Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Led-verlichting en bloedluis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Led-verlichting en bloedluis

    In dit forum wordt veel gesproken over bloedluis en dat de kooien zoveel mogelijk gekit worden op de kieren hoe zit dat dan met led-verlichting die in een kooi geplaatst wordt , is dit dan geen broedplaats voor bloedluis?

  • #2
    Hallo,

    Daar kunnen we kort over zijn, Ceesje.
    Alles
    The proof of the pudding is in the eating

    Opmerking


    • #3
      bloedluis heeft een hekel aan licht, zullen zich normaal gesproken niet bij verlichting verstoppen.

      Opmerking


      • #4
        Onder de blokjes is het donker en dat is een mooie schuilplaats...
        Bekijk mijn vogels op:

        http://papegaaiamadine.webnode.nl/

        Opmerking


        • #5
          bij mij is het onder de blokjes verlicht, aan de bovenzijde weet ik niet , daar kan ik niet kijken.

          Opmerking


          • #6
            Als je bloedluis hebt en je bestrijd dat komen ze niet meer op je vogels.
            Maar 100 procent dat ze achter de warme gedeeltes van het hok gaan zitten.
            Alle gemonteerde dingen in je kweekkooi zijn luisgevoelig vooral als het om warmte bronnen gaat.
            Had geen luis bij mijn vogels nadat ik ze en de kooien behandeld had.
            Weet je waar ik ze vond.
            Ik een webcam die er bij ging er zaten er honderden in.
            http://binsen-astrilde-nl.webnode.nl/

            Opmerking


            • #7
              Een ramp

              Bij mij zaten ze in de buisjes waar de ledstrips in zitten. Het betreft ledstrips van Ikea. Deze kun je volledig demonteren, ledstrips en buisjes schoon gespoeld laten drogen en opnieuw gemonteerd. Waar de bloedluis in de buisjes kan kruipen behandelen met een middel tegen bloedluis. Daarna goed blijven observeren en indien nodig herhalen.

              Opmerking


              • #8
                Hallo,

                Ja, buisjes en tubes en kokertjes etc etc zijn ontzettend geliefd bij bloedluis.
                Een betere optie om in een broedkooi te monteren zijn LED modules die vast gemonteerd zitten op de voedingskabel.
                Dat is allemaal goed zichtbaar en goed te behandelen met elk middel tegen bloedluis.
                Ik smeer wat U2 aan de randen van de modules; geen enkel probleem met bloedluis.
                Maar, zoals gezegd; ""; stokken, nestjes, verlichting, voerbakjes, etc etc.

                Groeten, Serinus.
                The proof of the pudding is in the eating

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door annejb Bekijk Bericht
                  Bij mij zaten ze in de buisjes waar de ledstrips in zitten. Het betreft ledstrips van Ikea. Deze kun je volledig demonteren, ledstrips en buisjes schoon gespoeld laten drogen en opnieuw gemonteerd. Waar de bloedluis in de buisjes kan kruipen behandelen met een middel tegen bloedluis. Daarna goed blijven observeren en indien nodig herhalen.
                  En die strips heb ik ook .Vorige jaar had ik wel wat luis en waar zaten ze inderdaat in de strips .Ik heb de let strip helemaal onder gedompelt in warme water en een nacht laten liggen daarna heb ik bijde zijde vol gekit met kit en tot op heden geen luis meer gezien ook ik gebruik Finecto .
                  Ik dacht eerst dat het niet zou kunnen om de warmte maar ze zijn al weer 1 jaar aan zonder probleemen .

                  Mischien heeft iemand hier wat aan
                  Vr.groeten Bennie

                  Opmerking

                  Working...
                  X