Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Binnen vlucht voor Vrucht of Insect. eters

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #31
    Tralienestkastjes kozen ze bij mij in de buitenvoliere, bamboe buideltjes gebruikten ze binnen, deze zou ik er zeker bij hangen.
    Bijgevoegde Bestanden
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #32
      Zou cubavinkjes niets voor jou zijn om bij de blauwfazantjes in de vlucht te doen?
      Groeten,


      -J.J.-

      Opmerking


      • #33
        Bijgevoegde Bestanden
        Groeten Michael

        https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

        Opmerking


        • #34
          Je bent mij net voor Michael

          Ik vind het hele leuke vogeltjes, heb ze in het verleden ook gehad.

          Maar dit gaat niet prima, wanneer je wilt kweken en zeker niet in een wat kleiner vluchtje.

          Ik laat het voorlopig zo....en als er wat bijkomt, zit ik te denken aan 1 koppel vuurvinkjes of 1 koppel goudbuikjes.

          Gr. Martijn
          Met vriendelijke groet,

          Martijn Schaufeli

          Opmerking


          • #35
            Denk dat vuurvinken iets te veel lijken qua karakter op blauwfazantjes, misschien wordt dat knokken tijdens het misschien broedseizoen.

            Goudbuikjes laten zich misschien weer een beetje wegdrukken.

            De leukste vond ik eigenlijk de oranjekaakjes, dat gaat prima met Bf's samen.
            Die maken ook de nesten laag bij de grond, is het mooi verdeeld in de vlucht.

            Succes met je keuze,er is nog zoveel moois
            Groeten Michael

            https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

            Opmerking


            • #36
              Hallo Michael,

              ja, de keuze is reuze!!! Hahahahaha...

              Ik wil er wel een Afrikaans soort bij. Oranjekaakjes kan een prima optie zijn ja

              Ik krijg van de week waarschijnlijk 2 koppels Vuurvinken, maar heb daar ook 2 kooien van 125 x 40 x 40 voor staan, deels bekleed met kunstplanten, dus dat moet ook wel gaan denk ik toch?

              Welk klein Afrikaantje, gaat nog meer prima samen met de Blauwfazantjes dan???

              Gr. Martijn
              Met vriendelijke groet,

              Martijn Schaufeli

              Opmerking


              • #37
                Tja wat nog meer, st.helenaatjes vond ik geen succes, die waren vervelend vond ik tijdens de broedtijd, steeds in het nest van de bf's koekeloeren, als de pop op eieren zat enz. Het jaar dat ik helenaas erbij had, had ik geen enkele bf jong op stok.

                Ik heb die ook weer gauw weggedaan.

                2 koppels vuurvinken toe maar, die zijn aardig schaars op dit moment

                Misschien weten andere mensen nog wat combi's met blauwfazantjes.
                Groeten Michael

                https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                Opmerking


                • #38
                  Oorspronkelijk geplaatst door populier
                  Tja wat nog meer,

                  Misschien weten andere mensen nog wat combi's met blauwfazantjes.
                  wellicht zou MartijnSchaufeli nu ( in dit stadium van topic) een andere topic moeten maken in de sectie waar dit hoort?
                  het gaat nu inmiddels al een poosje niet meer over de v.i-tjes natuurlijk,misschien dat de tropen kenners niet verder kijken dan hun "eigen" sectie?


                  het is maar ideetje, wellicht bekomt MartijnSchaufeli meer info daar?

                  en niet alleen voor MartijnSchaufeli natuurlijk, maar er is niemand die dit soort info ( als men dit soort vragen ook heb) gaat zoeken in de v.i sectie , zo dadelijk word dit een zeer informatieve topic en dan "vind"men deze niet, zou beetje jammer zijn ,toch? (snap je wat ik bedoel? en hoe men dit nu ook wil gaan opvatten ...........................ik bedoel het goed i.i.g.).

                  groetjes

                  Opmerking


                  • #39
                    Goedendag Winterkoning,

                    Nee, ik begrijp je volkomen en je hebt ook helemaal gelijk hoor!

                    Gr. Martijn
                    Met vriendelijke groet,

                    Martijn Schaufeli

                    Opmerking


                    • #40
                      Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl
                      wij hebben een vlucht van zo'n 2,5x0,65x2,5 (lxbxh) (overdekt en buiten) en zitten eigenlijk met dezelfde vraag, toeval of niet maar wij zelf zaten ook te twijfelen tussen japanse nachtegalen en (groene of rode) kardinalen, en ook brilvogels hebben wij al eens aan gedacht (deze moeten we dan 's winter binnen halen) verder zouden wij ook even niets weten om in de vlucht te doen.

                      ik ben dus zelf benieuwd wat de mensen hier voorstellen.
                      zelf heb ik geen ervaring met deze vogels maar gezien de voliere, zou een Pogoniulus bilineatus bijvoorbeeld een optie zijn?

                      Opmerking


                      • #41
                        Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl
                        zelf heb ik geen ervaring met deze vogels maar gezien de voliere, zou een Pogoniulus bilineatus bijvoorbeeld een optie zijn?
                        Zou idd. zo maar kunnen maar had jij deze tinkerbirds nog recentelijk aangeboden gezien op internet, ik al jaren niet meer.

                        Maar volgens mij had Martijn al een tijdje het idee om er eerst maar afrikaantjes in te gaan houden.
                        Groeten Michael

                        https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                        Opmerking


                        • #42
                          nee, maar toen in door oude Onze vogels aan het bladeren was (2005-2012) vond ik hier wel een fokverslag van dus vandaar

                          maar je hebt gelijk, ik ga dit topic niet 'kapen'

                          Opmerking


                          • #43
                            Okja ik vond die tinkerbirds altijd zo leuk, vandaar dat ik vroeg of je ze nog recent had gezien op internet.

                            Zit ook vaak nog te bladeren in oude onze vogels, ik heb 25 jaargangen mooi ingebonden, maar dan zit ik ook altijd te balen wat er vroeger allemaal te koop was en nu niet meer
                            Groeten Michael

                            https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                            Opmerking


                            • #44
                              dat was inderdaad veel beter dan nu, de 'dark side' aan dit verhaal is dat sommige soorten in het wild het veel minder goed doen door de handel toendertijd.

                              zo zijn er soorten in de periode '70 & '80 soorten van LC naar NT gegaan en zo zijn er ook soorten van NT naar VU gegaan. niet echt goed als je het mij vraagt.

                              zelf denk ik dat je met goed zoekwerk bij de juiste groepen mensen wel aan dit soort vogels kan komen

                              Opmerking


                              • #45
                                in principe is alles nog te verkrijgen
                                kijk gewoon maar eens op vogelmarktplaats en zie wat voor bijzondere vogel ( indigovliegenvangers, smal minivets,palmlijsters, tangara's ,sialia nou ja noem maar op) er te verkrijgen zijn, dat is niet mis en is ook op regelmatige basis ( wel steeds veranderend van soorten) . prijs is ook niet mis maar dat is niet belangrijk ,toch?het is toch hobby? (wel een dure maargoed).

                                met de thinkerbirds word zelfs in nederland ook mee gekweekt.
                                en volgens mij zat er bij de nachtegaal in breda een koppel ( vraag me niet welke soort) recent.
                                het grootste probleem wat er nu is ,is wellicht niet het verkrijgen van soorten maar het verkrijgen van echte e.k. en van onverwante vogels.
                                want er word wel gekweekt maar dus bijna altijd kan je niet onverwant kopen omdat de basis te smal is.
                                dat is dus het grootste nadeel waar mensen zoals ik/wij tegenaan lopen, want kopen kunnen "we"alles , op een juiste manier (onverwant ,natuurbroed etc.) kweken is er bijna niet meer bij.

                                als men vroeger wist wat men nu weet dan hadden ze waarschijnlijk "iets"meer hun best gedaan om ze te kweken.

                                gr

                                Opmerking

                                Working...
                                X