Mededeling

Collapse
No announcement yet.

buiten laten vliegen..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    ja.. heb de shows van walsrode wel op youtube gezien en is inderdaad erg mooi.. wil er dan ook zeker nog eens heen.

    maar avifauna is zeker ook niet verkeerd.

    ik studeer management dierverzorging (mbo4) op het groenhorst college in barneveld.
    de werkgelegenheid is nergens hoog op dit moment en zo ook in de diersector niet. maar dieren blijven dieren en moeten altijd blijven verzorgd worden, dit kan geen enkele machine overnemen.
    daarom zullen er banen in blijven bestaan.. er zijn heel veel leerlingen die deze opleiding volgen door heel nederland en daarom moet je jezelf onderscheiden van de rest.
    ik heb om dat te bereiken dus al voor het groenhorst gekozen ipv het Wellant wat veel dichterbij zou zijn.
    en veel studie en kennis en ervaring opdoen.
    zodat als de tijd daar is om te solliciteren ik ze kan gelijk kan laten zien dat ik de perfecte werknemer zou zijn :P

    natuurlijk blijft er een risico verbonden met het vrij laten vliegen van de vogels, maar met veel tijd, geduld en energie kan je die kans wel zo klein mogelijk maken, en de vogel ook meer bewegingsvrijheid geven..
    en zeg nou zelf, een papegaai die buiten door de lucht vliegt is toch veel mooier dan een met afgeknipte pennen in een kooitje?

    beter 1 vogel in de lucht dan 10 in je hand zullen we maar zeggen.
    manager bij een speech :
    vorig jaar stonden we op het randje van de afgrond,
    maar sindsdien hebben we een grote stap voorwaarts gemaakt.

    Opmerking


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door larslambooij
      en zeg nou zelf, een papegaai die buiten door de lucht vliegt is toch veel mooier dan een met afgeknipte pennen in een kooitje?

      Opmerking


      • #18
        kan je nagaan hoe ver we al heen zijn.
        maar wat me net zo mooi als het vliegen lijkt,
        is dat je onwijs veel met de vogels bezig bent, je bouwt echt een band op.
        ik werk in een tuincentrum en zo heel af en toe komt er een echtpaar met een edelpapegaai man, prachtig dier, mooie veren en kan gewoon nog vliegen.
        heel mooi om te zien,

        ook komt er weleens een mevrouw met een witkuifkaketoe, en die is echt helemaal kaal.. heel sneu en uit nieuwsgierigheid heb ik haar er naar gevraagd,
        en deze vogel is verwaarloosd geweest bij de vorige eigenaar en kan nu dus niet alleen thuis blijven.. de vogel gaat letterlijk overal mee naar toe.
        alleen het plukken leertie maar niet af.

        de dierenspeciaalzaak waar mijn stage volgende week begint heeft een geelvleugelara, prachtig dier die natuurlijk bergen aandacht krijgt van iedereen.
        maar blijft altijd op zn stok zitten, naar verluid is hij vroeger altijd gekortwiekt geweest, nu heeft hij zn slagpennen gewoon maar vliegen doettie nooit. alleen alsie schrikt maar verder dan 2 meter lukt hem niet.

        stel je zou met hem gaan trainen? dan zou je dat toch weer op moeten kunnen bouwen, ik heb ook eens een valkparkiet opgevangen die 4 jaar lang in een kooi heeft gezeten zonder zn vleugels uit te kunnen slaan. daar ben ik mee gaan trainen en inmiddels vliegt ze weer goed, wel wat voorzichtig maar ze doet het.

        ik vind het in ieder geval prachtig,
        het vliegen met vogels.. wanneer de tijd het toelaat zal ik me ook zeker gaan verdiepen in het vliegen met roofvogels, en als ik de mogelijkheid heb zal ik ook stage gaan lopen op een roofvogelboerderij ofzo..

        ook het presenteren vind ik geweldig. heb ooit een presentatie gegeven voor een groep bejaarden met oa een valkparkiet en een grasparkiet, heel leuk om de mensen wat te leren en tegelijkertijd met die dieren bezig te zijn.
        manager bij een speech :
        vorig jaar stonden we op het randje van de afgrond,
        maar sindsdien hebben we een grote stap voorwaarts gemaakt.

        Opmerking


        • #19
          Ik snap je enthousiasme wel! Wij hebben thuis een ara en als we op vakantie zijn nemen we altijd een grote wilgentak mee en zetten die voor de tent, hij vliegt niet, geen idee waarom niet, maar het feit dat ie gewoon lekker buiten kan zitten zonder dat er een kooi omheen zit vind ik al een prettig idee. Thuis lukt dit helaas niet omdat er teveel katten zijn en hij daar echt panisch voor is.
          Deze vogel is toen hij zelfstandig was in huis gehaald en toen tam gemaakt.
          Kennissen van ons hebben een grijzeroodstaart, deze gaat overal mee naar toe op de fiets, in de auto, mee tennissen en die vliegt ook niet weg, ik weet niet of ie gekortwiekt is, maar als ik m zo zie denk ik van niet. Wat hun doen vind ik wel link, want als ze gaan fietsen zit ie gewoon op de schouder maar niet vast, hij zou schrikken en wegwezen.. 't is een kwestie van trainen en veel geduld lijkt mij...

          Opmerking


          • #20
            Tam in vrijheid

            Een mogelijkheid is dat je voor een binding zorgt die ook in het wild telt voor het dier.

            Partner binding is er zo een.
            Gezien de trouw aan de partner die ze tentoon spreiden normaal, zou dat kunnen werken.

            Je zou dan het geslacht moeten ontdekken voordat je de jonge vogel aanschaft.
            Dan als die vogel volwassen wordt de binding compleet moeten hebben.
            Getrouwd ermee om het simpel te houden.

            In de praktijk is bekend dat papagaaien de menselijke sexe uit elkaar kunnen houden.
            Vandaar dat je het geslacht dient te weten.
            --------
            Vergt op zeker een enorme hoeveelheid aan tijd en volle aandacht.
            Op zeker niet iets voor enkel uurtjes per dag.

            Konrad Lorenz heeft hier mee geexperimenteerd.
            Kauwen en ganzen waren er deelnemers in, bij hem en zijn medewerkers.

            Opmerking


            • #21
              mooi om ervaringen te horen..
              ik ga het gewoon nog eens navragen bij avifauna..
              zoals ik al zei duurt het nog wel een flinke tijd voor ik aan een papegaai toe ben en hoop er dan nog meer over te weten.. tot die tijd is elke vorm van ervaring, tips of gerelateerde onderwerpen altijd welkom..
              in ieder geval bedankt allemaal to zover.
              m.v.g.
              Lars Lambooij
              manager bij een speech :
              vorig jaar stonden we op het randje van de afgrond,
              maar sindsdien hebben we een grote stap voorwaarts gemaakt.

              Opmerking


              • #22
                This video shows how I trained my bird for flight outdoors. Your experiences will vary. DON'T DO THIS WITHOUT UNDERSTANDING THE RISK!http://www.featherme.com...


                Kijk deze video eens appolo kan buiten vliegen

                Mijn kaketoe heeft ook eens buiten gevlogen maar moest wel 3 x in een hoge boom klimmen om hem eruit tehalen en hij maar mooi naar een andere boom vliegen

                Opmerking


                • #23
                  heel mooi,
                  ik ben informatie aan het verzamelen over een schildraaf en kijk of ik die kan nemen, dan heb je geen problemen met angst voor roofvogels en deze dieren zijn zo intelligent dat je ze van alles kan leren.
                  manager bij een speech :
                  vorig jaar stonden we op het randje van de afgrond,
                  maar sindsdien hebben we een grote stap voorwaarts gemaakt.

                  Opmerking


                  • #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door larslambooij
                    heel mooi,
                    ik ben informatie aan het verzamelen over een schildraaf en kijk of ik die kan nemen, dan heb je geen problemen met angst voor roofvogels en deze dieren zijn zo intelligent dat je ze van alles kan leren.
                    ze zijn niet dom maar wat ik ook geleerd heb Lars, is dat ze (de valkeniers) werken met het zogenaamde vlieggewicht.

                    de vogel hoort een bepaalt gewicht te hebben. laten we zeggen 2 kilo. dan gaan ze pas met het dier vliegen als hij 1,7 kilo weegt. het dier is dan zodanig 'uitgehongerd' dat het terug zal komen als hij los vliegt. en komt dus alleen voor het vlees terug.

                    ander gezegd. ze (de valkeniers) zullen dus nooit gaan vliegen met een vogel van 2 kilo of meer. deze heeft dan helemaal niet zo'n honger en zal dus ook niet zo snel tot niet terug komen als je ze los laat vliegen.

                    met Corvus zal het anders liggen. zeker wanneer je zo een vanaf het nest hebt opgevoed dan zit je gebrand.
                    __________________________________________________ __________________________________________________ ________________________


                    ik zie nu dat ik hem verkeerd gelezen heb. maar ik laat het wel ff staan. waarschijnlijk wist je het al

                    Opmerking


                    • #25
                      wij waren pas op cran canaria en daar was een vliegshow met enkele roofvogels , toen vertelde zij ook , als hij nu een prooi ziet zijn we hem kwijt, dus zoals bij veel trainingen gaat het om voetsel, kijk maar bij de ezel met een peen aan een stokje hihi

                      Opmerking


                      • #26
                        ik wil niet negatief zijn maar papegaaien zijn geen huisdieren voor jonge mensen ze moeten veel te veel aandacht krijgen en zijn jaloers op andere huisgenoten zoals hond kat andere gezinsleden,ok er zijn gevallen waar het goed gaat maar zijn uitzonderingen als je het mij vraagt.
                        Ik zeg dit maar omdat je tijdens u stage hier ook aandacht aan zou besteden en zelf u conclusie zult maken .
                        grtn. en succes.

                        Opmerking


                        • #27
                          Ik ben het absoluut eens met gors dat papegaaien geen huisdieren zijn voor beginners.
                          Ik ben ook echt niet van plan om een papegaai snel aan te schaffen, daar zullen nog heel wat jaren over heen gaan. Maar die paar jaar kun je wel goed benutten door zo veel mogelijk theorie te leren.

                          Het klopt dat roofvogels een bepaald vlieggewicht hebben, roofvogels vliegen namelijk niet graag omdat vliegen allerlei gevaren met zich mee brengt en zijn totaal niet mak, zij hebben alleen geleerd de mens te vertrouwen maar verder moet je zeker niet denken dat je als eigenaar ook de baas over het beessie bent. Een hond heeft een baas, een kat dienaren maar een roofvogel heeft niks. Alleen een mens die hij min of meer vertrouwd maar zodra dat vertrouwen er even niet is pakken ze je.
                          Een roofvogel die te zwaar is gaat in een boom zitten en dan kan je roepen wat je wil maar hij zal niet komen, een roofvogel met ondergewicht gaat zn eigen weg en gast op zoek naar een prooi,
                          Dat vlieggewicht os dus erg belangrijk,
                          Bij raven en kraaien en papegaaien heb je dat niet omdat het geen rovers zijn, bovendien zijn het groepsdieren en aangezien ze door imprint de mens als soortgenoot zien ligt dat veel anders.
                          manager bij een speech :
                          vorig jaar stonden we op het randje van de afgrond,
                          maar sindsdien hebben we een grote stap voorwaarts gemaakt.

                          Opmerking


                          • #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door larslambooij
                            Bij raven en kraaien en papegaaien heb je dat niet omdat het geen rovers zijn, bovendien zijn het groepsdieren en aangezien ze door imprint de mens als soortgenoot zien ligt dat veel anders.
                            ik denk ook dat kraaien om die reden erg goede huisvogels zijn. (al is huisvogel hier misschien het verkeerde woord) maar wat jij al zei Lars, over die toerako's, in Walsrode heb je 1 gigantische tropenkas. toen het daar 'etenstijd' was kwam een roodkuiftoerako naar beneden om banaan te eten uit de hand van de verzorger. dat heeft ook wel wat moet ik zeggen hoor

                            Opmerking


                            • #29
                              Mooi niet.

                              Quote: Een roofvogel die te zwaar is gaat in een boom zitten en dan kan je roepen wat je wil maar hij zal niet komen, een roofvogel met ondergewicht gaat zn eigen weg en gast op zoek naar een prooi,

                              Nu heb ik het voorrecht het grootste revalidatie centrum van roofvogels in het Zuiderlijk Halfrond regelmatig te mogen bezoeken en heb ook wel eens een rondje voeding meegedraagd met de eigenaar.
                              Hij vertelt me dat roof vogels in de vrije natuur 100 procent fit moeten zijn om te kunnen overleven. Vijf en negentig procent doet het gewoonweg niet. Dus van wat ik begrijg zijn er geen roofvogels met overgewicht of ondergewicht. Mischien wel met honger?

                              Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

                              Opmerking


                              • #30
                                In het wild heeft een vogel ook onder of overgewicht maar zijn ze niet afhankelijk van een baas of hoeven ze terug te komen, een Arend die veel gegeten heeft zal niet verder vliegen maar zn energie sparen totdat hij weer honger krijgt en gaat dan weer vliegen, maar vliegt niet voor de lol.
                                manager bij een speech :
                                vorig jaar stonden we op het randje van de afgrond,
                                maar sindsdien hebben we een grote stap voorwaarts gemaakt.

                                Opmerking

                                Working...
                                X