Mededeling

Collapse
No announcement yet.

jongen geboren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • jongen geboren

    Bij mij is vanmorgen het eerste ei van mijn mooie koppel tortelduiven uitgekomen. Of het tweede eitje uit is weten we nog niet. Maar het jong leeft en wordt heel goed beschermd door de ouders.
    Het was heel leuk en mooi om te zien hoe het jong uit het ei kwam, moeder duif heeft een klein handje geholpen.

  • #2
    Heb het eerste jong nu goed kunnen bekijken toen de vader eten gaf. Het is in een paar uur tijd al flink gegroeid. Nu afwachten of het tweede jong is uitgekomen. Het blijft een klein wondertje.

    Opmerking


    • #3
      leuk voor je! (niet lullig bedoeld)

      Opmerking


      • #4
        Nou, is het 2e ei al uit?.

        En hoe gaat het met het 1e jong?.


        Gr ,Hubert

        Opmerking


        • #5
          Het tweede ei kwam maandag middag uit. Met beide jongen gaat het heel erg goed en groeien beiden als kool. De ouders zorgen er heel goed voor. Ik heb er heel goed zicht op omdat de kooi in de huiskamer staat. Eerst waren de ouders heel beschermend, maar sinds vandaag laten ze de jongen vaker zien. Meerdere keren per dag geef ik ze vers water en eten en grit. De jongen worden ook vaak gevoerd door beide ouders.
          Het is echt heel leuk om te zien. Het zijn twee mooie jongen.

          Opmerking


          • #6
            Tortelduiven staan ook zeer bekend als zeer goede ouders of pleegouders.

            Een goede ouder laat zich ook niet van het nest jagen om de eieren te kunnen bekijken of het jong(en).

            Wat voor kleur hebben deze duiven?.(ouders).


            Gr ,Hubert

            Opmerking


            • #7
              Ik weet nog niet wat de kleur is van de jongen. De vader is grijs bruin en zijn kop is dus grijsachtig. De moeder is beige wit van kleur. De jongen zijn nu nog grijsachtig van kleur. Ik ben benieuwd welke kleur de jongen krijgen, de vader heeft een zwarte ring rond zijn nek en de moeder heeft een witte ring rond haar nek.
              Ze laten nu de jongen vaker kort alleen op het nest. Zo hebben we mooie foto's kunnen maken van de jongen.
              Een jong is nu een dag of 6 oud en de ander 5 dagen uit. Maar ze groeien als kool.

              Opmerking


              • #8
                Hoe oud moeten de jongen zijn om ze op te pakken zodat ik ze al jong tam kan maken. De een is nu ruim 6 dagen oud en de ander is nu ruim 5 dagen oud.

                Opmerking


                • #9
                  De kleur van de jongen kan dus 2 kanten op?.

                  Hoe tam zijn de ouders?.Je kunt jongen niet in de hand tam maken ,wel dat ze niet handschuw worden ,als deze goed in de stoppels zitten en de ouders voeren goed door kun je ze regelmatig ff vasthouden.


                  Gr ,Hubert

                  Opmerking


                  • #10
                    Gefeliciteerd! beschuit met muisjes!
                    'Vliegde ik?'
                    -'Nee, je valde.'

                    Opmerking


                    • #11
                      Nou heeft mijn tweede koppel tortelduiven hun eerste ei gelegd. Vader is heel beschermend en moeder weet nog niet helemaal wat ze er mee moet doen. Maar ze aut er nu wel grotendeels op. Nu wachten op het tweede ei.

                      Met de jongen van het eerste nest gaat het heel erg goed. Ze doen al oefeningen met hun vleugels en zijn al behoorlijk groot geworden in een week tijd.

                      Opmerking


                      • #12
                        leuk om te horen! succes met je 2e nestje.

                        Opmerking


                        • #13
                          Hoi,

                          Wij, ( in ieder geval ik ) stellen een fototje hier en daar wel op prijs . Ben erg benieuwd. .^
                          Albino, Lutino, Witmasker en Bonte Valkparkieten (Evt. Tam); Swiftparkieten; Grasparkieten (Evt. Tam); Natuurbroed Chinese Dwergkwartels

                          Opmerking


                          • #14
                            Een foto is heel moeilijk te plaatsen hier op het forum. Ik zou het wel willen, maar heel moeilijk dus.
                            Ik heb wel vanavond een jong vastgehouden. Was een hele aparte ervaring. Maar de ouders stonden het toe, dus zal ik het proberen elke avond heel even te doen.
                            Wie weet trouwens hoe je foto's moet plaatsen hier op dit forum.

                            Opmerking


                            • #15
                              je moet een accout of photobucket maken. dan kun je daar je foto's uploaden en dan de link kopieren en plakken.

                              Opmerking

                              Working...
                              X