Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diefstal van vogels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Diefstal van vogels

    Zoals sommigen misschien is opgevallen hebben we besloten om een paar nieuwe subforums / rubrieken bij te maken.
    "Diefstal van vogels" en "Verlichting" (een flink aantal topics die hier volgens ons in thuishoren hebben we daar reeds in ondergebracht)

    Dit om de beide onderwerpen iets meer te laten opvallen.

    In "Diefstal van vogels" kan iedereen een melding plaatsen.
    In zo'n melding is het handig om zoveel mogelijk gegevens van de vogels te plaatsen, zodat de kans op het terugvinden van die vogels kan worden vergroot.
    En in het beste geval de dader / dief kan worden opgepakt en door de daartoe bevoegde instanties kan worden berecht.
    Ondanks de bijkomende emoties hopen we dat de reacties op een soort van zakelijke manier zullen worden gegeven.

    Het streven is om een mogelijke bijdrage te leveren in het oplossen van de diefstal en het terug verkrijgen van de vogels.
    Dit door iedereen op te roepen om uit te kijken naar de gestolen vogels.
    (noteer bijv. de ringnummers en soort vogel en kijk ook bij handelaren, op markten enz. uit naar deze vogels, u zou er een collegaliefhebber heel blij mee kunnen maken)


    "waakzaam en dienstbaar"


    groeten Eelke

  • #2
    Eigenlijk, zoals ik dit bericht lees, zou er een App moeten komen voor mobiele telefoons, net als een soort Amber alert, maar dan voor attentie vogeldiefstal

    Zit er een App programmeur in het vogelcafe en voelt u zich aangesproken? wat let je
    Met vriendelijke groet:
    Henk.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door ele
      Zoals sommigen misschien is opgevallen hebben we besloten om een paar nieuwe subforums / rubrieken bij te maken.
      "Diefstal van vogels" en "Verlichting" (een flink aantal topics die hier volgens ons in thuishoren hebben we daar reeds in ondergebracht)

      Dit om de beide onderwerpen iets meer te laten opvallen.

      In "Diefstal van vogels" kan iedereen een melding plaatsen.
      In zo'n melding is het handig om zoveel mogelijk gegevens van de vogels te plaatsen, zodat de kans op het terugvinden van die vogels kan worden vergroot.
      En in het beste geval de dader / dief kan worden opgepakt en door de daartoe bevoegde instanties kan worden berecht.
      Ondanks de bijkomende emoties hopen we dat de reacties op een soort van zakelijke manier zullen worden gegeven.

      Het streven is om een mogelijke bijdrage te leveren in het oplossen van de diefstal en het terug verkrijgen van de vogels.
      Dit door iedereen op te roepen om uit te kijken naar de gestolen vogels.
      (noteer bijv. de ringnummers en soort vogel en kijk ook bij handelaren, op markten enz. uit naar deze vogels, u zou er een collegaliefhebber heel blij mee kunnen maken)


      "waakzaam en dienstbaar"


      groeten Eelke
      zeer goed gedaan met deze rubriek er bij zal het veel overzichtelijker worden.
      ik hoop alleen dat hier niet veel wordt gepost.
      dan worden er ook geen vogels meer gestolen

      Opmerking


      • #4
        actueel

        Vandaag in het nieuws:

        " Oost Europeanen stelen veel vogels! "

        Er blijkt sprake van een ware trent/golf voor wat betreft diefstal van vogels.

        Enige extra alertheid lijkt geboden!
        Amigo de los Psittacidos

        Look deep into nature and you will understand everything better

        Opmerking


        • #5
          http://www.omroepbrabant.nl/?news/18...%E2%80%99.aspx
          Groeten Michael

          https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

          Opmerking


          • #6
            " Oost Europeanen stelen veel vogels! "
            Potverdorie had ik toch op Wilders moeten stemmen!!!


            PS Denk dat enige luchtigheid moet kunnen bij een zo ernst thema.

            Opmerking


            • #7
              oh, ik kreeg pas ook al een mailtje of ik niet ff 25 mannen en 15 poppen kon leveren en eventueel ook wat witte (waterslagers)alles in het engels zonder ook maar voor te stellen, op vraag wie ik mee mailde werd steeds ontweken, jeetje net of ik dat zomaar even kan leveren.

              zoiets dus:

              Dear Sir / Madam First of all thank you for your support and advising me , so I still wish to buy some waterslager birds end of this year or in January 2013 so please advise if you wish to sale some of yours birds . So I can buy a 25 male and 15 female or more if there is white waterslager Available Your reply is highly appreciated . Thanks

              Opmerking


              • #8
                ben je al dom als je op zulke mails antwoord zijn er al genoeg slimme mensen die daar achter je email adres jou adres kunnen achter halen
                dus dat had je al niet moeten doen
                geef nooit antwoord terug op zulke mails

                Opmerking


                • #9
                  Mijn vrouw was zo 'dom'' een eigen site-je te maken over onze hobby(s)
                  Daar kwamen deze mails binnen, wel om een boel vogels vragen, niet naar de zangrichting, niet specifieke toeren, geen goede zangers vragen etc, beetje vreemd, wel van alles vragen.
                  Ze gewezen op algemene sites over waterslagers, daar verder te vragen, toen ze door bleven vragen wilde ik eerst weten met wie van doen te hebben, geen reactie meer gekregen.

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik vind er niets "doms" aan dat de vrouw van Krien een leuke site heeft opgezet over de Waterslagers van haar man.
                    Krien is een topkweker van deze zangkanaries en zijn vrouw is daar met
                    recht trots op.
                    Dat daar evt. misbruik van kan worden gemaakt,dat is een andere zaak.
                    Vr.groeten van
                    Antoni





                    homepage:
                    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                    Opmerking


                    • #11
                      Hear, hear! (Anton dan he)

                      Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

                      Opmerking


                      • #12
                        Dank je Antoni.
                        Voor alle zekerheid heb ik buiten mijn alarmsysteem en alle sloten om meteen ook nog een extra ip-camera aangeschaftkrijg in ene een beetje de kriebels.

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door krien
                          oh, ik kreeg pas ook al een mailtje of ik niet ff 25 mannen en 15 poppen kon leveren en eventueel ook wat witte (waterslagers)alles in het engels zonder ook maar voor te stellen, op vraag wie ik mee mailde werd steeds ontweken, jeetje net of ik dat zomaar even kan leveren.

                          zoiets dus:

                          Dear Sir / Madam First of all thank you for your support and advising me , so I still wish to buy some waterslager birds end of this year or in January 2013 so please advise if you wish to sale some of yours birds . So I can buy a 25 male and 15 female or more if there is white waterslager Available Your reply is highly appreciated . Thanks
                          werd gisteren ook gebeld door iemand die ik niet verstaan kon,kon er wel uit opmaken dat het over vogels ging die ik op marktplaats had staan,later kreeg ik het volgende mailtje:Beste: gert bronkhorst

                          Onderstaand bericht is verzonden naar aanleiding van uw advertentie:
                          noorse goudvinken
                          Ontvangen reactie:
                          Hello I am from Serbia. We talked today. I am interested for your birds Bull finch. Do you have few couples ( big birds) and what is price for one couple ? I coming 2nd November and than I can pick up birds. Best regards

                          Afzender van dit bericht:
                          Naam: ***********
                          E-mail: **********

                          misschien moet ik er niks achter zoeken maar ik vind het maar vreemd,heb de mail niet beantwoord ,wat vinden jullie hiervan?

                          Opmerking


                          • #14
                            Zoals ze in het Engels zeggen :Follow your gut instinct.

                            Je bent er zelf niet comfortabel mee dus gewoon negeren.

                            Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

                            Opmerking


                            • #15
                              je bent er natuurlijk zelf bij als je je telefoon nummer weggeeft en je telefoon nummer openbaar houd zodat met die kan koppelen aan je adres.
                              Ik zelf geef altijd alleen mijn email adres weg en vraag zelf om telefoon nummers van andere
                              zodat ik zelf die kan benaderen met mijn mobiele nummer of ons "geheime vaste nummer"
                              Verder kun je natuurlijk niet overal voor wezen maar je adres weggeven maakt het wel heel makkelijk.
                              Het minst leuke maar je hoort het ook is dat men eerst beetje ongure personen krijgt voor vogels te kopen.
                              Dan binnen een korte tijd onverwachts bezoek gehad.

                              gr. Ben
                              Groeten, Ben

                              Opmerking

                              Working...
                              X