Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beginner vraagt advies voor het bouwen van voliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #31
    @ rimo | houtdiktes

    BETREFT : HOUTDIKTES

    Het valt me op dat ik veel bouwwerken | volieres opgebouwd zie uit relatief zwaar hout. Nadeel in veel gevallen is dat het er relatief zwaar en lomp uitziet. Tevens stop je budget in een onderdeel wat met veel minder kan. Dus in plaats van 70*70 mm kun je in veel gevallen volstaan met 50*75 (44*69 mm) of met 50*50 (44*44 mm). Ook deze maten zijn in gewolmaniseerd verkrijgbaar.
    Op de overspanningen in een voliere van 3000 mm is het niet de houtdikte (zwaarte) die de stevigheid bepaald maar de constructie.


    Peer

    Opmerking


    • #32

      Opmerking


      • #33
        Nog Even Snel 2...

        Opmerking


        • #34
          Een vraagje Peer.
          Ik zie onder de broedkooien een wandje met daarvoor 2 smalle legplanken. Wat is de functie van dat achterwandje zo in het midden?
          Ik zie alleen ruimteverlies, kijk ik verkeerd?
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #35

            Opmerking


            • #36
              ...oplettend!

              Hi Ton,

              idd goed gezien....

              da's een typisch geval van een snelle cntrl C en V....ik had de werkbank in een andere tekening staan een deze even 'geleend' . De wand moet er natuurlijk nog uit.
              Of je moet van 'geheime' opbergplaatsen houden natuurlijk.

              Peer

              Opmerking


              • #37

                Opmerking


                • #38
                  Kweker van Border, Crest, Fife fancy en Glosters!

                  Opmerking


                  • #39

                    Ik weet niet of ik daar echt in ben geinteresseerd,maar zou wel willen weten waar jij dat dan vandaan haalt voor die prijs

                    Opmerking


                    • #40
                      Groet Ton,
                      www.allevogels.nl

                      Opmerking


                      • #41

                        Ik heb er even naar gekeken ziet er leuk uit allemaal,maar geef mij maar hout.
                        Hout zal best zijn nadelen hebben,maar vind de uitstraling in de tuin met hout mooier,maar ieder zijn smaak en keuze natuurlijk

                        Ik hoop dat Peer binnenkort een beetje tijd heeft om nog eens naar mijn tekening te kijken naar aanleiding van de verder informatie die ik heb gegeven.

                        Opmerking


                        • #42
                          Mijn pallisade betonbandjes staan sinds vandaag! Met dank aan Peer zijn tekenkunst.

                          Opmerking


                          • #43
                            Oorspronkelijk geplaatst door Kees Bos
                            Mijn pallisade betonbandjes staan sinds vandaag! Met dank aan Peer zijn tekenkunst.
                            Het begin is er

                            Ik ben inmiddels begonnen met het leeghalen van een stukje tuin,was mijn vrouw eigenlijk al mee begonnen toen ik thuis kwam.
                            Vanmiddag na het werk wat kruiwagens grond wegrijden naar de voorkant en voorbereidingen treffen om binnenkort de oude schutting weg te halen om de nieuwe schutting van 190cm hoog te gaan plaatsen.

                            Hier zijn we dus ook lekker bezig met de voorbereidingen.

                            Opmerking


                            • #44
                              Toen ik vanmiddag uit mijn werk kwam ben ik maar gelijk even aan de gang gegaan met de oude schutting uitgraven.
                              Onze tuin ligt een cm of 20 hoger dan de tuin van de buren.
                              Toendetijd hebben ze platen neergezet om te zorgen dat het grond aan onze kant bleef liggen,dus moet nu eerst die platen uitgraven,lekker klusje
                              Maar het is bijna gedaan,dan kan de schutting eruit en binnenkort de nieuwe erin.
                              De oude schutting heb ik op Marktplaats gezet,dus hoop dat iemand hem snel komt halen,dat scheelt mij weer een ritje naar het grof vuil.

                              Hier even wat foto's als bewijsmateriaal:





                              Waar al het zand ligt,daar komt straks ook de voliere...nog genoeg te doen dus

                              Opmerking


                              • #45
                                de bank staat in ieder geval al klaar, om uit te rusten na het zand scheppen

                                goed voor elkaar zeg

                                Opmerking

                                Working...
                                X