Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kleur,

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kleur,

    goedendag,
    vraag van mijn kant ,
    welke kleur heeft deze kanarie of beter gezegd hoe noemt men deze kleur,

    gr jan 2013-07-09 19.09.59.jpg2013-07-09 19.09.53.jpg

  • #2
    welke

    Ik denk agaatgeel intensief.

    Groet,

    Rob.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door RobK
      Ik denk agaatgeel intensief.

      Groet,

      Rob.
      Rob,
      dank je wel, dacht groen zwart maar dat is het dus niet ,

      misschien rare vraag maar als ik deze op een mozaiek zou zetten ( rood bont ) wat zou daar uit komen, omdat je normaal wat ik zo lees een zwart 0roodmozaiek hier op kunt zetten lijkt het me een uitdaging om dit te doen,

      gr jan

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          Rob ten eerste bedankt,

          Daar heb ik wat aan, inderdaad dit is een man dus ga ik op zoek naar een schimmel popje,misschien hier iemand?

          Waarom kruizen ze dan een rood mozaiek met iets bont met een zwartroodmozaiek of komt daar ook niets van dan?

          Opmerking


          • #6
            Harlekijn

            Waarom kruisen ze dan een rood mozaiek met iets bont met een zwartroodmozaiek
            Dat gebeurt wel eens ja, in de hoop de nakomelingen als ongekuifde Arlequino's te kunnen spelen op de shows (of te verkopen).

            Groet,

            Rob.

            Opmerking


            • #7
              harlekijntjes

              Inderdaad worden er wel roodmozaieken x zwartroodmozaiek gekoppeld
              Om de zogenaamde harlekijntjes te kweken, echter een van beide zou dan wel een kuif moeten hebben.
              Dus een duitse kuif, echter een harlekijn behoort een andere kuifvorm
              Te hebben

              Opmerking


              • #8
                [QUOTE=RobK;227122]Dat gebeurt wel eens ja, in de hoop de nakomelingen als ongekuifde Arlequino's te kunnen spelen op de shows (of te verkopen).

                wel leuke vogel even op google gekeken, maar asl je dat goed wilt doen gaat er behoorlijk wat tijd in zitten of de juiste vogel aanschaffen, qua grote en kuif....

                hou nog wel even bij me mozaieken en de groen zwartgeel hahahah
                binnen kort ook rood ivoor

                gr jan

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door graaf277
                  Inderdaad worden er wel roodmozaieken x zwartroodmozaiek gekoppeld
                  Om de zogenaamde harlekijntjes te kweken, echter een van beide zou dan wel een kuif moeten hebben.
                  Dus een duitse kuif, echter een harlekijn behoort een andere kuifvorm
                  Te hebben
                  Dank u

                  gr jan

                  Opmerking


                  • #10
                    harlekijntjes

                    Ach er zijn wel leuke te kweken als zijnde harlekijntjes, heb diverse mensen gesproken die ze uit Portugal gehaald hebben en ook die hebben nagenoeg nooit de zo fel begeerde kuifvorm. Heb ook jaren rood en rood-ivoor gekweekt en met name de roodivoor is ook een prachtige kleurkanarie, maar zie deze foto dat was een van mijn eerste eigen kweek 'harlekijn' .
                    Bijgevoegde Bestanden

                    Opmerking


                    • #11
                      ???

                      Oorspronkelijk geplaatst door graaf277
                      Ach er zijn wel leuke te kweken als zijnde harlekijntjes, heb diverse mensen gesproken die ze uit Portugal gehaald hebben en ook die hebben nagenoeg nooit de zo fel begeerde kuifvorm. Heb ook jaren rood en rood-ivoor gekweekt en met name de roodivoor is ook een prachtige kleurkanarie, maar zie deze foto dat was een van mijn eerste eigen kweek 'harlekijn' .

                      Zeker mooie vogel, denk er nog even over na,

                      vraag tussen door,
                      heb rood mozaieken zitten hebben nu tweede ronde jongen 1 week oud , lijkt het het of de man gaat ruien????
                      wat moet ik doen man weg halen aangezien ik hem geen roodvoer kan geven, of komt het allemaal wel goed, aangezien ik hiermee voor het eerst kweek,

                      gr jan

                      Opmerking


                      • #12

                        Opmerking


                        • #13
                          Rob,
                          dank je wel indeze,
                          maar een ander probleem de pop gaat ook ruien pffff,
                          wat nu te doen, kweek er dit jaar voor het eerst mee....
                          het andere koppel heeft nergens last van , hoe kan dit dan ....

                          gr jan

                          Opmerking


                          • #14
                            rui bij kweekkoppel

                            Als je dat koppel wil houden voor de kweek in 2014, zou ik geen roodstimulerend voer geven en de jongen dat pas geven als ze 6 tot 8 weken oud zijn. Dan zijn ze op de plekken waar ze nu rood laten zien meer oranje/geel, maar dat maakt voor de kweek niets uit.
                            En de reden datis lastig na te gaan heb je dit koppel de hele afgelopen herfst en winter al in je bezit?
                            Een kanarie gaat ruien na een bepaalde periode en als je nog geen jaar hebt kun je dat nooit precies weten.

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door graaf277
                              Als je dat koppel wil houden voor de kweek in 2014, zou ik geen roodstimulerend voer geven en de jongen dat pas geven als ze 6 tot 8 weken oud zijn. Dan zijn ze op de plekken waar ze nu rood laten zien meer oranje/geel, maar dat maakt voor de kweek niets uit.
                              En de reden datis lastig na te gaan heb je dit koppel de hele afgelopen herfst en winter al in je bezit?
                              Een kanarie gaat ruien na een bepaalde periode en als je nog geen jaar hebt kun je dat nooit precies weten.
                              Graaf,
                              heb dit koppel in oktober verleden jaar aangeschaft ( 2012 ) super gezonde vogels,
                              weet niet waarom het ene in de rui schiet omstandigheden zijn niet veranderd, wil ze zeker houden, eerste nest jongen zit nu sinds een week op rood zijn 8 weken, maar vind het toch raar dat ze in de rui schieten,

                              gr jan

                              Opmerking

                              Working...
                              X