Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn start met een nieuwe binnenkooi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #31
    deze morgen nog stiekm gan kijken zonder ze wakker te maken de vogeltjes , twas nog donker met pillamp . en zag ik dat er nu 2 paartjes gevormd zijn. ale ik bedoel dat er 2 roodkoppapegaajamadines in de 1ste nest zitten. degeen dat zo mooi is gemaakt maar wel met heel weinig materiaal. en dat de andere 2 roodkoppapegaaj amadines heel mooi naast elkaar als een koppel , rarara waar , nee niet in de 2de nest dat helemala is volgepropt. maar nog gewoon in een leeg nestkastje.
    vraagje als 2 vogeltjes zo lief naast elkaar slape en zitte . is dit dan een koppel? want de bichenowkes zitte nu ook heel de tijd zo leif te zijn . en dat weet ik dat een koppel is . de roodkoppapegaaj amadienes zijn moeilijker te onderscheiden op afstand.
    maar wel heel leuke actieve mooi vogeltjes

    Opmerking


    • #32
      Dat hoeft het niet te betekenen. Als je twee vogels van hetzelfde geslacht bijeenzet gaan ze vaak net hetzelfde doen.

      Opmerking


      • #33
        Ja ik moet ze nig eruit vangen en een kleurring aandoen. Want nu zie ik er soms wel 1 zingen en iets later nog 1. Maar dat het nu dezelfde is ofniet. Da zie ik niet. Maken poppen ook nesten?

        Opmerking


        • #34
          ik heb ze nu een kleurring aangedaan. 1x rood, 1x orange , 1x links en rechts rood en 1maal links rood rechts blauw. kunnen jullie zien welke dat een man is en welk dat een pop is? zie de fotokes. de 1ne foto al duidelijker dan de andere. echt stil zitten doen ze niet.
          1ste foto 3 op een rij met de links is met rode ring .
          2de foto weer 3 op een rij
          3de foto is rood + blauw ring
          Bijgevoegde Bestanden

          Opmerking


          • #35
            volgende reeks fotokes van mijn roodkoppapegaajamadines
            4de foto gewoon een leuke foto jammer genoeg is de ring aan de ander kant
            5de foto links de rood+rood en rechts de rood +blauwring
            6de foto orange ring
            7de foto leuke foto in de vlucht
            8ste in foto in de vlucht van orange ring
            Bijgevoegde Bestanden

            Opmerking


            • #36
              laatste foto
              9ste is rood+rood
              Bijgevoegde Bestanden

              Opmerking


              • #37
                ziet er netjes uit!
                groeten gijs

                Opmerking


                • #38
                  Oorspronkelijk geplaatst door pieterh Bekijk Bericht
                  ik heb ze nu een kleurring aangedaan. 1x rood, 1x orange , 1x links en rechts rood en 1maal links rood rechts blauw. kunnen jullie zien welke dat een man is en welk dat een pop is? zie de fotokes. de 1ne foto al duidelijker dan de andere. echt stil zitten doen ze niet.
                  1ste foto 3 op een rij met de links is met rode ring .
                  2de foto weer 3 op een rij
                  3de foto is rood + blauw ring
                  De foto's zijn niet echt duidelijk. De volgende keer dat je ze vangt even in een tt-kooi een foto maken. Ik denk dat op foto 1 de meest linkse een pop is en de andere 2 een man.
                  Bekijk mijn vogels op:

                  http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                  Opmerking


                  • #39
                    mooie foto`s hoor. ik zou wel de stokken wat minder dik doen, is beter als ze de stokken een beetje kunnen omklemmen.
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                    Opmerking


                    • #40
                      Ja ik heb in de kooi 3 dikke takken zitten. 1die is over de gehele lengte dik. Maar die andere zijn op einde allemaal kleinere dunnere zijtakken. En ik merk dat ze de voorkeur geve aan de zijde van de dikste kant te gaan zitten?ik weet het niet dan. Best de dikke weghalen dan? Merci voor de raad ton.

                      Opmerking


                      • #41
                        Gisteren zag ik dat het popje met links en rechts rode kleurring aan op de nest zat.dus ik is gaan kijken en 3eieren gevonden. Dus nu maar in de gaten houden dat ze gaan broeden of niet.

                        Opmerking

                        Working...
                        X