opmerking


            • #7
              daar koop ik altijd mijn zaden en dergelijke, zeker betrouwbaar.
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

              Opmerking


              • #8
                heb een aantal kogelflesjes besteld wil deze toch eens uitproberen, en voor de rest op de site waar hans mij naar verwees.
                bedankt voor de hulp.
                groeten gijs

                Opmerking


                • #9
                  Regelmatig ontkalken met azijn voorkomt lekken voor wat langere tijd.
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Werk super altijd schoon drinkwater
                    Bijgevoegde Bestanden

                    Opmerking


                    • #11
                      heb ze binnen, zal eens proberen hoe het mij bevalt, ik laat het nog weten!
                      groeten gijs

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                        Nu al kan worden aangenomen dat dergelijke "tuitflesjes" niet geschikt zijn voor zaadetende vogelsoorten/ondersoorten.
                        Waar baseer je dat op? Met welke argumenten zou men dat aannemen? Ik ken mensen die het al 2 of 3 jaar naar volle tevredenheid gebruiken.
                        Groet Ton,
                        www.allevogels.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          Josly

                          Mooi uitgelegd Wat is dan volgens jou wel goed overal is wel wat van te zeggen waarom het niet goed is. onderzoekers willen altijd wat vinden waarom het niet goed is

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                            Beste dik.

                            Sorry.

                            Daarvoor bestaat een heel logisch antwoord voor.

                            Vogels op een zo natuurlijk mogelijke manieren houden/kweken.
                            Dus ook met alles wat het drinkwater aangaat.

                            Wat is het grote verschil tussen zoogdieren (mensen) en vogels.
                            Zoogdieren (mensen) kunnen slikken, vogels kunnen dit niet.
                            In de natuur zie ik vogels uit karre sporen(plasjes) drinken en badderen ook al is er een slootje met helder water naast.Bij een maat van mij kunnen de kanaries kiezen uit drinkfles,drinktuitje(zonder kogeltje)en waterfontein en toch gaan ze ook naar het tuitje om te drinken.

                            Opmerking


                            • #15
                              De vogels zullen toch ook een bepaalde weerstand moeten opbouwen.

                              Opmerking

                              Working...
                              X