Mededeling

Collapse
No announcement yet.

afgedekte ren ombouwen tot voliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    misschien wil Peer wel een tekening maken.
    Als je foto's heb en een idee wat je precies erin wil gaan houden kan hij dit meenemen in zijn schets.

    gr. Ben
    Groeten, Ben

    Opmerking


    • #17
      Een nachthok hoeft niet groot te zijn. Vroeger was dat hier 70 cm op 1meter
      zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

      Opmerking


      • #18
        gisteren al het draad gehaald .en nog wat spulletjes om te gaan beginnen

        maar ik zit geloof ik met 1 probleem

        ik heb ijzeren golfplaat op die ren liggen .nu als het bv koud is krijg ik aan de binnen kant condens afzeting .hoe kan ik dit voor komen ??
        en wat zou je er aan kunnen doen .......
        wat heb ik een leuke hobby .
        juist vogels houden :) :)

        Opmerking


        • #19
          zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

          Opmerking


          • #20
            Het is inderdaad mooier om lichtdoorlatende platen hierop te leggen.
            Alleen hou je je condensprobleem.

            Wat wil je trouwens met het nachthok doen?
            Ga je dit ook echt verwarmen of wordt het een onverwarmde schuilplek?
            Als je het namelijk gaat verwarmen moet je dit condensprobleem aanpakken
            anders niet.
            gr. Ben
            Groeten, Ben

            Opmerking


            • #21
              Oorspronkelijk geplaatst door Ben86
              Je haalt de winter vogels toch ook niet naar binnen?
              Deze blijven toch ook gewoon buiten?

              De vogels moeten droog en tochtvrij kunnen zitten. Dat is het nut van een nachthok.
              Kanaries kunnen hier prima tegen. wil je ze vorstvrij houden moet je verwarmen.
              Dat is niet voor elk soort een must dus blijf ik erbij dat het voor deze soort een luxe blijft.
              gr. Ben
              Wat ik uit jouw post meende te lezen is dat jij stelde dat nachthok niet nodig is maar nu begrijp ik dat je wel voorstander hiervan bent

              Inderdaad blijven wilde vogels buiten, lijkt mij niet meer dan logisch en normaal. Echter, ik ga ervan uit dat je ook wel weet dat buitenvogels veel last kunnen hebben van de winter. Mocht je voorbeelden willen dan hoor ik het wel.
              Mocht men hetzelfde risico willen lopen dan moet men lekker zijn vogels zonder nachthok houden. Dit in het algemene, wat topicstarter gaat doen weet ik niet.

              Ieder zijn keuze, er zijn er meer op het forum die een eigen mening hebben en het risico willen Lopen op zieke vogels.

              Gelukkig gaat topicstarter wel aan de voorkant van de voliere een stuk ombouwen. Dat scheelt al wat winterse invloeden.
              Ook de zijkanten zijn dicht wat ik begreep, dit maakt het ook al fijner met wind en kou.
              http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

              Opmerking


              • #22
                Mooie ruimte en mooie plannen.
                Nachthok absoluut doen.
                En 'we' zien graag wat foto's verschijnen
                Vinden we leuk
                Albino, Lutino, Witmasker en Bonte Valkparkieten (Evt. Tam); Swiftparkieten; Grasparkieten (Evt. Tam); Natuurbroed Chinese Dwergkwartels

                Opmerking


                • #23
                  Hoi Tal,

                  Ik zeg alleen dat kanaries niet perse een nachthok hoeven te hebben.
                  Wel moeten ze beschut kunnen zitten en vaak is dit alleen te maken door een zogenaamd nachthok.
                  Ook zijn er verschillende vormen van nachthok.
                  Sommige zien dit echt als binnenhok andere hebben een houten doos met kleine ingang, let wel
                  het moet licht binnen zijn
                  Ook vind ik dat net zoals jij zegt dat de topic starter gaat doen dat alle kanten dicht moeten zitten incl. het dak, behalve de voorkant.
                  Maar ik zei al eerder ze moeten tochtvrij zitten hoe je dat doet zo doe je dat.

                  haha ik heb een hekel aan ijskrabben en kou dus inderdaad ik heb een verwarmd en goed geisoleerd nachthok.
                  Ook mijn vogelsoorten vragen iets meer warmte als de gemiddelde kanarie kan hebben.
                  Maar ik had het idee dat de topicstarter het echt niet wilde doen.

                  gr. Ben
                  Groeten, Ben

                  Opmerking


                  • #24
                    @ Ben, dan denken we er hetzelfde over.

                    Veel mensen zien 'tochtvrij' al zo dat als er geen volle wind in het hok kan komen dat de vogels al tochtvrij zitten.
                    Ook is het mogelijk om het nachthok zo te maken dat het een soort binnenvoliere in je buitenvoliere is. Ons nachthok is 2 x 1 en als de nachthokdeur openstaat (wat hij meestal doet) dan kunnen we ook gewoon het nachthok inkijken. Ze gebruiken het nachthok gewoon als voliere, nachthok is dus eigenlijk een beetje een verkeerde term voor hoe een tochtvrij hok ook kan zijn, als je me begrijpt hierin.
                    Met echte kou doe je dan de deur dicht en via de vliegopeningen kunnen ze toch in en uit maar scheelt het toch meerdere graden tov buiten hetgeen ook weer makkelijk is met het water.
                    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                    Opmerking


                    • #25
                      vraagje
                      waar kun je die lichtdoorlatende golfplaten krijgen
                      ze zou dan 450 lang moeten zijn bij 250 waterafloop ....

                      liefst aan 1 stuk natuurlijk


                      ik wil de vloer betegelen met straat stenen .
                      ik denk ook dat ik dan wel een soort kooi nachthok maak in het hok van 2diep bij 1 meter lang en 1 hoog zou dat genoeg zijn ...??

                      de draad is nu zilver kleurig heb ergens gelezen dat je die zwart kunt verven dan zou je een betere doorkijk hebben
                      wat heb ik een leuke hobby .
                      juist vogels houden :) :)

                      Opmerking


                      • #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door jfk1
                        vraagje
                        waar kun je die lichtdoorlatende golfplaten krijgen
                        ze zou dan 450 lang moeten zijn bij 250 waterafloop ....

                        liefst aan 1 stuk natuurlijk


                        ik wil de vloer betegelen met straat stenen .
                        ik denk ook dat ik dan wel een soort kooi nachthok maak in het hok van 2diep bij 1 meter lang en 1 hoog zou dat genoeg zijn ...??

                        de draad is nu zilver kleurig heb ergens gelezen dat je die zwart kunt verven dan zou je een betere doorkijk hebben
                        http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                        Opmerking


                        • #27
                          die 2 bij 1 meter wil ik dan een soort klapraam ( deur voor maken zo dat ik die open kan doen bij het schoon maken ..

                          golfplaten die er nu op liggen liggen er nog niet zo lang op
                          licht komt er wel in want er hangen nu al kanarie,s in en ik hoor die zingen als de zon schijn schijn hij er ook lekker in dus ik zou zeggen ondanks die ijzeren golfplaat er op komt er wel genoeg licht in
                          wat heb ik een leuke hobby .
                          juist vogels houden :) :)

                          Opmerking


                          • #28
                            nu is het donker en koud iedereen denkt aan nachthok en meer licht maar wat dat het zomer is en er is enkel lichtdoorlaat of pvc dak van zo groot formaat?moet aan alles denken best is combinatie van licht en schaduw .
                            ook vol.met 3 kanten dicht kan in de winter plastic voor kan perfect wel altijd denken aan ventilatie ook in de winter.
                            grtn.

                            Opmerking


                            • #29
                              hij is dus ook aan 3 kanten dicht alleen voorzijden word dan plastiek

                              en zoals egzegt zon komt erw el in in het vroege voorjaar en zomer
                              wat heb ik een leuke hobby .
                              juist vogels houden :) :)

                              Opmerking


                              • #30
                                nou hier even wat foto,s van de ren die een voliere moet worden
                                nog veel werk te doen .er komt een betonen vloer in
                                de achter muur moet nog goed worden schoon gemaakt .en 2 kanten moeten nog netjes dichtgemaakt worden

                                de voorkant



                                de binnen kant

                                wat heb ik een leuke hobby .
                                juist vogels houden :) :)

                                Opmerking

                                Working...
                                X