Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gouldamadine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Gouldamadine

    Als beginneling heb ik een koppeltje Gouldamadines. Bij controle bleek dat er vanmorgen 2 eitjes in het nestje liggen. Als voeding geef ik een mengsel van tropenzaad vermengd met wat onkruidzaad. 1 x p/week een snoepbakje eivoer.
    Wie kan mij een goed voedingsadvies geven? Moet ik kiemzaad geven, hoe maak ik dat. De vogeltjes zitten buiten.

  • #2
    Hoi

    Bij mij geven ze als ze jongen hebben veel trosgierst.
    Ook een goed tropisch eivoer is aan te bevelen en dan elke dag als er jongen zijn, je kan dit nu al 2 a 3 keer per week geven zodat ze er goed aan wennen.
    Eventueel kun je bij dat eivoer wat diepvries of levende buffalowormpjes geven.
    Kiemzaad krijgen ze bij mij niet

    Opmerking


    • #3
      Sluit me aan bij Theos. Ook bij mij krijgen ze geen kiemzaad. Hopelijk zijn de ouders voldoende gewend aan het eivoer. Op dit moment zie ik het gebruik bij mij oplopen jongen zijn net uit het nestkastje.
      Neem aan dat je standaard grit en sepia beschikbaar hebt. Als het goed gaat zal het broeden na het vierde/vijfde ei beginnen. En dan is het natuurlijk ook afwachten of de eieren bevrucht zijn.

      Succes

      Opmerking


      • #4
        Jazeker grit en sepia staan ook op het menu, trosgierst ook maar dit slechts 2x p week. Dat zal ik opvoeren naar dagelijks?
        Bedankt, Jos

        Opmerking

        Working...
        X