Mededeling

Collapse
No announcement yet.

jongen gaan dood

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • jongen gaan dood

    vorig jaar niets aan de hand met de kweek

    Dit jaar gaan de jongen dood als ze een paar daagjes oud zijn .begindende veren te krijgen of iets eerder
    heb al gaan zoeken op het forum maar niets tegen gekomen waar aan het zou liggen .

    bloedluis is het niet .omdat ik de nesten handelt heb .plus ik controler iedere dag
    in en rond de nesten .....

    de meeste jongen liggen met lege krop dood
    aan het uiterlijk van de jongen is niets te zien dag er voor zien ze er gewoon gezond uit
    ze krijgen eivoer van CD .plus onkruiden die ik afgelopen jaar ook al gaf

    weet iemand wat het zou kunnen zijn
    wat heb ik een leuke hobby .
    juist vogels houden :) :)

  • #2
    Als ik bij de zoekfunctie : - jongen gaan dood - intoets en ik beperk mijn keuze tot het onderwerp kanaries, krijg ik hier 103 hits, er zijn er vast wel en aantal bij die je verder inzicht in het probleem kunnen geven, wel erg makkelijk om te zeggen dat je niets op het forum kan vinden....
    succes met je vogels trouwens.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door krien Bekijk Bericht
      Als ik bij de zoekfunctie : - jongen gaan dood - intoets en ik beperk mijn keuze tot het onderwerp kanaries, krijg ik hier 103 hits, er zijn er vast wel en aantal bij die je verder inzicht in het probleem kunnen geven, wel erg makkelijk om te zeggen dat je niets op het forum kan vinden....
      succes met je vogels trouwens.
      ik heb NIET gezocht via zoekfunctie trouwens

      en je verdere antwoord daar heb ik niet omgevraagt .KRIEN
      wat heb ik een leuke hobby .
      juist vogels houden :) :)

      Opmerking


      • #4
        Ik hoor veel dat dit jaar het veel gebeurd enkel praten de kwekers er niet zo over zal wel een taboe wezen of zo.
        Enkel ja veel problemen ect ect.
        Met het vroeg kweken en door het weer heb ik het idee dat ouder vogels de weg kwijt zijn vergeten te voeren.
        Ik ga zelf niet met onkruiden aan de slag hoor gewoon 2 weken met eivoer daarna wat licht groenvoer.
        Ja jfk1 moeilijk hiervandaan te zeggen waar het aan ligt.
        Denk zelf wel dat je weet dat mest een goede indicatie geeft.
        Ik weet ook ondanks en hoe je ze hebt zitten een oostenwind ook voor verwarring zorgt al is tie niet geweest.
        Hoop dan dat RobK wat voor je kan betekenen op deze vraag.
        Jammer maar wens je wel succes.
        http://binsen-astrilde-nl.webnode.nl/

        Opmerking


        • #5
          ik weet niet of je vogels buiten zitten, maar een heel simpele verklaring als je vogels buiten zitten is de kou, dit word onderschat, hoe dikwijls lees je niet de pop voert niet meer na een dag of 5, dit licht aan de kou, de pop blijft tot een dag of 5 goed op het nest , na 5 dagen gaat de pop steeds meer van het nest , de jongen hebben nauwelijks veren en kunnen zich niet warm houden, een Jonge vogel die het koud heeft spert niet, een vogel die niet spert word niet gevoerd, zo simpel is het, het was vanmorgen in arnhem om 7 uur nog 0,4 graden onder nul dit zegt genoeg, er zullen natuurlijk ook nog wel andere redenen zijn maar in mijn ogen is dit het grootste probleem.

          Opmerking


          • #6
            ik heb ze buiten in een voliere zitten .savonds en bij bv slecht weer is hij afgedekt met dik plastiek van dat groenen met die draad in
            wat heb ik een leuke hobby .
            juist vogels houden :) :)

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8
                Veel te koud voor buitenkweek... Mei juni dan is de temperatuur hoger dan pas is het beter om buiten de nesten erin te hangen.

                Opmerking


                • #9
                  dat denk ik ook ja. de ouders kunnen de jongen waarschijnlijk niet warm houden. mijns inziens nog te vroeg om buiten te kweken.
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
                    dat denk ik ook ja. de ouders kunnen de jongen waarschijnlijk niet warm houden. mijns inziens nog te vroeg om buiten te kweken.
                    Volgens mij staat er 10 graden Celsius minimaal om te kweken.
                    Onder de 10 worden de jongen zo zwak als ze niet warm worden gehouden.
                    En hebben de kracht niet meer om te bedelen.
                    Jammer!!!
                    http://binsen-astrilde-nl.webnode.nl/

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door jfk1 Bekijk Bericht
                      vorig jaar niets aan de hand met de kweek

                      Dit jaar gaan de jongen dood als ze een paar daagjes oud zijn .begindende veren te krijgen of iets eerder
                      heb al gaan zoeken op het forum maar niets tegen gekomen waar aan het zou liggen .

                      bloedluis is het niet .omdat ik de nesten handelt heb .plus ik controler iedere dag
                      in en rond de nesten .....

                      de meeste jongen liggen met lege krop dood
                      aan het uiterlijk van de jongen is niets te zien dag er voor zien ze er gewoon gezond uit
                      ze krijgen eivoer van CD .plus onkruiden die ik afgelopen jaar ook al gaf

                      weet iemand wat het zou kunnen zijn

                      Had je dan verleden jaar dezelfde datum buiten gekweekt?
                      http://binsen-astrilde-nl.webnode.nl/

                      Opmerking


                      • #12
                        goede middag,

                        ik denk idd dat ze e koud zitten nu
                        maar ik heb het zelfde gehad vorige week de jongen lagen dood op de bodem van de kooi maar dat kwam denk ik omdat de oudere te jong waren en niet weten wat ze moeten ze werden gewoon niet gevoerd maar mijn vogels itten binnen

                        Mvg petra

                        Opmerking


                        • #13
                          ik heb dan wel geen kanaries ,maar als jongen onderkoelt raken en niet meer kunnen bedelen is het afgelopen ,jammer maar helaas ,vandaar de lege krop.
                          Toch ff wachten qua temperatuur voor buitenkweek ,het is nu toch nog steeds te wisselvallig.


                          Gr ,Hubert

                          Opmerking


                          • #14
                            http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                            Opmerking


                            • #15
                              nou wat jammer

                              nu word ik wel wat bang...

                              bij men stiefpa zijn ze ook aan de kweek buiten .

                              tot nu toe 6 nesten waarvan al in 5 jongen ze groeien goed en ze worden goed gevoerd .

                              tot nu toe 12 jongen schat ik .

                              waarvan er 2 nesten bijna gaan uitvliegen

                              vorig jaar 1 in heel het jaar.

                              dus tot nu toe is het een goede ronde .

                              en de kwartel hen heeft een nestje gemaakt (eindelijk na 4 jaar)
                              vorig jaar ook wel 1 nestje ,maar nu legt ze de eitjes keurig bij elkaar en niet door heel de voliere .

                              nu hopen dat ze gaat broeden.
                              MVG senne
                              16 jaar !

                              http://waarneming.nl/

                              Opmerking

                              Working...
                              X